Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Met een grotere spur 90 nog niet beter. Motor wel, die blijft aangenaam warm. Maar de esc zorgt voor veilige modus na 5 minuten. Ook met standaard banden. Alles draait en rolt normaal. Slipperclutch heb ik vrij los staan. K@tzooi. Verder ideeen?
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    status LED van de esc, bij "ingrijpen"?

    ( je zal het wel bij het rechte eind hebben , maar ff checke :wink: )
     
  3. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    Deze body werd aangeboden op eBay voor een rustler.. Weet niet of dat wel gaat passen. Maar ik vind deze wel erg gaaf.

    Iemand welke body dit is?
    [​IMG]
     
  4. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Zo, heb me vandaag een rollend chassis aangeschaft van een rustler vxl. Wordt hopelijk maandag verzonden en dan maar effe alles nalopen en elektronica inbouwen.
    Ik plaats foto's wanneer ik hem heb.Eerste wat ik graag zou doen is een wheeliebar monteren want ik ga met een ezrun 9t 60a setje rijden op 2s lipo_Of is dat niet genoeg power om hem achterover te trekken?verder dacht ik nog aan rpm draagarmen. Nog andere suggesties/tips?Goede (web) shops voor rpm onderdelen?
     
  5. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Voorbumper? Casterblocks van aluminium of rpm? Toemen heeft veel rpm op voorraad en is net zo duur als alle andere winkels. In uden hebben ze haast nooit iets op voorraad. Andere winkels heb ik geen ervaring mee....


    @clutch, hoe lang is de body? 200mm is goed. Het is volgens de vorm voor een slash en die zijn 1/8. De kap van een stampede zou wel passen als je ee draagsteun ervoor ook monteert. DT kan ik vrijdag zeker zeggen, dan komt de mijne binnen.
     
  6. rustigerudy

    rustigerudy

    Lid geworden:
    1 nov 2012
    Berichten:
    75
    Locatie:
    belgie wvl
    3cel
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    :D dacht ik ook al aan maar wou eerst kijken of alles zo al heel blijft
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is een JConcepts Scalpel body. Die is gemaakt voor de Slash 4x4.
     
  9. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    Dat zal niet gaan passen denk ik wel?
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Nope. Daar is je Rustler te kort voor ;)
     
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Was ik vergeten bij te zeggen,de voorbumper staat er al op.
    Zeker extra leuk want had op veel sites en reviews al gelezen dat deze "echt" belangrijk zou zijn.
    De casterblocks zijn zeker ook interessant.Als ik er eentje stuk rijd gelijk maar vervangen door rpm dan.
    thanks
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  12. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    Bij een nieuwe rustler worden ook van die ronde plastic revetjes meegeleverd met gaatjes erin. Deze zijn voor de shocks.. Ga ik vanuit. Waar is dit precies voor? Stugger slapper te maken? Welke zitter er standaard in?
     
  13. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Als het goed is zijn dat je pistons (bij de E-Revo is dat zo tenminste) wat er standaard in zit staat in de handleiding, hoe groter het gat, hoe minder weerstand je shock olie ervaart en hoe gemakkelijk je dus de shock in kunt duwen.

    [​IMG]
    Dat soort dingen? Die zwarte?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  14. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    Dat klopt inderdaad.. Dan ga ik even kijken wat er in zit. Bedankt
     
  15. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    Ik ben aan het kijken naar wat Alu onderdelen. Nu las ik dat integy behoorlijk zacht is. Hoe is dat met het merk STRC
     
  16. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Met STRC zit het over het algemeen wel goed, daar lees ik eigenlijk enkel maar positief over. Waar je ook naar kunt kijken is het type aluminium dat ze gebruiken. Van goede kwaliteit is 6061, of nog sterker 7075-T6. 7075 is weer ietsjes zwaarder dan 6061, maar wel een stuk sterker, 7075 is ook een stuk duurder dan 6061. Integy gebruikt een erg zachte aluminium soort, veel zwakker dan zowel 6061 als 7075.
     
  17. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Persoonlijk zou ik de shocktowers, draagarmen. Die kun je het beste van rpm houden. Daar komen de meeste klappen op en de kunststof is wat flexibeler waardoor deze dan ietsjes meebuigen. Alu breekt VEEL sneller. Shockcaps zijn wel fijn van alu.

    Casterblocks moet je ook van aluminium halen. Ipv rpm. Die zijn weer lekker stug.
     
  18. Clutch_NL

    Clutch_NL

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    156
    De frontbulkhead heb ik al kapot gehad met kunstof dus wil ik die eigelijk in alu. was de planning.

    Nu wil ik dus de shocks wat stugger.. piston vervangen in 1 gats of dikkere olie?
     
  19. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Tja maar alu kan weer gemakkelijk buigen, het is maar net wat je liever hebt. Opzich is kunststof in vele opzichten beter dan aluminium, maar in de winter bij lage temperaturen wordt het helaas wat brosser waardoor het snel breekt.
    Voor je shocks zou ik beginnen met dikkere olie, moet je even wat forums afstruinen om te kijken wat aangeraden wordt, en dan ook goed kijken naar de situatie waar mensen hun setup in gebruiken.
     
  20. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Dikkere olie. De druk met 1gat in de piston is te zwaar voor de vering. Ik heb nog wel een nieuwe set piggybore vering liggen, die kun je instellen en zijn sterker. Pm me als je interresse hebt.

    De standaard olie in de vering van een rustler weet ik helaas niet. Even google...
    Gebruik je de springspacers niet om hem stugger te maken?
     

Deel Deze Pagina