Hallo, ik zat een beetje op ebay te surfen naar leuke parts voor mijn HPI MT2. Nu zag ik dit spruitsuk staan: Aluminum Engine Side Exhaust Pipe Header s for HPI MT2 RS4 3 III 15 18 | eBay Het ziet er wel apart uit, maar vlgs mij geeft het geen voordeel tov een normale bocht (Ik kan er niet inkijken). Het lijkt mij voor de uitlaatgas flow niet optimaal. Heeft iemand er toevallig ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties.
Tsja.... Als de kanalen slecht gevormd zijn, zul je er weinig voordeel van hebben, maar theoretisch heeft het koelen van de uitlaatgassen wel wat voordelen hoor: -de geluidssnelheid in de demper word lager, dus je kunt met een kortere tuned pipe toe -Het volume van de gassen word kleiner, dus er is minder tegendruk (de uitlaat geeft minder restrictie) -als je wonderolie gebruikt, neemt de kans op dichtslibben door afzettingen af -geluidsproductie word kleiner, door het kleinere volume -minder kans op wegbranden van de siliconen verbindingsslang Maar ja, dat is allemaal heel theoretisch, en zodra het spruitstuk door zijn vorm al meer weerstand bied, is het allemaal voor niks. Buiten dat, die koeling is maar heel weinig zo te zien, dus de eventueel haalbare voordelen zijn ook maar klein. Maar het is een leuk idee, en het "smoelt" wel aardig, als de blingfactor belangrijker is dan de prestaties: als het echt voordelen zou bieden, zou je er morgen alle wedstrijdrijders mee zien rondrijden, denk ik zo.... Groet, Bert
Niet aan beginnen...... Gewoon een vloeiende bocht houden ipv dit haakse geval , afgezien van het afzichtelijke ontwerp doet het ook helemaal niks voor je motor. Je werkt hem eerder tegen ;-)
Dat was mijn gevoel dus ook. Vond het wel grappig "smoele""idd, maar qua werking leek het mij ook geen succes. Dan ga ik ervanuit dat het inwening rechtoe rechtaan is zoals het er ook uit ziet.
Ja... Achter deze bochtjes zit geen ingewikkeld freeswerk ;-) Tis gewoon rechttoe rechtaan (spuit)gietwerk. Het beste ben je nog altijd af met de ronde bochten in een lange dan wel korte uitvoering. Kort voor meer toptoeren , lang voor meer koppel.
Kent er iemand hier mss een bochtig spruitstuk dat ik voor mijn kyosho kan gebruiken? kyosho-pureten-alpha-gp-uitlaat thx
De bocht van een associated NTC3 zou ook kunnen passen. NTC3 Manifold, Side Exhaust: Team Associated - Champions By Design - Nitro and Electric RC Cars