Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Boren gaat niet echt werken (zo heb ik het ervaren dan). Wat helpt is een torx erin hameren en dan de pinion eruit draaien, misschien eerst eventje verhitten. Of een screwremover tooltje kopen (aantal keren gebruikt en werkt perfect, geen beuken met een hamer op de auto om de torx erin te krijgen en vooral gem stress meer dat je de schroef er niet uit krijgt lol:)).
     
  2. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dit bericht kwam vandaag binnen van HK:
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Yep ik had precies zo een zelfde bericht gekregen van HK lol. Maar het is op hun site nog niet veranderd.
     
  4. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier hetzelfde natuurlijk. Ze zijn niet echt duidelijk.

    4 Beta
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hier ook hetzelfde mailtje gehad.

    Effe kleine update van de rustler,chassis wordt momenteel aangepast met de dremel om een 3s lipo in te laten passen.
    Moet dringend eens foto's plaatsen eigenlijk.
    Betreft dus een lipo 3s 4000mah 30-40c van zippy.
    Hij is iets te lang en iets te breed,en de kabels komen langs opzij ipv langs boven.
    Even een lijstje wat er sinds de (2dehands) aankoop mee gebeurd is vanaf rollend chassis tot nu.

    -Aluminium caster blocks
    -Ezrun 9T 60A setje,bleek veel te warm te worden dus nu een echt 540 size 10,5T setje van carson erin gegooid
    -Homemade skidplate uit aluminium
    -Homemade batterijstrapje uit aluminium
    -Overal nieuwe chroom inbusvijsjes met dezelfde maat zodat ik met amper 1 tool de wagen zo goed als volledig uit elkaar heb.
    -Groene RPM bumper,voorarmen en achterarmen
    -Groene traxxas wheeliebar
    -Proline Trenchers achteraan
    -3s lipo,chassis aangepast

    Next:

    -Proberen de grijze chassisdelen zwart te krijgen en een leuk kapje voor erop,de originele kap past echt niet bij de groene parts.
    -Traxxas bandit roller scoren en daar weer mee aan de gang :D ben tegenwoordig echt gecharmeerd van dat 2wd gedoe.De bandit zal dan al zeker de originele rustler armen krijgen om breder op de pootjes te staan en onroad wielen krijgen.Verder zien we nog wel :D
     
  6. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    ben natuurlijk benieuwd naar je fotos :D
     
  7. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Mijn motor wordt op 3s en gearing 28/86 90 graden in dit weer, nou is het buiten natuurlijk ook warm maargoed hij wordt gewoon heet. Is dit tegen de grens aan of wat? Wat moet ik doen? Pinion lager? Spur lager?
     
  8. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Pinion lager of spur hoger. 26/86 komt in de richtig van de stock gear ratio dacht ik.

    Send from a mobile device.
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Stock is 25/86 dacht ik,ik rijd zelf nu met 23/86 en wordt ook nog lekker warm hoor maar ik vertik het om nog lager te gaan :p Ik laat hem op tijd wel even afkoelen.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Maar 90 graden, is dat te heet of tegen de grens aan of wat?
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    90 te graden is mij veel te heet.
    Nu bestaat de kans op het demagnetiseren van de magneten, waardoor je motor kapot kan gaan..
    Waar ik altijd vanuit ga is 60 á 70 graden, met een maximum van 75 graden, maar ik gear mijn auto zo, dat hij rond de 60 graden zit.
    En volgens mij zijn er zo nog wat met mij :)
     
  12. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    En hoe merk je of de magneten überhaupt gedemagnetiseerd zijn? Max van de motor is 200F dat is zo'n 93 graden dus als het goed is is hij nog niet beschadigd. Maar kan het weer een grote rol spelen?
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Het weer speelt zeker een rol, maar als de fabrikant al 93 graden als maximaal aangeeft, zou ik zeker naar beneden gearen.
    Als het dan kouder word kun je altijd nog weer omhoog gaan.
    Demagnetiseren merk je doordat de motor heet word, en hij langzamer/moeilijker gaat rijden.
    Maar het weer speelt zeker een rol, omdat alles nu gewoon veel warmen word dan met bijvoorbeeld 25 graden..
     
  14. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Is goed. Ik reed ook op 3s dus ik trek er ook echt alles uit!
     
  15. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Stock is 25/83. Gear ratio is dan uit mijn hoofd 9,03. Ik dacht dat 26/86 9,00 was. Op een koelere dag, lees 20 graden, kwam ik rond de 65 Celsius uit met de stockgearing. Op deze zomerse dagen rond de 75 Celsius.
    Rond de 60 graden is een mooie temperatuur, heb je de minste kans op schade. Als je rond de 85 graden geart(is dat uberhaupt een woord? xD) kan de temperatuur gemakkelijker boven de grens van 93 graden komen hetgeen schade aanricht. Je kunt dus beter het zekere voor het onzekere nemen.
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Vind het voor 28/86 toch wel erg heet. Maar aangezien het echt warm buiten is kan ik me het voorstellen.
     
  17. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Je kunt hem aanschaffen om de motor extra te koelen. Als je motor zonder fan te heet wordt moet je wat aan de gearing doen. Maar als dat in orde is, lees de motor rond de 60-70 graden, kan extra koelen geen kwaad. Hoe koeler, hoe beter!
     
  18. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Maar 28/86 is ook een heel stukkie zwaarder dan de stock gearing. Niet verwonderlijk dat alles stukken warmer wordt. Als het rond de 90 graden wordt zou ik echt gaan oppassen. Een kapotte motor wil je ook niet. Zeker met dit warme weer is het oppassen!
     
  19. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik denk echt dat hij door dit warme weer zeker 10 tot 15 graden warmer wordt. Wat denk jij?? Toen ik ging rijden was het wel dik over de 30 graden buiten hier in Den Haag...
     
  20. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Misschien wel wat warmer, maar 10-15 graden? Ik weet het niet, maar het zou kunnen. De stock gearing is 25/83. Ik denk dat 28/86 echt veel te zwaar is voor dit weer. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en de stock gearing nemen.
     

Deel Deze Pagina