Titan x50 als beginnerstoestel?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jm.wijnholds, 19 jul 2013.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    @ Lifeliner4: Gaaf, ik ga hem vast binnenkort zien op het veld :D

    @ Jan-Martijn: Gefeliciteerd met de start van deze hobby, en ontzettend cool dat er nog steeds beginners zijn die met brandstof starten!

    Hopelijk beleef je veel plezier aan de hobby, en schaalvliegen is minstens even uitdagend als de overige takken van heli vliegen, ook al liggen de uitdagingen op een geheel ander vlak.

    Groet, Bert
     
  2. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik ben vandaag al lekker ver gekomen met het bouwen, ik ben dan ook uiterst tevreden over thunder tiger alles past perfect.
    Prima heli.
     
  3. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Helaas krijg ik de foto er niet op.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.163
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Jammer... staat hij al wel in je fotoalbum(s)?

    Dan moet het toch niet zo'n probleem zijn?

    Groet, Bert
     
  5. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Hij staat wel in mijn foto album
     
  6. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    [​IMG]

    Bij deze de foto
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Titan x50

    [​IMG]

    En nog maar een foto
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Wow dat heb je echt snel gedaan zeg! Mooi spul he van Thunder Tiger, het was mijn eerste en echt leuk om te bouwen. Heb je meerdere heli's gebouwd.

    Je hebt er ook al zon leuk tafelkleed er onder
     
  9. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Knap ;).

    Ik heb zelf ook een TT en moet zeggen dat die tov de align's die ik heb gebouwd "leuker" en vlotter bouwen :p.

    Hebben jullie een torque tube versie?
    Zo ja hoe word de tt op zijn plaats gehouden binnen in de staartbuis?

    Veel plezier ermee en onthoud dat je met nitro net iets meer doorzettingsvermogen moet hebben dan met de "plug and play" electro toestellen ;).

    Mvg,
    Niki
     
  10. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Dit was ook mijn eerste heli die ik bouw.
    Ik vlieg namelijk ook een raptor 90 maar ik ben benieuwd, naar de vlieg kunsten van deze heli.
    Het is de belt aandrijving versie.
     
  11. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Een kleine tip: zet er een ander landingsgestel onder. Dit is een lichtgewicht uitvoering en deze breekt erg snel als je iets te hard neer komt. Hebben op de club al verschillende incidenten hiermee gezien. :)
     
  12. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik zal wel even zien, hoe lang mijn landingsstel het uit houd.
    Maar bedankt voor de tip.
     
  13. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Vanavond gaan we de hek rotor in elkaar zetten.
    Weer een klein stukje verder.
    Maar het schiet op.
     
  14. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Vandaag gaan we de moter starten.
    Als dat goed verloopt gaan we de heli weer checken.
    En dan gaan we de maiden doen.
     
  15. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    zonet de moter gestart loopt prima moet nog wel afstellen.

    minimale trilling in hekrotor gaan we er nog uithalen.
    opgebouwd zoals thunder tiger in de handleiding schrijft.
    en meteen goed.
    petje af voor thunder tiger
     
  16. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Hoi Lifeliner,

    Goed te horen dat je de motor al gestart hebt. Dat ga ik deze week doen

    Ik heb alleen een probleem met de gashendel. De 3D uitlaad komt met extra lange schroeven waar je een boutje om kunt draaien. Dat heb ik er met veel moeite op gekregen. Maar nu loopt de gashendel tegen dit boutje aan. Heb jij dit probleem ook gehad?

    Het leek met wel handig om dit boutje er extra op te zetten, dam trilt de uitlaad niet makkelijk los.

    Ben erg benieuwd hoe jij dit hebt opgelost.


    Groeten Jan-martijn
     
  17. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ook ik heb dat probleem gehad.
    Maar als je de gas hevel hebt geïnstalleerd boven langs zoals in de beschrijving staat.
    Dan kun je de onderste gewoon af knippen en het probleem is weg.
    En kan de uitlaat gewoon vast met de extra boutje voor de ondersteuning.

    Het enigste waar ik tegen aanloop in de naald afstelling die in de servo hevel zit, hoever ik die moet uit draaien.
    Gisteren gestart maar hij start pas bij midstick.
    Dus de mixture control schroef effe wat verder open draaien, de hoofdnaald had ik 3,5 slag open.
     
  18. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Oké, dat was ook een optie die ik overwogen had. Afknippen dan maar.

    De afstelling kan ik nog niet zoveel over vertellen. Aankomende zaterdag laat ik me daar bij helpen op de club dan zou ik je mijn afstellingen wel even kunnen sturen.

    In de handleiding staat dat je de naald eerst helemaal dicht moet draaien en daarna drie slagen open als ik me niet vergis. Dan lijkt me jouw 3,5 slag prima toch. Het is alleen vervelend dat je niet kunt zien wat de carburateur doet aangezien dat deze helemaal weggewerkt zit.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.406
    Locatie:
    Rotterdam
    Gewoon beginnen met wat de handleiding zegt.
    De luchtschroef /mengselschroef ook. (de schroef in de hevel)

    Zorgen dat de motor loopt, even laten lopen. Temp in de gaten houden, eerste tank van de motor wil hij nog wel eens erg heet lopen.
    Zelf laat ik hem 1 tank iets verhoogd stationair lopen, tot de motor weer een beetje koeler raakt.
    Dan gaan proberen een beetje op te toeren, proberen op een gaswaarde te komen waarbij je kunt hooveren.

    Dan een tankje of wat hooveren, rustig vliegen.
    Na een tank of wat gaat de motor wat anders lopen, anders reageren. Kun je hem een tikkie strakker afstellen.
    Steeds tik voor tik, 1 ding tegelijk.

    Na een tank of 10 zou je aardig in de buurt van de "echte" afstelling moeten gaan komen.

    Persoonlijk vind ik de verhouding kleine naald/grote naald altijd irritant om goed te krijgen ;-)
    De mengselschroef lukt meestal nog wel.. Dat gaat best snel
     
  20. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik moet alleen nog een gyro hebben, daarna is hij klaar voor de maiden.
    Aangezien ik deze week weg ben voor mijn werk, moet ik het een paar dagen uitstellen.
    Maar als ik terug ben hoop ik snel de maiden te kunnen maken
     

Deel Deze Pagina