ziet er goed uit, ben ook wel erg benieuwd naar deze XV-01 voor naast mijn DF-03RA ik komt wel iets tegen van een verwachte prijs van $340 en een release in juni *XV-01 PRO Chassis Kit (RC Model) Tamiya 1/10 RC http://www.msuk-forum.co.uk/topic/138809-tamiya-xv-01-pro-rally-chassis/
ik heb nog wat verder zitten zoeken maar kom nog bar weinig tegen over dit model zie wel 2 uitvoeringen volgens mij de XV-01 en de XV-01 pro kit met wat TRF spul erop, de $340 prijs is voor de TRF kit uitvoering. Kan nog niets vinden van officiele aankondigingen van Tamiya oid. Maar ik ga deze zeker in de gaten houden voor bij m'n verzameling
Hij staat aangekondigd voor juli 2012. Prijzen die ik heb gezien zijn 212 pond en 280 euro voor de kit. Pro-chassis 310 euro (NL prijs) Ik denk dat je met dit chassis en een goede setup, ook best leuk mee moet kunnen komen in een stock touringcar klasse. Dat zou hem helemaal multi purpose maken.
heb hem al wel 1 zien rijden hmmm leuk maar je kan der weinig mee op de baan zou ik toch meer voor een trf gaan als je hard wil gaan
Tja,.. de TRF is een touring chassis, terwijl dit toch overduiderlijk een rally chassis is. Ik wil de TRF wel eens over een gravel baan zien rijden (en heel blijven. )
Beetje nutteloze comment Daruler. De auto is een cross-over platform en dus niet specifiek ontwikkeld voor het circuit zoals de trf modellen. Je kan er juist veel meer mee als een trf, zowel op het circuit als op gravel en onverharde wegen. Je geeft aan dat je hem hebt zien rijden, kun je misschien iets vertellen over de wegligging en hoe de auto reageerde op sturen etc? Wel interessant voor de mensen die hem misschien willen gaan aanschaffen. Groeten, Robbert
Toch wel een hele leuke auto!! Wat vindden de mannen met ervaring in Rally er van??? This is a PRO-spec version of the R/C 4WD XV-01 chassis. "XV" stands for "Crossover Vehicle". As the name implies this vehicle is intended to serve as a common all-terrain platform which can be used for rally cars, on-road cars, and pick-up trucks. It is equipped with covers to protect the drivetrain and R/C units from dirt and debris and its suspension provides a ground clearance of over 10mm. The motor is mounted at the front and power is delivered via a drive belt to the front/rear gearboxes, which are equipped with gear differential units. The "PRO" spec kit comes with plenty of Option Parts as standard equipment. Specs Scale: 1/10 scale Construction type: assembly kit Terrain use: multi-purpose Drive-train: 4WD Drive type: multi Drive line: universal Differential type: gear Suspension: fully independent double wishbone Steering mechanism: bell-crank Shock damper: oil-filled damper Shock damper material: plastic Tire type: rubber Tire tread: radial Body material: n/a ESC: not included ESC type: N/A LED Light buckets: no LED lights: no Motor type: not included Bearings: sealed ball bearing Chassis material: plastic Sticker material: n/a Internal gear ratio: Adjustable camber: yes Adjustable toe angles: front and rear Adjustable ride height: yes Adjustable gear ratio: yes Adjustable wheelbase: n/a Adjustable track width: n/a Adjustable shock angle: yes Anti-squat adjustment: n/a Droop adjustment: n/a Special features: Dust covers for debris protection for radio gear Requires: 7.2 battery & charger Requires: wheels, tires, body set, motor, esc Requires: polycarbonate paint Requires: radio gear, servo, receiver Features Front-mounted motor is housed in a gearbox which has been designed for ease of maintenance. Separately available Slipper Clutch Set (Item 54378) Radio gear components are protected by covers that are secured by screws. The ESC space features a detachable cover which incorporates ducts for heat dissipation. Wheel well liners help deflect dirt and debris. A hatch on the underside of the XV-01 chassis enables quick access to the battery. Holes in the chassis bottom help remove any debris which may block steering movement during off-road use. Reversible-type rear suspension ensures plenty of suspension stroke for off-road driving. The separate suspension mount also makes it easy to change settings such as Toe Angle.
Ik ben geen expert, maar sinds de aankondiging kijk ik al naar de XV01. Lang gewacht, maar onlangs toch de Pro binnengehaald en ik heb geen spijt. Wat een leuke wagen is dit! Ontwerp lijkt hier en daar wat onnodig complex en vooral veel plastic zelfs voor een Pro (typisch Tamiya?), maar de wagen is makkelijk te bouwen en met de juiste bandjes een genot om te rijden - 50419 zijn top. Ik heb de XV hoofdzakelijk als Tarmac Rally in gedachte. Nu zit er een Castle SV2 met 4 pole 4600kv in, maar uiteindelijk ga ik er een Xerun met 10.5t speedpassion in zetten (wacht nu op de ESC). Ik weet nog niet of ik de Traxxas 2075 servo laat zitten of niet, neig naar Savox 1251, maar de Traxxas voldoet best. Wagen rijd lekker strak, beter dan mijn andere rally wagens. Goed schaal, maar alsof er lijm op de banden zit, je kan niets fout doen. Ik heb de shocks verlengd voor een hogere rijhoogte.