DLE niet altijd geweldig....

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door razor, 12 mrt 2011.

  1. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Het vervangen van onderdelen zal wel nooit wennen als ze voor je gevoel nog niet zijn versleten. Zeker de pech voor u is heel vervelend.

    ps. de krukas is die nou gebroken?
     
  2. Jan van Brenk

    Jan van Brenk

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Barneveld
    De DLE111 heeft al heel wat modificaties ondergaan, deze is al een stuk verbeterd ten opzichte van de DL100, dus in de 111 kan je wel meer vertrouwen hebben :D

    Succes verder,

    Jan
     
  3. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    He razor dan heb jij zeker nog nooit het blok van een citroen visa grono uit elkaar gehaald en de zuigers geinspecteerd
    Wat je dan tegen komt is vaak dramaties
    soms bij motoren die nog geen 30.000 gelopen hebben kantelende zuigers
    gewoon omdat ze scheuren

    Ik heb dus ook een dle 111 liggen met een slechte krukas
    motor gaat gewoon terug en word omgeruild voor een nieuw blok
    Dit blok was overigens nieteens een blok wat ik verkocht had maar 1 die via de hobbyking gekocht was door een medeforumer
    ik mocht van ciclone probleemloos de garancie voor die persoon verzorgen
    want de garancie is voor dle
     
  4. razor

    razor Guest


    de krukas is niet gebroken, de drijfstang is totaal ontwricht en verbogen, de wangen van de krukas zijn wel hele maal verdraait...
     
  5. razor

    razor Guest


    dat zal ongetwijfelt, ik heb echter een andere ervaring met Cyclone.

    en daarbij komt, ik heb de motor al eerder uit elkaar gehaald, dus zullen ze er zowieso niet om staan te springen om hem te vergoeden...

    ik heb het ding ook al gedoneerd aan de gemeente...
     
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ja bij deeze motorschade is een donatie aan de gemeente wel het verstandigst
    sucses met de 111
    en natuurlijk de pits
     
  7. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    en om maar eens door te gaan op Razors post, ken hem erg goed, zal hij niet erg vinden.

    gister op wings en wheels gevlogen met de Ultimate de motor liep niet echt super, en na de eerste ronde liep het vermogen terug tot ongeveer de helft.

    ik ben maar geland en toen bleek dat de krukas zwaar rond liep.

    thuisgekomen de mtor uit elkaar gehaald,
    bleek dat er te weinig ruimte tussen de wangen en het bigend zaten.
    resultaat, na een paar minuten loopt de motor zo heet dat hij bijna vast loopt de wangen zijn totaal verkleurt, de olie is verbrand en er zit een schuer dwars door een wang.

    op het filmpje is te zien hoe erg deze kapot is...

    ik stook de zelfde brandstof in mijn andere motoren zonder probleem. dit is een fabrieksfout...
    Zlfoue9uMz4[/media] crankshaft faillure - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Waar heb je de motor gekocht
    en waneer
    dit is inderdaat duidelijk een fabrikagefout
    en zou kostenloos gerepareerd moeten worden
    haast ongeacht waneer de motor verkocht is

    bij mij gold dat de garancie pas inging vanaf het moment dat de motor in gebruik werd genomen
    heb al is een 55 terug gekregen voor garantiewerk
    was ook een fabrikagefout naar mijn iedee

    Maar de onderdelen werden door DLE per ongeluk naar big planes gestuurd
    en die rekende dus 55 euro voor het doorsturen

    dat was bij mij de drupol om er mee te stoppen

    de motor heb ik kostenloos gerepareerd voor de klant

    probleem was
    bickend pen hardingsfout
    ik heb de pen en het lager vervangen voor een eigen gemaakte pen en een skf naaldlager

    en de zuiger bleek ook uit te slaan op het top end
    daar dus een nieuw type DLE zuiger ingezet
    de nieuwe zuigers waren van een betere alu legering gemaakt

    die motor draait nu zonder problemen klant tevreden


    by the way
    mijn SV 100 is vorig jaar hemelvaart finaal aan puin gedraait
    helemaal stuk
     
  9. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    ik heb al gemaild met de china leverancier, en hun het filmpje gelinkt,

    ik wacht op antwoord, ondertussen de motor uit de extra in de ulti gezet,

    zoals het nu lijkt, heeft de kapotte motor van meet af aan al niet best gelopen..

    waarschijnlijk zal de kist nu pas presteren.
     
  10. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    van welk jaar was de motor
    dat is vrij belangerijk met de te vervangen delen
    als het een blok is van 2010 / 11 dan heb je een update kit nodig naar nieuw type
    en nieuwe zuigers

    het verschil is
    de oude serie had een naaldlager in het achter carter op de krukas
    de nieuwe hebben daar een kogol lager
    ook zijn de nieuwe zuigers van een sterker soort alu legering
     
  11. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    het is al de nieuwe Jeroen,, serie nummer B45XX de oude liep tot 0650..

    was er donderdag wel strontzat van, dit is al de 2de DLE die naar de kloten loopt, de eerste was van de eerste generatie:
    DLE111 broke down first run - YouTube

    ik was serieus van plan om een 3w of da te kopen,,, nu wacht ik maar even af wat de leverncier doet..
    RC Model_site
     
  12. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Wel raar dat die leverancier DLA motoren verkoopt naast de DLE motoren
    Dat mag van DLE niet
    daar kan een deeler hier zen deelerschap om kwijtraken
     
  13. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    dat is china... daar mag alles...
     
  14. RonaldK

    RonaldK

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    406
    Wolting ik heb je nu al tien keer gezegd dat mengsmering inhoud dat je ook olie bij de benzine moet gooien... Tssss

    Wanneer neem je nu eens wat van mij aan kloete!

    En die goedkope action olie alleen voor het inlopen gebruiken.
     
  15. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    jonge.. ik heb jouw brandstof gebruikt..dumb ass
     
  16. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Jeroen weel,

    Dit is een broodje AAP verhaal,

    Volgens jou heb ik ook zo'n motor en die draaid prima, zelfs onder zware belasting.

    zowel Aerobertic als Jan van brenk kennen dit verhaal niet.

    Een mailtje naar DLE zelf liet ook weten dat dit niet waar is.

    Dat is wat ik onderzocht heb.

    Dus Jeroen Weel stop met het verspreiden van dit niet kloppende verhaal.



     
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ik heb dus ook kontakt met DLE gehad en dat is wat me verteld is

    ook van de zuigers
    Maar niet alle motoren lopen stuk
    het andere lager in de achterplaat is gewoon een update
    en de nieuwe zuigers ook
    het verschil tussen de oude en de nieuwe zuigers is ook erg duidelijk
    zijn de oude licht aluminium van kleur
    de nieuwe type zuigers zijn wat grijzer

    geen broodje aap

    Mij was wel verzekerd dat de problemen met de nieuw krukassen niet mee zouden voorkomen
    helaas dus tog wel
    maar elk merk heefd wel is een maandag ochtend product

    bij de motoren die ik verkocht heb is er maar 1 terug gekomen voor garantie
    dat was een 55
    duidelijk uitgeslagen pistonpen in de zuiger
    en bickend pen die slecht gehard was dus behoorlijk ruim was


    En DLE gaat natuurlijk niet aan jan en alleman vertellen dat er problemen waren

    Als je DLA een mailtje stuurd zeggen ze ook dat ze de beste motoren maken
     
  18. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    j.venant niet gelijk schreeuwen als je er geen verstand van hebt!!!

    en als aerobertics en jan van brenk dit verhaal niet kennen. dan zijn ze niet op de hoogte met hun producten..

    weel heeft gelijk.. de eerste DL motoren hadden een naaldlager, ik heb de eerste tot de laatste serie en de onderdelen zijn niet uitwisselbaar.

    de eerste serie had geen serie nummer, omdat men niet verwacht had dat er problemen mee zouden komen, pas vanaf de eerste aanpassing zijn ze gaan nummeren zodat bij eventueel bestellen van onderdelen de juiste geleverd kunnen worden..


    toen werd het een dle motor, die heeft ook de nodige wijzigingen gehad, vanaf nummer 0650 is er een wijziging gedaan. betreffende de zuigers, andere alu legering en de drijfstang lagers,deze lagers waren te zacht en daardoor liep er nogal eens een vast.
    dit was versie 1
    vanaf nummer B4100 is de krukas aangepast, het naaldlager vervangen in het achterhuis voor een kogellager, dit is versie 2


    versie 1,, duidelijk is te zien hoe in het achterhuis een naaldlager hoort:

    [​IMG]


    versie 2

    met uitsparing voor kogellager:
    [​IMG]

    krukas serie 1:
    [​IMG]

    krukas serie 2:
    [​IMG]


    achterkant serie 1:

    [​IMG]
     
  19. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    dus excuses richting Jeroen (Weel)zijn wel op zijn plaats!!
     
  20. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Sorry not going to happen, onderwerp is DLE en geen DL.....

    Foto's zeggen verder niets zonder een revisie verhaal op de DLE site zelf....

    En wat betreft broodje aap, Goh Jeroen waar zijn die beloofde vervangings setjes dan?
    Beloftes maken schuld verder hou ik er over op...
     

Deel Deze Pagina