Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Ik heb de diffs nagekeken maar die lopen super en er zijn geen slijtage plekjes oid

Wat zou het dan kunnen zijn?
Misschien dat er een deeltje van 1 van je aandrijfassen ietsje naar buiten is gekomen (een pinnetje of zo) en zo dat geluid maakt.
Komt wel es meer voor.
 
Asjes zijn goed en de midden/achterdiff zijn ook prima. Nu nog even de voordiff checken maar dat had ik al gedaan. Nu nog dubbelcheck. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Edit: als ik op straat rij hoor ik het totaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Asjes zijn goed en de midden/achterdiff zijn ook prima. Nu nog even de voordiff checken maar dat had ik al gedaan. Nu nog dubbelcheck. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Edit: als ik op straat rij hoor ik het totaal niet.

Zeker dat het geen steentje tussen je spur was dat nu weg is? Dat maakt ook een tikkend geluid.

-Hoesje van de voorste aandrijfas gescheurd, ga 4 nieuwe bestellen voor de zekerheid.

Vergeefse moeite! Je kan het er beter aflaten want de volgende gaat ook zo weer stuk. Iedere keer opnieuw. Daarbij loopt je auto veel soepeler zonder. Gewoon niet teveel vet aan dat buisje in de as doen zodat er geen zand aan blijft plakken.
 
Het zou kunnen maar het geluid was bij het optrekken en ook niet constant. Ik neem ook aan dat als er een steentje tussen je spur zit dat je het tikken heel snel achter elkaar hoor maar dat was ook niet het geval.

Edit: Al hoewel ik even mijn spur nakeek en ik wel een steentje ertussen vond... Hopen dat dat het tikken is anders zou ik het echt niet meer weten
 
Laatst bewerkt:
Heb ze nu al besteld :p, ga het gewoon nog eens proberen en anders gaan ze eraf. Denk dat ik achter er wel op laat aangezien daar meer zand en troep op komt.

P.s. Ze waren gescheurd waar die op de cup schuift. Had eerder verwacht dat ie scheurt op de as aangezien deze iets schuin staat.
 
Rij er gewoon niet meer mee hoor, ik plaatste ook altijd nieuwe maar na een dagje waren ze weer gescheurd :)

Plus het verschil in vrij lopen is echt enorm!!! :)
 
Oke dan laat ik voor eraf, of is het ook verstandig om achter eraf te halen?

Zit nu wel met 4 extra rubberen boots, achja kan gebeuren :p
 
Ik heb ze op de MBX7 niet meer staan, en die loopt gewoon geweldig vrij lol

Op de truggy staat hij achter wel nog, zolang hij heel blijft zal hij erop blijven staan :)
 
Hallo, ik ben HobbyRC en ik heb afgelopen winter een Mugen MBX6 ECO gekocht welke ik al reeds vaak heb mogen rijden op het circuit van RACO2000. Deze auto heb ik overgenomen van een bekende van jullie (RCWW) Nu wil ik graag naast deze mooie MBX6 ECO een Truggy hebben welke bv als reserve auto kan fungeren en welke ik ook op vakantie kan gebruiken op het strand. Of zou de buggy ook goed op strand kunnen functioneren? Het liefst wil ik in de duinen rijden en dus niet bij de vloedlijn, dit houdt dus in los zand (Motor combi: HypeRC 150A en op 4S). Zou de buggy dit ook kunnen met aanpassing van de banden bv? Willen jullie me een beetje adviseren? Truggy erbij of buggy blijven rijden en deze een beetje aanpassen en wat reserve onderdelen aanschaffen.
Andere vraag is, wanneer een Mugen truggy wordt aangeschaft zou ik denk ik beter nieuw kunnen kopen en dan deze naar ECO ombouwen. Zodoende kan ik nitro parts als nieuw verkopen. Dit lijkt me een voordel t.o.v 2dehands nitroroller. Zijn er nog MBX6T's te koop als nieuw? Of zou ik een MBX6TR ook naar ECO kunnen ombouwen?
Zomaar een paar vraagjes waar ik mee rond loop.
Wellicht zegt 1 van jullie ik heb een mooie auto voor je te koop.
 
Zowel de MBX6T als MBX6T zijn om te bouwen. Een tekno V4 chassis heeft eigen middenassen. Als het een ombouwset betreft past deze ook altijd. Het chassis en de middenas zijn gewoon langer geworden bij de MBX6T-R.

Nieuw is af te raden, je krijgt zogoed als niets voor de nitro spullen omdat het ook niet veel waarde hebben tov een complete roller.
 
Buggy's zijn ook goed te rijden in de duinen. Gewoon sandpadles aanschaffen( kan je bij conrad voor een prikkie krijgen. Hoogte wat verstellen, zonodig ook de veren en gaan met die banaan
 
@ Stewie, voorkeur heeft toch nieuw of licht gebruikt. Ik zou graag het Mugen ECO chassis gebruiken. Dan geeft de R versie vermoedelijk wel problemen.

Dus Sandpadles gaan gebruiken. Zou het dan verstandig zijn alleen achter? Of zowel voor als achter? Veren zullen stijver moeten dan? Bedankt zover!

Zou dit wat kunnen zijn?

http://www.conrad.de/ce/de/product/...en-Felge-Weiss-und-Beach-Reifen-Profil-900062

of de Reely beter?

http://www.conrad.de/ce/de/product/...lge-Schwarz-und-Sand-Reifen-Profil-D08B01SBA1
 
Okay dank voor je antwoord. Zit alleen dan nog met de voorwielen. Zal ik daar dan pin-achtige banden voor gebruiken en dan een vrij harde compound? Of heb je nog suggesties?
 
Back
Top