Ik ben op zoek naar een F3A (b-c) kist. Het liefst met een kunststofromp. Leeg of geheel compleet, eventueel een opknapper. Graag bericht via pb.
Hallo Frank ik heb een pb gestuurd. Gr. Gijsbert Tussen de 600 en 700 euro is mijn budget. QUOTE=silva916;3050897]Misschien ff je max budget aangeven. Er is zat tekoop maar in een breed prijsspektrum. Gr Frank[/QUOTE]
Hoi Gijsbert, Persoonlijk zou ik voor een Sebart Wind 110 gaan, is een goede kist en degelijk gebouwt en je kan deze binnen je budget kopen. Gr Frank
Hallo dat weet ik. Ik ben nog op vakantie. Ik ga bij thuiskomst eerst nog mijn Fauga Magister verkopen en ga dan enkele F3A kisten bekijken. Dus tot binnenkort. Gr
Of een mooie Indira F3A dubbeldekker die binnekort voor niet al teveel te koopt komt van een top piloot in Nederland
Hey Roy, Ik ga ga de Indira niet verkopen he Maar 2 indira`s is nog beter als 1.... Pm me maar ff Gr Frank
Op verzoek enkele gegevens, mijn Fouga Magister is nieuw ,enkel ingevlogen. Allemaal nieuwe onderdelen. Spw. 163 vop 6 cell lipo , kunststofromp, ingedektevleugels, volgens mij is de kist uniek, eigen uitwerking De foto,s had ik voor mijn vakantie al op mijn fotrompoma p gezet. Reden van verkoop is dat ik F3A wil gaan vliegen en zo aan geld wil komen.
Volgens mij heeft Ruud nog een Leo te koop, voor heeeeel weinig. En staar je niet blind op de dure GFK kisten. F3A-C kan je prima vliegen met een Calmato Sport. Sebastiano Silvestri heeft mij zelfs gezegd dat je gezien het niveau in Nederland helemaal geen dure kist nodig hebt. Om te beginnen een Sharkje en dan inderdaad een Wind 110 of de Miss Wind. Dan kan je winnen. Het is niet het model wat de punten scoort, het is de piloot die het model stuurt. Een mindere piloot met een dure topkist zal (bijna) nooit winnen van een zeer goede piloot met een redelijk model. GJ
ben ergens wel akkoord met je ,MAAR ik ben vorig jaar begonnen met een angel 50.prima kist.toen kreeg ik de gelegenheid om eens met een krill spark te vliegn......WHAAAOOOOW.ik was dadelijk verkocht en heb toen dadelijk eentje gekocht.mijn punt is ; het is al zéér moeilijk om een figuur fatsoenlijk te vliegen en dan legt je volle aandacht aan het vliegen van figuren en niet voor 40% te moeten wurgen om uw toestel recht te houden.die top mannen mag je een easystar geven en ze vliegen nog recht.maar die hebben tonnen uren zitten te trainen......ik heb sinds een enorme progressie gemaakt.je kunt ook voor de eerste keer gaan joggen met strandslippers ....... als je een beetje zoek, er zijn genoeg goede f3a kisten te koop op het net en vraagprijs en verkoopprijs ligt soms ver uit mekaar
Gijsbert veel hangt ook af van je vliegniveau, gelukkig vlieg jij binnen een club waar veel F3A gevlogen word ( Son en Breugel toch ) dus ik denk dat ( Volkert,richard,Henry,Maarten ) jouw t beste kunnen adviseren. Houd er wel rekening mee dat Full F3A kisten zeer licht gebouwd zijn en NIET van harde landingen houden ( zelf ervaring mee..... ) plus het bedrag wat in de lucht vliegt kan tegen werken ( in je hoofd ) persoonlijk heb ik een leuke armada F3A vliegtuigen, maar op dit moment vlieg ik toch t liefst met mijn Sharky/.Wind 110 omdat deze kisten gewoon nog t beste passen bij mijn vlieg niveau. Veel vliegen en oefenen is mijns inziens het beste, en dat gaat t makkelijkst met een laagdrempelige kist. Want alleen al kaars recht vliegen is een kunst. Dus in mijn visie = F3A = oefenen,oefenen en oefenen en fun hebben en dan komt er vanzelf wel een keer een full f3a bak. Maar eerst een toestel dat degelijk is, makelijk mee te nemen is, en neutraal vliegt. gr Frank
Dit heb ik enige tijd geleden ook kenbaar gemaakt bij de F3A vliegers, het niveau is inderdaad t.o.v. andere landen laag. Als Sebastiano Silvestri dit zegt wordt het misschien geaccepteerd. In Nederland heerst nog steeds de gedachte dat je met een "dure" kist makkelijker kunt vliegen. Wat men echter vergeet is dat de basis van (kunstvlucht) vliegen hiermee helemaal zoek is. Grt, Arnoud.