HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. Joost077

    Joost077

    Lid geworden:
    18 mei 2012
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Purmerend
    Nodig voor conversie naar 17mm HEX


    · Hot Bodies Universal Joint For Lightning Stadium 2 Pro
    HOT66479 – 1 set
    · HPI Set Screw M5x4mm Black
    HPIZ740 – 1 set
    · HPI 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (Orange/Black)
    HPI101785 – 2 sets
    · HPI Rear Wheel Axle Shaft
    HPI101061 – 1 set
    · HPI 3x17mm Shaft
    HPI101082 – 1 set
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Wat is het voordeel van die 17MM hexes als de Trophy standaard word geleverd met de 17MM hexes?
     
  3. Joost077

    Joost077

    Lid geworden:
    18 mei 2012
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Purmerend
    Het inderdaad standaard 17 mm hex. Het grote verschil zit hem in de standaard asjes, die zijn maar 5mm en breken vrij snel.
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zo vandaag weer verder gegaan met mijn wannabee trophy ;-).

    Ik heb mijn voorste diff gevuld met 8000 en heb een half diffcase-deel vervangen (aangezien een schroef was afgebroken in de diffcase). Gelukkig had de vorige eigenaar een berg onderdelen bij gedaan dus dat had ik op voorraad.

    Daarnaast heb ik de outdrives vervangen voor nieuwe aangezien de oude nogal versleten waren, ook deze had de vorige eigenaar nieuw meegegeven ;-)

    Verder heb ik alle lagers die aan de voorkant erin zitten schoongemaakt en geolied.

    [​IMG]

    Ik ontdekte dat 1 suspension mount een beetje krom was, deze heb ik weer wat recht "geslagen" en is nu redelijk recht. Echter dit was wel een beetje een tijdelijke oplossing, binnenkort maar even een nieuwe suspensionmount kopen.

    Hot Bodies CNC Front Suspension Holder 7075 (Lightning Series) - HOT66211

    Deze zit er bij mij op (dat is voor de Trophy een hop up part).
    [​IMG]

    Kost wel even 22 euro, dat is wel schrikken.

    Wellicht gooi ik gewoon de standaard oranje versie erop die is een stuk goedkoper.

    [​IMG]

    Daarnaast heb ik het middendiff/gedeelte op een dieet gezet en de onderdelen bedoeld voor mechanische remmen eraf gehaald en het diff gevuld met 10000 cst.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De volgende stap is de achterkant, (diff vullen, schoonmaken, olien).

    Heeft er nog iemand ervaring met andere body's voor de Trophy? Ik vind de oude lightning body wel mooi (tenminste niet van die rare bulten aan de voorkant, zoals bij de Trophy) echter die is natuurlijk nergens meer te verkrijgen.
     
  5. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Joost waar heb je shocks van pulse 4.6 gekocht?

    En weet iemand hoe lang shocks van truggy zijn? Of hoe je dat meet?
     
  6. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    heb de laatste tijd problemen
    met de buggy zijn voorkant

    was een schroefje bij het linker wiel kwijt geraakt
    daar een nieuwe ingezet met loctite

    vandaag tijdens het rijden rechtvoor wiel zelfde schroefje kwijt.
    en linksvoor de hub carrier door midden

    iemand tips?:help:
     
  7. Joost077

    Joost077

    Lid geworden:
    18 mei 2012
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Purmerend
    De shocks van de Pulse zijn niet voor-in elkaar gezet te koop.
    Je zult alle onderdelen apart moeten bestellen. Dan ben je ong. €90 kwijt.
    Als je interesse hebt kan ik je een lijst met alle benodigde onderdelen sturen.
    Ik ben zeer tevreden met deze big bore shocks. Dit zijn tot nu toe de enige big bores (waarvan ik weet) die zonder problemen passen op de truggy.

    De standaard shocks van de truggy zijn ong. 124mm lang, van oog tot oog.

    Ik heb ook een aantal truggies gezien met een quad shock setup.
    Dan koop je gewoon een een extra set standaard shocks van de truggy en zet je die erbij. Dat schijnt ook erg goed te werken.
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    was je wielmoer kwijt? Welke schroef was je kwijt.
     
  9. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    nee het schroefje dat de hubcarrier en alles bij elkaar houdt
     
  10. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    misschien een langer schroefje met locktite erop? of een wat dikkere schroef
     
  11. gpz_decoy

    gpz_decoy

    Lid geworden:
    21 jan 2013
    Berichten:
    167
    gaan we straks proberen als ik de nieuwe hubcarrier heb
     
  12. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Joost kan je mij de list van delen sturen voor de shocks en een link naar de veren die jij gebruikt a.u.b? Alvast bedankt!
     
  13. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen

    cariers en stuurblokken van de trophy moet je gewoon op reseve hebben,die dingen slijten nogal snel,vooral de onderste schroeven goed vastzetten met goede loctite.

    als je langere schroeven gaat gebruiken zit je tegen je dogbones en dan blokeer je de aandrijving wat je ook niet wil hebben,mogelijke oplossing is om langere schroeven te nemen en deze af te zagen zodat ze 1 tot 1.5 mm langer zijn dan de orgineele,dan kan je ze 1 tot andehalve slag verder indraaien al zal het probleem toch terug komen.

    je kan die dingen upgraden naar een harder metaal maar de prijs die daar aan vast hangt is halucinant en deze slijten na tijd ook

    gewoon enkele setjes aankopen als reserve,ook de busjes niet vergeten want die kan je ook wel eens kwijtspelen.
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zijn de standaard stuurblokken van een Trophy Truggy nou van metaal aluminium? Op mijn Lightning zitten mooie paars geanodiseerde aluminium sturublokken en "zien" er wel sterk uit.
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Kan iemand mij vertellen of de top plate voor de stuurinrichting van de Trophy hetzelfde is als de lightning. Even vergelijken met mijn fotootje hier beneden?

    Ik zag gisteren foto's op ebay van het onderdeel (in oranje) van de Trophy en toen leek het alsof het kleiner was (alsof de steeringposts dichter op elkaar zitten), maar het kan ook gezichtsbedrog zijn vanwege de kleur en hoe de foto genomen was.

    [​IMG]

    Hier nog even mijn Lightning. Alles wordt dalijk gemonteerd op een Trophy flux chassis inclusief motormount, accumount en radiotray.

    [​IMG]
     
  16. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Passen die aluminium suspension arms van HB Lightning Stadium op Trophy Truggy?
     
  17. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja die passen aangezien de hubs en diffcases ook uitwisselbaar zijn. De trophy flux is de electro opvolger van de lightning stadium

    Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt: 24 apr 2013
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    update Trophy chassis

    Hey luitjes, hier even een update van mijn HB Lightning Stadium Nitro to HPI Trophy Flux projectje.

    Mijn Trophy chassis is binnen incl rear brace. Bij de Lightning zit die brace vast met metalen houders dus die heb ik ook gebruikt (ipv de plastic versie van de Trophy).

    Daarnaast hier en daar wat gekleurde moertjes gebruikt :rolleyes:

    [​IMG]

    De diffs zijn allemaal opnieuw gevuld en alle lagers zijn schoongemaakt en geolied. (diffs 8000 - 10000 - 5000).

    Helaas 2 tegenslagen.

    De stuurinrichting (chassisgaten) van de Lightning komt niet overeen met de Trophy dus die heb ik nieuw moeten kopen.

    [​IMG]

    Daarnaast komt de centeras niet goed uit, wel jammer want dat was een " gekoppelde driveshaft" . De voorste centeras is te lang en de achterste is te kort :-(.

    [​IMG]

    Dat was even een extra kostenplaatje van 38 euro auw :-(.

    bling bling :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    nu nog in afwachting van...
    * Trophy motormount,
    * plastic chassisparts (accutray, bumpers, sideguards),
    * center driveshaft,
    * nieuwe schokdemper silicone hoesjes.
     
  20. pwnd

    pwnd

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    64
    ziet er goed uit Wesley!
     

Deel Deze Pagina