novak velocity 4,5r

Hallo

Ben van plan mij een buggy aan te schaffen 4 wd kyosho lazer fs
Ik stel mij de vraag de motor en regelaar die er in zitten is een novak velocity 4,5r en een novak velocity regelaar of dit voldoende is voor een 4 wd
Of toch beter naar iets anders op zoek gaan
Heb wel graag dat het vooruit gaat

Mvg Johan
 
novak velocity 4.5r

Hallo,

is voor op circuit hier bij ons te rijden
Rijden hier met degelijke wagens zoals hpi vorza enz..
Zou dus echt wel moeten vooruit gaan

Mvg Johan
 
De FS is een wedstrijd 1:10 4WD buggy van Kyosho en heeft weinig met de RTR Fazer gemeen. Als je bij de Fazer de kunststof tie rods vervangt door instelbare heb je trouwens al wat meer opties, maar het haalt het dan inderdaad nog steeds niet bij een meer op wedstrijden gerichte auto als de Lazer FS.

Ik heb helaas zelf nog nooit met de FS of FS2 gereden, maar het moet een fijn sturende auto zijn.
 
novak velocity 4.5r

Hallo

Niemand meer info over deze motor
Ben bang dat het niet hard genoeg zal gaan in een 4 x 4

Mvg Johan
 
Als je nooit eerder met een snelle rc wagen hebt gereden en enkel met speelgoedwagens of met een gewone 540, dan zou ik deze motor niet echt aanraden. Dit gaat veel te snel voor je gaan.
 
Dat ook, zelfs met ervaring kan het een uitdaging zijn om met een krachtige setup van onder de 10.5 Turns te rijden. Je zou misschien denken, 80 is niet zo hard, maar dat is misschien voor een 1:1 auto, maar voor een model van 1/10 betekent dit dat je auto snel uit het zicht is, of die stoeprand heel erg rap dichtbij komt. 80 km/u betekent wel ruim 22 meter per seconde, oftewel in 5 seconden een voetbalveld over in de lengte...
 
Een 1:10 met een 7,5 die 80 gaat? Dat wil ik wel eens op een circuit zien tijdens een wedstrijd. Wij rijden bij ons met een 5,5 in een 4wd buggy 1:10, gaat als een raket, maar 80? Nee dat geloof ik niet...

@johan1924: Maar als ze met een Vorza rijden, zoek je dan niet een 1:8 auto?
 
4,5 in 4WD buggy

Hallo allen,

Een 4WD 1:10 buggy met een 4,5 turns motor is idd een raket op wielen.
Maar ik geloof ook niet dat je dan 80 km/uur haalt.
Hieronder wat beelden met bijbehorende motor om een idee te krijgen
uiteraard allen op 2 S lipo.

d_rLXHpzdDA[/media] Cat SX3 new track MVB - YouTube

Dit is een Cat SX3 met een Losi Excelorin 6,5 gefilmd in 1875 vandaar de kwaliteit.

BM1UEEZFnZc[/media] CAT K1 - YouTube

Dit is een Cat K1 met een orion 8,5 (onvertimed)

Hopelijk heb je er wat aan

Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 1:10 met een 7,5 die 80 gaat? Dat wil ik wel eens op een circuit zien tijdens een wedstrijd. Wij rijden bij ons met een 5,5 in een 4wd buggy 1:10, gaat als een raket, maar 80? Nee dat geloof ik niet...

@johan1924: Maar als ze met een Vorza rijden, zoek je dan niet een 1:8 auto?


De motor wordt wel dusdanig heet dat ik max 6 a 7 minuten kan rijden op een 4000 mAh pack, dus is waarschijnlijk relatief zwaar vertand, en mogelijk ook een stukje vertimed. Bovendien balloonen de banden ook zichtbaar als de auto op snelheid is gekomen, daardoor gaat je rollout flink omhoog en dat geeft een hogere top. Met betere banden die minder balloonen, en een vertanding die iets meer op acceleratie is gericht (zoals bij een competie-auto, waar zeker bij off-road de topsnelheid veel minder van belang is dan snel kunnen optrekken) zal de top zeker een stuk lager liggen. Ik heb zeker 70 gemeten met stopwatch maar dat is een stuk lastiger met zo'n snelle wagen, dan bij eentje die rond de 40 km/u zit. Ik heb ook wel eens evenwijdig aan een 80 km weg gereden, waarbij je mag aannemen dat men daar ook 80 rijdt (meestal nog iets harder), en de auto hield de 1:1 auto's prima bij. Maar 80 kan ik strict gezien niet staven met een meting, 70 wel.
 
Ik heb zelf zo'n Novak 4.5R Velocity setje gehad in m'n oude Team Losi XXX-T MF2. Dat ging iig op zich helemaal nergens meer over, 't setje was zwaar overkill. heb nog geen ondergrond gevonden waar ik 't vermogen op kwijt kon.

Dus, ja, 't setje zal zeker snel genoeg zijn voor een 4wd auto. Misschien zelfs te snel. Ik meen dat 't motortje 8000kv is, dus je moet hem wat lichter vertanden als een standaard motortje. Ik denk zelf ook dat het wellicht al wel iets teveel van het goede is. In ieder geval, als je niet vloeiend gas kunt geven met je wijsvinger, trek je om de haverklap de aandrijving aan gort. Je zult iig erg beheerst moeten gaan rijden. (of zwaar gaan zitten met de vertanding, mja, dan word alles weer vrij warm. )

Wat ook wel noemenswaardig is, is dat deze setjes wel een beetje lastig zijn om goed te vertanden. Je komt al vrij snel aan erg hoge temperaturen omdat je te zwaar zit. en door de toerentallen mag je ook niet veel te licht gaan zitten, dat lever ook temperatuur problemen op.

Nu zal het wel wat minder critisch zitten als de 4.5T Novak HV Pro motoren, maar ze zijn nog steeds niet makkelijk. :P
 
Back
Top