Team associated B4.1

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Jenss, 17 nov 2012.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik rijd bij MVB Racing meestal met Proline Holeshots M4, alleen die slijten nogal snel en ben dus gewoon aan het rijden met wat ik nog over heb aan banden.

    Ik heb ook Calibers die werkte op de stoffige baan ook wel goed, alleen als ik er een paar rondjes mee rijd, worden ze als het waren opgeblazen en lijken het uiteindelijk wel fietsbandjes.

    [​IMG]

    Ik heb er met behulp van een lexaanschaartje en een kleine imbussleutel een klein gaatje in geprikt en toen liep de band wat leeg, maar weet niet of dat echt de juiste oplossing is.

    Op de baan rijd ik met de standaard dempers en veren die bij de Associated b4.1. f.t. worlds edition zitten. Ik heb 25wt rondom in mijn dempers zitten.

    Achter is hij echter nog de stug, denk dat dat ofwel door de veren komt ofwel door de pistons..

    Ik kan er wel prima mee rijden, alleen toen een snelle rijder met mijn auto de drop-test deed toen zei hij dat mijn auto erg slecht veerde.

    Een auto hoort wat door te veren als je hem laat vallen, en dat gebeurd bij mij niet, hij staat gewoon meteen stil en je hoort hem ook echt vallen ipv dat hij dempt.

    zoals dit filmpje.


    edit... is dat filmpje van jou D. Martijn?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Raare banden die calibers, heb ik nog nooit gebruikt.. Wss zullen de inserts niet goed meer zijn? zitten er wel gaten in de velgen?
    Probeer eens 2 gaten te maken in de band zelf.

    Ik zou wat zwaardere olie gebruiken.. en achteraan zitten de pistons #1 dacht ik standaard.. daardoor zal het chassis tegen de grond kletsen. er is te weinig 'pack' in de veren.

    Probeer de setup die ik hier boven heb gepost. 25 wt achteraan met piston #2 en 30wt vooraan ook piston #2

    Wat bedoel je met 'stug'? neemt hij de kleine bobbeltjes niet goed op? of springt de wagen in het rond?
    Als het het laatste is komt dit door de pistons #1 achteraan, de olie is te dun voor die gaten, pistons #1 hebben de grootste gaten, is het alsof de achterste veren geel olie hebben en enkel veren op de veren zelf.
    (ik weet dit, heb het zelf mee gemaakt ;) wagen stuiterde over de hobbels en nam ze niet echt op)

    Kijk ook eens of je draagarmen mooi naar beneden vallen als je je shocks van je auto doet, kan mssn daardoor ook zijn.
    Dat de hele suspensie gebind zit.


    en ja, dat is mijn filmpje haha :)
    Dat is met die 25wt en 30wt pistons #2.
    zeker een aanrader :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Martijn,
    het is niet zo dat hij doorslaat op de grond.. Maar als ik hem laat vallen zie ik de armen niet doorveren zoals bij jouw auto.

    Kan jij je auto ook zien doorveren zonder slowmotion filmpje? Misschien ligt het daaraan, dat het gewoon te snel gaat dat ik het niet zie.

    Heb dus eerder het gevoel dat de demping slapper moet zijn.

    Hij neemt de kleine hobbeltjes niet goed op, door de droogte is mijn baan nogal hard en hier en daar wat scheurtjes of soms zelfs een stuk uit de aarde. Als ik dan over zo'n oneffenheid rijd dan raakt hij meteen van koers. Alsof je met een F1 auto over een offroadbaan rijd.

    In mijn calibers banden had ik nog geen gaatjes zitten, wist niet dat dat moest.

    Jouw racebaan is ook van klei toch?, dan zijn onze banen denk ik wel vergelijkbaar.

    Alhoewel mijn baan nu erg droog en hard is.
     
  4. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Ik kan mijn wagen wel degelijk lichtjes zien doorveren.

    Ik zou zeker niet slapper gaan kwa olie.. probeer eens mijn setup. Andere persoon op mijn parcours rijdt hier ook mee en is er zeer tevreden van.

    Volgens mij is de wagen zo onvoorspelbaar door de te lichte olie en de the grote gaten in de pistons.

    Ja er moeten wel degelijk haten ofwel in je velg zitten of wel in de band.
    Zo kan deze ademen.. wat de jouwe dus niet kan.

    Ja klei / aarde / zand. Het ligt er nu ook zeer hard bij en droog. + veel stof.
    Vorige keer was het onmogelijk om er bijna op te rijden, zeker met 2wd. Dus hebben we het geveegd. Mssn moet je dit ook eens voorstellen aan jouw club.


    Vallen jouw a-armen mooi naar beneden wanneer er geen shocks bevestigd zijn op jouw wagen? Als deze zeer stroef vallen pf juist gewoon blijven hangen, zal de wagen ook niet soepel werken.

    Ik zal straks eens een filmpje maken over wat ik juist bedoel. Mijn shocks zijn toch van men wagen. Ga ze hetbouwen voor de volgende wedstrijd nu zondag

    [media=youtube]KrXTcJNPhnM[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Probeer de setup die ik hier boven heb gepost. 25 wt achteraan met piston #2 en 30wt vooraan ook piston #2


    Hey Martijn, bedoel je deze setup? Bedankt voor je uitgebreide uitleg en filmpje, zal het van het weekend eens een goed gaan bekijken.

    Heeft piston #2 nou grotere gaten of meer gaten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Heb net een filmpje gemaakt, youtube is hem nu aan het verwerken.

    Nu ik de droptest vanaf de zijkant en bovenkant bekijk, veert mijn auto wel degelijk in, dus wellicht valt het wel mee. Het probleem is gewoon een beetje is dat ik niet weet wat normaal is bij een wedstrijd offroad auto.. ik heb er een tijdje geleden wel iemand anders mee laten rijden en die vond hem wel goed rijden.

    Tja kom uit een onroad-wereldje dus dit blijft nog wel even een nieuwe wereld voor mij.

    Ik heb bij mijn video in normale snelheid gefilmd, (wist niet of ik wel slowmotion kon filmen met mijn Galaxy Note). Je kan bij youtube kiezen voor 0,25 snelheid en dan zie je hem wel degelijk doorveren.

    Mijn armen vallen wel mooi naar beneden.

    Maar ga van het weekend wel even mijn voorste dempers vullen met 30wt.

    Dit is de standaard setup.
    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Piston #2 heeft kleinere gaten dan piston #1
    Hierdoor zal je wagen wat meer 'pack' hebben. hij zal minder rap met het chassis tegen de grond kletsen.

    En ja, die setup
    25 wt achteraan met piston #2 en 30wt vooraan ook piston #2



    Op youtube zelf kan ik de snelheid ook aanpassen. je ziet wel dat het chassis tegen de tafel kletst..

    Bij de eerste landing zie je de auto zelfs lichtjes omhoog springen, aan de achterkant alleszins.. dit komt om dat je de foute pistons hebt in combinatie met de pistons #1.

    achteraan:
    uit ervaring vind ik dat je met piston #1 niet lager mag gaan dan 30wt mssn dat 27.5 net ok is. maar met 25wt gaat de achterkant veel te veel stuiteren over het circuit..

    met piston #2 gebruikte ik 25wt of 27.5wt

    vooraan:
    Piston #1 heb ik nooit echt gebruikt vanvoor, kwa standaard met piston #2 dus nooit echt behoefte gehad om piston #1 uit te proberen..

    Piston #2, 30wt, 32,5wt en 35wt meestal.


    Welke rijhoogte heb je? wagen zit precies redelijk laag?
    Heb zelf wat getest op mijn parcours en 2mm maakt echt wel een verschil.

    Rij nu 24mm vooraan en 23mm achteraan.
    heb meer grip dan 22mm rondom..

    Ik zal eens kijken of ik soms geen setup heb liggen van mijn B4.1.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Excuses voor de geimproviseerde manier om rijhoogte te meten, ik heb nog niet zo'n speciaal meetdingetje..

    achter 20mm
    [​IMG]

    voor 19mm
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Dit is de eerste setup die ik had wanneer ik mijn B4.1 nog niet zo lang had.

    [​IMG]

    en dit is de setup toen ik overgeschakeld ben naar de B4.2
    (U brace heb ik vlak geschuurd,)
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Achter zal wss ook 19mm zijn,
    Je moet normaal moeten aan de plaatst waar je de vijzen hebt voor de rear toe block. is ongeveer 1mm verschil.

    19mm aan toe block = 20mm onder motorguard.

    Ik zou ook een wat hogere rijhoogte proberen.
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    oke bedankt.

    Doe je trouwens mee met het Belgisch Nederlands Kampioenschap? Ik doe niet zoveel wedstrijden, maar vorige jaar heb ik voor het eerst meegedaan met het BNK en vond het erg leuk.

    ZIe meer info hier..
    BNK MVB Bergschenhoek - oOple.com Forums
     
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    bedankt voor de set up.. ik denk dat ik zaterdag weer ga rijden.
     
  13. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Laat me weten hoe je mijn setup vind dan hé ;)


    Nee, wss ga ik dat wel eens doen..
    Rij nu enkel clubwedstrijden in MRCO.

    Ken dat parcours nu wel vanbuiten, rij graag eens op een ander parcours ook.
    Enige vervelende aan BNK, is het vervoer haha.
    Wss ga ik meedoen samen met een vriend van me die een b44 heeft.
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Maar BNK in Bergshenhoek is maar 1x per jaar , de andere wedstrijden zijn op andere circuits.

    Ik ga je setup wel uitproberen, alleen eerst begin ik stapje voor stapje met rijhoogte en 30wt en andere pistons.

    Wil niet teveel tegelijk doen, anders weet ik niet wat wat doet.
     
  15. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Even gekeken op google en het in ongeveer 2uur rijden :O
    Zal nog niet voor direct zijn dat ik eens op jullie parcours kom rijden.. OF jij moet eens tot bij ons komen haha


    Idd, probeer eerst de rijhoogte,
    24mm voor en 23mm achter

    Als het goed is, laat je het zo staan. normaal zou het wel goed moeten zijn..
    Doordat je op aarde rijdt kan je onmogelijk traction roll hebben.. de wagen zal doro de hogere rijhoogte mee door de vegen gaat etc -> meer druk op de banden -> meer / betere grip.

    Daarna zou ik 25wt achter met piston #2 proberen en ook al direct 30wt piston #2

    Als dat ook goed is, zie je wel welke kleine dingen er hetzelfde zijn of wat niet aan mijn setup en de jouwe, en kan je deze testen.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    oke bedankt weer wat geleerd, grappig, ik had juist de neiging om mijn auto zo laag mogelijk te maken.. (onroad gedachte haha).
     
  17. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Jaa ik dacht dit ook vroeger, lage CG dus meer grip.. blijft dat ik het al ezn tijd fout heb gedaan ;)

    Veel amerikaanse forums lezen over de B4, B4.1 en B4.2 helpt veel hoor + ook setup books etc
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Dit weekend nog niet wezen testen, denk dat ik je setup volgende week ga proberen.

    Jij nog wezen rijden?
     
  19. D.Martijn

    D.Martijn

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oudenaarde
    Nu vandaag, clubwedstrijd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Succes

    Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
     

Deel Deze Pagina