rcpowers f 35 v2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door harald123, 25 mrt 2013.

  1. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    mijn F35 is weer helemaal hersteld.
    Wel wat zwaarder geworden door de hotglue.
    Was veel meer kapot/los dan in eerste instantie gedacht.

    In de winter maar een nieuwe maken met enige modificaties.
    O.a. de vleugel uit 1stuk maken.

    Ik laat wel weten of hij in deze staat überhaupt nog vliegt :p.
     
  2. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Dan zou ik zeker eerder de mig bouwen.

    Iets kleiner, makkelijke bouw, veel meer fun om te vliegen!
     
  3. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    gisteren met F35 gevlogen.
    Weinig te merken van opgelopen schade.

    vlgd nog meer verstevigen met carbon omdat er toch nog veel trilling/beweging in het hoogteroer zit.
     
  4. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Als je zoveel beweging hebt in je stuurvlakken zit er dan geen speling in je servo of pushrod?
     
  5. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Hoi Leon,
    Zit een beetje speling in maar dat mag/kan dit 'flutteren' niet veroorzaken.
    Moet ik gewoon verstevigen met carbon. Een soort kruis inmaken lijkt me. Kwestie van uitproberen.

    Til dit door naar de winter. Dan ook de mig in elkaar zetten. Heb in september pas vakantie. Als het weer dan tegen zit misschien dan al aan de slag.

    Heb jij op de Mig dezelfde setup?
     
  6. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Yep,Ntm 2700.. Gaat als een trein!! De Mig zou wellicht wel met een 2200 kunnen daar hij kleiner en lichter is.

    Heb hier een foto van onderzijde elevon op mijn F-22 , de F-35 is op dezelfde manier verstevigd.

    [​IMG]
     
  7. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    hoi Leon,
    versteviging bij mij is vrijwel identiek.

    gebuik nu een 50A esc in combinatie met de NTM.
    zou een iets zwaardere esc een betere optie zijn? dit om te voorkomen dat de motor zo heet wordt?
     
  8. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Je motor wordt niet niet warm door je esc. Wanneer je een te kleine esc zou gebruiken wordt enkel je esc echt warm en je motor geeft niet 100%

    De motor bij de F-35 wordt voornamelijk warm doordat hij niet genoeg lucht erover heen krijgt door de grote kap die er net voor zit.

    Wordt je motor warm of echt heet dat je hem niet kan aanraken?
    Gewoon warm en nog kunnen aanraken is normaal.
     
  9. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    ik vind hem behoorlijk heet maar kan idd ook eens kijken naar de luchttoevoer.

    zal hem nog eens laten ronken :p
     
  10. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Hoi Leon,
    ik blijf problemen houden met de stevigheid van de hoogteroeren.

    Vandaag weer een hoogteroer 'verloren' in de vlucht. Wel rustig kunnen landen in een maisveld dus verder geen schade. :p

    Had eea gisteren nog met carbon extra verstevigd. Heeft dus niet mogen helpen.

    Ik denk dat ik de roeren met hele dunne balsa verstevig in de hoop dat het niet te zwaar wordt.
    Binnenkort ook maar eens aan de Mig beginnen.
     
  11. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Hee leivere,

    Dag begrijp ik dan niet, ik heb ook gewoon mijn hooggeroemd verstevigd met carbon en nooit een probleem gehad.

    Kan je wat foto's trekken en plaatsen? Eens kijken waar jij anders bent ten opzichte van mijn setup.?

    Groeten!
     
  12. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Hoi Leon hierbij twee foto's.

    Ik heb zitten denken om op elk roer een paar mm balsa te plakken. Zou vlgs mij ook een oplossing kunnen zijn.

    Mogelijk heb jij nog suggesties?

    [​IMG] [​IMG]

    Het richtingroer is overigens tijdens de landing afgebroken.

    Gr. Will
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Hee will,

    Hoe zit je elevator vast? Tape boven en onder?

    Dit op foto is de bovenkant denk ik? Als je enkel onder tape hebt en je control Horn duwt veel naar boven(up) misschien dat er dan speling komt tussen tape en elevator. Dat wil op hoge snelheden wel gaan werken.

    Is je control Horn juist geplaatst? Dus de gaatjes voor de pushrod in gaat boven de scharnier lijn van de elevator?
    Als ie te ver naar achter zit duwt ie ook meer dan nodig.

    [​IMG]

    Beetje wazige foto maar tape onder en het zit ook boven plus control Horn gaatjes boven scharnier punt.

    Hoop dat hier een afwijking zit ten opzichte van jou set up zodat je verser kunt.

    Groeten !!
     
  14. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Hoi Leon,

    idd geen tape aan bovenkant. ga ik modificeren.
    ik dacht dat dit niet nodig zou zijn omdat ik twee scharnieren heb gebruikt per roer.
    Horn zit er m.i. goed op.

    Het is ook meer dat het over de gehele lengte beweegt (flubbert).

    Vlgs mijheb je het al ooit gemeld maar welke tape gebruik jij. zal sowieso lastig zijn om over verf te plakken. mss hele roer vervangen is net zo handig en beter.

    gr.
    Will
     
  15. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Ik gebruik extreme tape van 3 m maar ook power tape van Tesa. Een hele sterke tape met draad erin.

    Misschien de verf heel licht eraf schuren?

    Je kan ook je elevator vlakken nog eens strak intapen, dat geeft ook veel kracht.

    Succes!!
     
  16. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Ik ga weer aan het knutselen.

    Je hoort van me wat het resultaat is
     
  17. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    De RCP F-117 lag al een tijdje uitgesneden klaar en na wat andere projecten eindelijk in elkaar gezet.

    2 weken geleden de maiden gedaan.

    Ik dacht het maar hier te plakken in dit rcp draadje.

    http://youtu.be/t8_skapOqPY
     
  18. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Mig 29

    [​IMG]

    met dank!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Zie er mooi uit lievere!!

    Maiden video!!
     
  20. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Hoi Leon,
    Vanmiddag maiden van Mig gehad. Vliegen op lage snelheid gaat prima.
    Echter bij meer vermogen gaat het hoogteroer 'flutteren' en breekt dan af met als resultaat een hoop verwrongen depron...
    Hoogteroer is voorzien van Carbon versteviging.

    Kan het zijn dat de motor te sterk (vermogen) is voor het toestel?

    Ik gebruik de
    NTM Prop Drive Series 2836 2700kv van Hobbyking.

    Hetzelfde gebeurde bij de F35 die ik eerder gebouwd heb.

    Mogelijk heb jij nog een tip?
     

Deel Deze Pagina