help nodig regelaar van tamiya hotshot !

hoi

ik heb sinds een half jaar een sloop tamiya hotshot gekocht voor zeer weinig naar erg veel kapot te gaan is en mijn regelaar 2x uit zijn positie spring vraag ik aan jullie hoe komt of voorkom ik dat me regelaar uit zijn positie springt ?


als hij er uit springt kan ik niet meer voor of achteruit soms is het nog een beetje bij te stellen maar na 5 min doet hij niks meer

( het gaat om de oude regelaar 3 speed )

iemand ervaring met deze hotshot 's ?

hieronder een actie foto

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het beste is gewoon deze er uit te halen en te vervangen door een eenvoudige ESC.


Dat is inderdaad wel fijner rijden, traploos is beter dan 3 stappen, waarbij 2 van de 3 stappen een deel van de energie in een weerstand "opgebrand" wordt, zonder naar de motor te gaan.

Maar ik ben ook wel benieuwd wat er waar "uit positie springt".
 
Kun je eens een paar foto's van de regelaar plaatsen?


ik maak en plaats vanavond wel wat fotos het is nog oudere regelaar

ik ben niet zo van de nieuwere regelaar gaan bij maak vaker kapot dan ik er mee rij

opzich accu gebruik valt nog mee ik doe er altijd een 4000 lipo in dan rijdt hij wel een tijdje :)
 
Met zo'n accu kun je een tijdje voort, inderdaad. In de tijd van de Hotshot was 1200 tot 1700 mAh de gangbare capaciteit.
 
En het zou ook (deels) een verklaring kunnen zijn voor het ter ziele gaan van de regelaar. Die contacten en weerstanden zijn niet op zulke stromen en rijtijden berekend.
 
+1, kies gewoon voor een ESC, bespaart je plaats en gewicht.
Gas is beter te regelen, zodat je ook traag kan optrekken in plaats van vanuit stilstand meteen in 1/3e gas te vertrekken,
wie weet ook nog beter voor je hele aandrijving.

Als je met een afzonderlijke ontvangeraccu rijdt, kan je die ook meteen achterwege laten.
Heb je daarentegen een kabeltje van je regelaar naar je ontvanger (bec),
dan vermijd je ook het risico dat als je accu bijna leeg is, en je nog eens gas geeft;
dat je auto op hol slaat omdat alle stroom op dat moment naar de motor gaat.

De 2 weerstanden achterop kun je er desnoods altijd oplaten voor de looks...
 
Heb je daarentegen een kabeltje van je regelaar naar je ontvanger (bec),
dan vermijd je ook het risico dat als je accu bijna leeg is, en je nog eens gas geeft;
dat je auto op hol slaat omdat alle stroom op dat moment naar de motor gaat.

De 2 weerstanden achterop kun je er desnoods altijd oplaten voor de looks...


Herkenbaar, aan de ene kant wilde je de accu zo leeg mogelijk rijden, ivm het geheugen-effect waar NiCads last van hebben, maar je riskeerde wel dat de auto op hol zou slaan bij een redelijk lege accu. Vooral als je een goed gematched pakket had, wat ook bijna in 1 keer leeg was. Je auto kwam dan weliswaar niet ver, maar het was toch geen prettig idee dat hij onbestuurbaar was.
 
Dat is inderdaad wel fijner rijden, traploos is beter dan 3 stappen, waarbij 2 van de 3 stappen een deel van de energie in een weerstand "opgebrand" wordt, zonder naar de motor te gaan.

2 standen zelfs maar. half gas, de andere helft gaat naar die weerstand. en vol gas. ditto met de achteruit. (iig die uit de foto)

@Patrick, Koop een Tamiya TEU regelaar oid, je zult zien dat dit veel beter rijdt. ook zal je aandrijving veel minder klappen krijgen, omdat het gas veel vloeiender op komt. (ipv meteen half gas ineens er op te zetten. )
 
2 standen zelfs maar. half gas, de andere helft gaat naar die weerstand. en vol gas. ditto met de achteruit. (iig die uit de foto)

@Patrick, Koop een Tamiya TEU regelaar oid, je zult zien dat dit veel beter rijdt. ook zal je aandrijving veel minder klappen krijgen, omdat het gas veel vloeiender op komt. (ipv meteen half gas ineens er op te zetten. )


De weerstand heeft 3 draden, dus ik vermoed dat ook deze van de foto zoals gebruikelijk 3 standen heeft en dat de zichtbare weerstand uit 2 in serie staande weerstanden bestaat. Blijft natuurlijk dat een regelaar fijngevoeliger is dan ineens 1/3 gas geven.
 
ik heb zeer slechte er varingen met elctronische regelaars ik heb er al 2 kappot gekregen

heb een clodbuster met die regelaar rijdt iets beter maar heel eigenwijs is die auto soms

ps weet iemand een oplossing voor de hotshot draagarmen ( knappen er snel )

bijna weer 2 kapot ik blijf ze maar vervangen
 
Regelaars kapot krijgen? Dan heb je of de verkeerde regelaars gehad of je hebt ze verkeerd behandeld (eventuele ontstoorsetje en/of shotkey diode op de motor vergeten)

Plastick wordt slapper als ze een tijdje in plastick weken.
 
ik heb zeer slechte er varingen met elctronische regelaars ik heb er al 2 kappot gekregen

heb een clodbuster met die regelaar rijdt iets beter maar heel eigenwijs is die auto soms

ps weet iemand een oplossing voor de hotshot draagarmen ( knappen er snel )

bijna weer 2 kapot ik blijf ze maar vervangen


Welke regelaars waren dat? Misschien waren ze toch een maatje te klein?
 
mijn eerste auto was een kant en klare auto van tamiya rtr dus

regelaar stoorde vaak vervangen door een andere rijdt weer goed

clod zit een regelaar met dubbel motor draden van tamiya
 
Een leuke, niet te dure, regelaar is de B4222, leverbaar onder diverse merknamen. Kan 70A continue hebben, en die opgave is niet aan de ruime kant, zoals sommige fabrikanten doen, die schermen met 100en ampères en dan blijken het of piekwaarden, of de waarden van de FETs, maar niet van de hele regelaar...
 
ik blijf er over na denken wat ik wil doen er mee hij rijdt op dit moment goed met zijn technolgold motor gaat als een speer

vanmiddag binnen gekregen
met nog een oudere regelaar :P

full

full

full


ps dit wordt geen runner maar een mooie stil staan er

en misschien soms even een blokje rijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top