HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

En hoe is het nu met de problemen met de motor?, over ?, slechter?, beter?.

Gisteren weer heerlijk gereden op 5 s , was wel weer een " grasmaaier" , maar de temperatuur van de motor blijft rond de 63 gr. Celsius steken , mooi gezien de buiten temperatuur , en de gasvinger :D.

Nu nog op zoek naar een setje pins , alhoewel de stock banden er ook goed doen op gras , zand en asfalt ....


Hoi sorry voor mijn late reactie,
even met de buurman overleg gepleegd en motor loop super!!
dus de draden kunnen verdraaid of anders ingsteld zijn door HPI vanaf fabriek.
dus ESC A-B-C kan dus ook motor C-B-A zijn.

en even over de accu. deze gehaald bij een modelbouwer in de buurt en koste €109,- en geen €129 bij toprc! ook heb ik wel een lipo buzzer gekregen die aangeeft welke cel wat geeft en het voltage seperaat :-)
 
Een vraag over de esc van de auto

Kan ik er gewoon 3s batterijen in doen en herkent de auto ze dan?
Of moet ik van alles veranderen in de instelling?
 
Een vraag over de esc van de auto

Kan ik er gewoon 3s batterijen in doen en herkent de auto ze dan?
Of moet ik van alles veranderen in de instelling?

Hai

lees even de manual, daarin staat de fabrieksinstelling esc, heb je de auto niet nieuw gekocht ?,dan zal je evt de auto detectie lipo moeten activeren, daarbij is een 3s redelijk tam voor een "zwaardere" auto , ook moet de C waarde lipo in combi met de capaciteit hoog genoeg zijn ....

Geen manual ?, downloaden bij hpiracing.com
Hint blz35
 
Ik wou er 2 keer 3s in dan met 6 cel rijden ik ga nu de manual downloaden


Als je 2x3s in serie wilt gaan rijden , hoop ik voor je dat de cellen al gelijk bij binnenkomst ook zo geladen zijn , in serie.
Anders verschilt de interne weerstand te veel en zal de ene accu sneller leeg raken dan de ander , wat weer nadelig is voor de levensduur, en dat kan snel gaan dat je de accu kan afschrijven.(vuist regel is : in serie gebruiken , in serie laden, parallel gebruiken, parallel laden )
Daarbij op 6s gaat de aandrijflijn het behoorlijk " zwaar" krijgen wat weer hogere slijtage geeft , met name de diff's.
Wazig je vraagt naar instelling voor 3s en je gaat op 6s rijden ....(4s of evt.5s is de juiste middenweg)
Maar je zal weten waar je mee bezig bent , suc6 .
 
Ik had het anders ,oefen zeggen had meteen moeten zeggen dat ik met 6s wil gaan rijden

Ik rij nu met 4s door 2 keer 2s batterijen tegebruikentoch?
Dus als ik 2 keer 3s gebruik is dat 6s?
 
Volgens mij in serie
Volgens mij zijn de kabels in de auto toch ook zo aan gelegd?
Ik ben maar een leek
Heb niks aan de auto veranderd

Dus hij is nog zoals hij uit de doos kwam
 
Wat voor een soort banden gebruiken jullie ik vind de banden die er op zit wel erg fijn voor op straat en op zand maar op gras net niet

Heb de banden van een hpi trophy buggy er op gezet rijden wel erg fijn alleen kiept hij nu soms om in de bochten wat niet op schiet

Of kan ik dit verhelpen met de vering anders tezetten ?
 
evt. bij je stuurinrichting / uitslag op je zender iets minder scherp zetten!!!
dit helpt al een hele hoop!
verder rij ik nog met orginele banden.
maar voor weining geld heb je al een mooi set incl. op velg bij Conrad....
 
Sway bars instellen ,schokbreker stand veranderen ,andere veren ,toe in/out ,camber ,.. Zo maar een paar ideeén .....

Kortom genoeg instellingen om het rij gedrag van de auto te veranderen mbt body roll, en andere niet wenselijke rijgedragen ....:wink: :mrgreen:
 
Vandaag wat extra koeling ingebouwd ,nu ben ik geen voorstander van elektrische fan's ,en is natuurlijk het beste om bij temperatuur problemen van de motor ,de gearing aan te passen, heb ik gekozen voor een beetje meer rijwind koeling .
Ik rij op 5s en daarbij zit de gemiddelde motor temperatuur ,bij 15 gr Celcius buiten lucht, rond de 65gr Celcius
Vandaag was het aanzienlijk warmer qwa buitenlucht ,circa 29gr Celcius ,liep de motor temperatuur snel op naar rond de 85gr Celcius .

Dus maar voor wat extra rijwind gezorgd voor de motor ,een gat in het raam maken is de snelste oplossing ,maar ik wilde ook de rijwind geleiden richting motor , zie het eindresultaat .
Toch eerst gemeten met alleen een gat en later met schermpje ,en dat verschilt toch bijna 9 gr Celcius ,al met al ging de motor temperatuur met 15gr Celcius naar beneden ,wat ik zeer redelijk vindt met deze buiten temperatuur .

Behoefte om het "gat"groter te maken is er niet ...

uzezudu2.jpg


mara4a2a.jpg


zabesupa.jpg


u5a4utut.jpg


ype6y8aq.jpg


se8ynyra.jpg
 
Vandaag na de vakantie weer groot onderhoud gepleegd aan mijn wagen..
Helaas zijn de orginele achter diff lagers overleden
3st. waarvan de totale rubberen afdichting en een aantal kogellagertjes al verdwenen waren.
en de vierde was ook al ver weg.
zoals ik eerder vertelde zijn de orginele lagers van zeer slechte kwaliteit.
deze lopen heel snel warm en kapot waardoor de binnenring weleens waar naar buiten word geduwd.
via mijn zwager die een revisie bedrijf heeft weer echte kwaliteit lagers besteld.
dit zijn:

merk: SKF 628/8-2Z groefkogellager stofdicht met stalen afdichtingsring.
deze lagers kunnen meer zijwaarse druk en omwentelingen hebben(45000). deze kosten natuurlijk iets meer dan de orginele van HPI.
deze ook een tijd geleden geplaatst in de achterbrug waardoor de spelling van het achterwiel echter een stuk minder is dan bij de orginele lagers. en trouwens nog steeds heel zijn.....
zie mijn eerdere bericht lagers..

doe hier je voordeel mee en zoek op internet naar SKF lagers met dit type voordat je verder alles kapot rijdt.
 
Ik heb nu circa 50 lipo's weggereden op 4 en 5s , geen centje pijn met de lagers ,vandaag nog even nagelopen, beetje lager olie erin en weer gaan ....
 
Lagers blijven als nieuw :-) deze blijven wel heel, kost een paar centen maar dan heb je wat.....
omdat mijn zoon ook lekker met mijn wagen deed 'bashen' heb ik voor hem een wagen gekocht.
tja... toch een HPI en dan een E-Firestorm flux.
onderdelen zijn iets goedkoper :-)
en bij jouw Rob......alles nog heel of toch wat dingen???

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het rijgedrag echt zo belabberd

Ik zag op [URL="
kanaal van UltimateRC[/URL] een review van de HPI Apache C1 en ze waren redelijk negatief over het rijgedrag zo uit de doos. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top