rcpowers f 35 v2

Net terug van vliegen... ik heb dit geloof ik ook via pm gestuurd maar hierbij ter lering en vermaak!

Van links naar rechts.. Eerste twee zijn voor in de neus. Derde komt bovenin de kap welke je ook op de foto hebt staan. Rechts is idd onderdeel van de motormount steun.
Die lijm je weer terug waar je hem hebt weggesneden..
 
Dag Maestro,

Door je tips al aardig gevorderd.
In een vorige post gaf je aan dat het vierde stukje depron op mijn foto voor de motormount was en dat deze teruggeplakt moest worden waar ik het had losgesneden. Helaas heb ik dat als los onderdeel in de tekening staan.
Ben er dus nog niet uit op welke wijze ik dit waar terug moet plakken.
Mogelijk kun je me daar nog mee verder helpen?

Thx.
Will
 
Het klopt ook dat ie zo in de tekening staat. Je moet dan je verticale 'romp' in je (reeds aaneengelijmde) vleugels schuiven, en dan het stukje terug plaatsen.

Mvg Harald
 
vu4ehaqy.jpg


Dit is de full page versie dan zie je waar het stukje uitgesneden wordt en waar hij weer terug geplakt wordt.

Eerst vleugel deel op de verticale lijmen. In je vleugel deel net voor de uitgesneden prop slot zie een een klein strookje uitgesneden, daar moet ie in.

Succes !!

Vragen? Stel ze gerust!!
 
Maestro, Harald,

Dankjewel voor de info.
Ik maak gebruik van 16 a4-tjes en dit was me niet opgevallen.

Het schiet overigens al aardig op;

full


Gr.
Will
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee will,

Ziet er goed uit!

De eerste is altijd wennen aan de manier van bouwen en lijmen...

Voor volgende projecten zou ik als tips geven eerst de carbon te plaatsen, aelerons en elevator te bevellen en vastmaken en dito kf plakken. Dit zijn allemaal stappen welke het makkelijkst gaan als de vleugel plaat nog vlak is..

Niks om je zorgen over te maken maar het os enkel handiger...

Mochten jullie andere modellen ook gaan bouwen ook dan kun je vragen neerleggen..

Heb gebouwd en fotos van F-18 F-22 F-35 Mig-29 Icon A5 van RCPowers F-15 en Alpha Jet van Frcfoamies en Polaris van shumate.

Vind helpen leuk dus kom maar op!!
 
Carbon had ik idd eerder willen doen maar die kan ik woensdag pas halen. Zal evengoed wel lukken.

Ik wil de kf doen maar heb geen 3mm depron. Kan dit ook met 6mm of wordt dit te dik?

wat bedoel je overigens met `bevellen`?
Ik heb de ailerons mbv flexibele scharnieren vasrgezet. Tape alleen als extra zekerheid.

Motor etc heb ik binnen en kan ik inbouwen. Heb je de servo`s (4 of 6?) gewoon met hotglue vastgezet?
Mogelijk heb je een fotootje.

Zijn nogal wat vragen maar idd als deze klaar is wil ik er nog een maken (f18 of mig). Heb nog twee dozen depron liggen dus kan nog even vooruit
 
Ik heb eerst met kf2 gevlogen.. Gewoon 6mm gebruikt en nu zit er kf 4 op beide zijden met 6 mm no problemo.

Servo's gewoon met hotglue idd.

Bevellen.. Daar waar het stuurvlak en het vleugeldeel elkaar raken snijd je beide in een hoek van 45 graden. Waardoor je een hoek van 90 graden naar beneden zou kunnen maken.

Je houdt beide delen tegen elkaar en tape erop dan openvouwen en aan gesneden zijde ook tape.
Tadaa hinge klaar..

Ben even de schuur in gedoken..

vugututa.jpg
servo vanaf onderzijde..


rytumusy.jpg
nog eentje want ik stond er toch

bezu2une.jpg
van mijn F-22 zie je van onder duidelijk het bevel verhaal bij mijn aelerons.

pa4u2u7a.jpg
kf4 op de F35

7e3y3y3a.jpg
en mijn vliegtuigen bende.. f-117 ligt uitgesneden en hawksky ligt te wachten op Fpv gear..

Hoop dat het helpt!
 
Prima.
Aardige verzameling heb je daar liggen.
Zoals ik zij heb ik gebruik gemaakt van scharnieren. Gewoon depron ingesneden, epoxy erin en dan de scharnier in de inkeping. Tape wel gedaan ter versteviging.

Foto's zijn duidelijk.
Ik stuur je foto als hij helemaal klaar is.
 
2ume2anu.jpg


In mijn notificatie email staat tekst die hier niet staat
Of heb je aangepast?

Foto vanaf de buiten/zijkant is gewoon de zijkant, de servo zit met zijn achterkant tegen de binnenzijde geplakt.

Wil best een foto maken, zal enkel pas morgen worden daar ik nu niet thuis ben.

Ennuh foto's en video's zijn altijd leuk!!
 
2ume2anu.jpg


In mijn notificatie email staat tekst die hier niet staat
Of heb je aangepast?

Foto vanaf de buiten/zijkant is gewoon de zijkant, de servo zit met zijn achterkant tegen de binnenzijde geplakt.

Wil best een foto maken, zal enkel pas morgen worden daar ik nu niet thuis ben.

Ennuh foto's en video's zijn altijd leuk!!

Ja had ge-edit zag dat er al een foto was in die aard :D en zal volgende week m'n progress in een filmpje of album zetten!
 
vastzetten hatch / luik

Iemand een suggestie voor het ‘vergrendelen‘ van het luik?
Ik dacht aan klitteband of een kleine magneet.
 
Yep magneetjes werken perfect..

Let op dat je de carbon over de vleugel breedte erin moet snijden en lijmen.. Dit gaat echt het makkelijkst als het hele spul nog niet in elkaar gelijmd is..

Ik begrijp de drang naar bouwen maar geen carbon is een hele korte maiden en video verplicht!

Welke motor/esc/lipo/stuurvlakken gaan jullie gebruiken?
 
hoi Leon,

mbt de carbon komt je tip net iets te laat ;) - zit namelijk al in elkaar. Zal nu nog wel lukken denk ik maar is iets meer fröbelwerk. Je hebt wel gelijk dit moet voor de stevigheid van de vleugels zorgen.

mbt tot de setup;

  • [FONT=&quot]1600mah 3S 25~50C Lipo Pack [/FONT]
  • [FONT=&quot]939MG Metal Gear Servo 2.5kg/ 12.5g/ 0.14sec[/FONT]
  • 6x4 propellor
  • [FONT=&quot][FONT=&quot]D2826-6 2200kv Outrunner [/FONT][/FONT]
  • [FONT=&quot][FONT=&quot]Red Brick 50A ESC [/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]
Ik denk mbt de servo's:
2 voor de ailerons
2 voor hoogte roeren
2 voor richtingsroeren[/FONT]

Of heb je andere tips/ideeën?
 
Roer bevestiging? Je bedoeld de verticale stabilizer en hoe die vastgezet wordt?
Ik doe echt gewoon alles met hotglue.

Zou eerlijk gezegd enkel elevator en ailerons activeren.

De F-35 is super stabiel en niet echt acrobatisch, die roeren zal je weinig gebruiken, zou je de Mig bouwen kan het wel heel leuk zijn want dat is echt een acrobatisch vliegtuig.

De setup ziet er goed uit, ik ben zelf wel snel overgestapt naar Ntm prop drive 2700 kv omdat de 2200 niet echt genoeg power had voor mijn gevoel.

Had er eentje op mijn eerste F-18 zitten maar daarvoor was rustig rond toeren de max. Die Ntm erop maakte echt super veel verschil.
http://youtu.be/JS-1VLcU2dc
 
Back
Top