algemeen teamC topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door M Pinkster, 26 mrt 2013.

  1. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    Grrrr nou is het moertje weer dol wat het diff bij elkaar houd.......maar weer bijbestellen, zo blijf je wel bezig zeg
     
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Niet te hard aandraaien volgende keer?
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Dat heb ik ook al afgeleerd,dat hard aandraaien...
    Heb talloze schroeven dol gedraaid in het begin wanneer ik met de hobby begon.
    Vast is vast en dan toch nog kracht willen zetten komt niet goed.
    Het enige waarbij ik nog iets meer kracht zet zijn mijn motorvijzen en die van de pinion.
    Voor de rest blijft alles zeer goed zitten bij al mijn auto's en er is niet veel extra kracht nodig om alles los te krijgen.
     
  4. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    ja zal ook wel een leermomentje zijn, zeker mbt zo'n ball diff
    Ik heb ook het vermoeden dat het moertje al langer niet goed meer was en dat daardoor mijn auto soms overspelbaar hard naar links uitweek.
    Dat moertje draai je aan net zolang totdat het tandwiel niet meer kan draaien tussen de outdrives(?) als je die vast houd.
    Vervolgens monteer je het diff in de auto en test je het diff door het rechterwiel en de spur vast te houden. als je dan het linkerwiel kan draaien moet je dat moertje nog iets verder aandraaien (middels de schroef aan de rechterzijde natuurlijk). Dan diff in draaien en eventueel weer/nog vaster zetten.
    Blijkbaar zet ik dan toch te veel kracht bij het draaien van de outdrives/tandwiel/wielen.
    Ben wel benieuwd wat die nieuwe onderdelen allemaal bij elkaar gaan kosten, volgens mij kan ik net zo goed een losse kit kopen voor de onderdelen :confused:
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Om exact die reden heb ik mijn LRP Blast weg gedaan :) Is inderdaad afwegen dan om een 2de chassis bij te kopen of de delen apart te kopen.
     
  6. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    ha, ik zat er net aan te denken om de truggy wielen en de motor en de ESC in de Blast BX (heb een roller staan met kapotte kap) te knikkeren, body erop en dan heb ik een 4wd truggy
    Mijn voorkeur gaat namelijk naar een truggy ivm de grotere bodemvrijheid (ivm de ondergrond waar ik het meeste rij)
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik heb mij echt super geamuseerd met de Blast,vond het echt een leuke wagen maar zoals ik al in het LRP topic eens had gezegd,voor de prijs van een setje draagarmen voor de blast heb ik er nu van RPM voor mijn Rustler.Moesten de onderdelen niet zo prijzig zijn was de Blast nooit weg gegaan.Heb eerst nog gedacht aan een team c jeckyll maar daarvan vind ik hier niet direct onderdelen dus...De (zeer) weinige shops hier in de buurt hebben allemaal Traxxas dus dat maakte de keuze eens zo simpel.Ook al was ik eerst nooit meer van plan een traxxas te nemen,heb veel miserie gehad met mijn 1/16 slash.Maar de 1/10 modellen vind ik wel weer zeer goed en leuk om aan te sleutelen.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    LRP prijst zich uit wat de markt met de dure onderdelen. Team C doet dat beter, maar, ik hoorde laatst van een dealer dat ook daar de prijzen wat zijn opgeschroefd, recentelijk. Nog steeds niet duur, maar ook weer niet spotgoedkoop, meer gewoon redelijk goedkoop. Rij je niet vaak schade, dan is een Blast een vrij degelijke en niet te dure auto om te blijven rijden, en heb je alleen gewone slijtage dingetjes.

    Voor meer bashen is een Minion of Traxxas waarschijnlijk beter.
     
  9. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    de blast staat weer op zijn eigen wielen met een brushed setje op lipo, kunnen we in ieder geval weer rijden.
    Onderdelen voor team c....localhobbyshop.nl is zijn site gruwelijk aan het uitbreiden met de onderdelen van team c
    Ik heb in ieder geval weer ff gereden dus de rust is weder gekeerd. Natuurlijk de diffwerking van de Blast gevoeld en ik moet zeggen dat die toch heeeel wat soepeler werken als van de Hyde. Ben benieuwd waar hem dat in zit. Mocht het niet lukken met het balldiff dan maar eens gaan uitvogelen of er een geardiff in kan.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    De Blast heeft gear diffs die niet zijn gevuld met olie, dat zal normaal gesproken erg soepel aanvoelen. Maar naarmate je meer vermogen kwijt moet op de weg, vooral op een ondergrond met wat minder grip, is het handiger als het diff juist minder soepel is, vandaar dat dan gear diffs met dikke siliconen-olie worden gevuld. Doe je dat niet, dan sta je bij een keer flink gas geven soms zo maar achterstevoren, zelfs met een 4WD. Zelfs met een wat sterkere brushed setup kun je dat al merken, met een pittige brushless set nog meer.
     
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Goed dat je weer kan rijden! Is bij mij ook altijd effe paniek als er wat mis loopt wat ik niet direct kan herstellen :D
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb nu die lipo saver ingebouwd in de Minion, maar bij het wegrijden begint hij, met volle accu, zelfs al te piepen, even. Dus of de Eco 18 motor vraagt bij optrekken al zoveel stroom dat de lipo het niet aan kan, of de accu heeft toch een tik gehad van de keren dat ik zonder saver heb gereden. Binnenkort heb ik een Gen's Ace accu, kan ik eens kijken wat er dan gebeurt.
     
  13. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Beste collega's,

    Ik hoop morgen in het bezit te zijn van een mooie Team C T2 evo. Zijn er mensen die behalve op een off-roadbaan ook rijden op bijvoorbeeld bestrating? Zo, ja: wat zijn jullie ervaringen hiermee?



    Groeten,

    Dennis.
     
  14. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    Dat gaat prima met oude bandjes en de verring op zn laagst geschroeft. ;)
    Wel ff een bescherming maken op de shock towers anders krijg je van diepe lelijke krassen op de shock towers en de dempers als je een keer over de kop slaat.:)
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland

    Wel, de Gen's Ace accu bleek, hoewel besteld bij een Duitse verkoper, toch uit het verre oosten te moeten komen, dus die heb ik nog niet in huis. De later bij Hobby King EU warehouse bestelde NanoTech 2S 4200 mAh lipo was wel deze week al binnen. Die in de Minion, maar weer binnen een paar tellen een piepende lipo saver. Toen maar eens de lipo saver nog eens goed bekeken, en bleek een draadje wat slecht gesoldeerd. De extra trillingen van de auto bij het fel optrekken waren blijkbaar genoeg om dan af en toe het contact zo slecht te maken dat de saver een lege accu constateerde. Opnieuw gesoldeerd, en met een beetje epoxy de draden van een soort trekontlasting voorzien.

    Toen weer getest, maar na een paar 100 meter een raar geluid uit de auto. Ik dacht aan rotzooi tussen pinion en spur, al zou dat de eerste keer zijn. Maar toen zag ik wat de oorzaak was. Ik heb de saver met een tie wrap op de chassis brace zitten die tussen middenstuk en achterkant zit. En die zat dus ook om de kardan, die vanaf het midden naar achteren loopt... :rolleyes:

    Tie wrapje doorgeknipt, andere erop, nu wel goed, en dan weer rijden. Geen rare geluiden meer, en ook geen piepjes van de lipo saver. Kon ik weer eens gewoon lekker genieten van de fijne wegligging van de Minion. En best kans dat de andere accu dus nog gewoon ok is, want het te vroeg aanslaan van de lipo saver had een andere oorzaak.
     
  16. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    Blijft dat ding piepen of alleen Af en toe als je in 1x vol vermogen vraagt bij vanuit stilstand.
    Ik heb op de blast ook zo'n ding en die doet dat af en toe ook. Overigens vind ik dat die dingen wel heel erg snel beginnen te piepen, ik dacht bij 3,6 al

    Aangezien ik een beetje eigenwijs ben, en de nieuwe onderdelen voor het balldiff voor de Hyde onderweg zijn het diff opgebouwd met remmenvet (bij gebrek aan diff vet) maar of ik doe het niet goed of een diff werkt echt alleen met speciaal vet. Wel gereden met de Hyde maar continue slipte het diff door als je iets te veel vermogen vroeg.

    Om toch nog een beetje te rijden ff de Blast gepakt, binnenkort ff spur gear vervangen, is heel erg hard nodig
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Deze saver (Hobby King 2S) piept pas als de accu flink leeg begint te raken. Voordat dit gebeurt heb je nog 3 tussenstadia. Blauwe led continue aan, Lipo nog ruimschoots veilig. Zakt de spanning meer, dan gaat de blauwe led knipperen. Zakt de spanning nog verder, dan gaat de rode led branden. Bij bereiken van het waarschuwingspunt gaat de rode led knipperen en de pieper ook reageren. Normaal gesproken zal bij vol gas geven, en een goede lipo, hooguit de blauwe led even knipperen, door de spanningsdip, en bij een volle accu dat zelfs niet eens. Het gedrag in de Minion week daar dus sterk van af, maar dat kwam door een draadje dat slecht contact maakte. Ik stop meestal als het blauwe ledje continue knippert, dan zit er nog 3.7 tot 3.8 volt per cel in de accu. Maar langer door rijden kan ook.

    Ik weet niet of je een ander soort vet in een kogeldiff kan gebruiken, maar het zou best kunnen dat dit erg nauw steekt.
     
  18. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    oke de liposaver om de blast is veel simpeler, lage spanning = rood ledje en een piep, te laag is blijvend rood en continu piepen, hou je vanzelf wel op door de herrie :rolleyes:

    Vandaag de diff onderdeeltjes ontvangen, nu nog vet scoren, opbouwen en weer rijden met de Hyde!

    grt
    Paul
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland

    En, is het nog gelukt?


    Vandaag de Minion weer even "uitgelaten". Schroefjes van de "midden naar achter" chassis brace iets losser gezet, dan is de aandrijving toch nog wat stiller, en het chassis is stijf genoeg.
     
  20. paulv

    paulv

    Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Veldhoven
    diff vet is nog niet binnen.........
    Heb nu de motor en ESC in de Blast liggen met een 24tands pinion, net ff testritje gedaan :(..............banden nu echt kaal en stuurhubje losgebroken

    tis maar dat je bezig blijft
     

Deel Deze Pagina