Hey, ik ben bezig met mijn quad af te stellen, dit lukt ondertussen beetje per beetje. De quad blijft wel driften dus wou ik de calibratie nog eens herdoen. Ik zet dus de quad waterpas, maar als ik de calibratie doe dan is er altijd één waarde die op hetzelfde blijft staan, is dit normaal en wat kan ik er eventueel aan doen ? Mvg, RSSD
z hoort inderdaad -1 te zijn. Dit betekent dat hij een versnelling meet van 9.81m/s ofwel de zwaartekracht.
driften als hij drift ,kan je in hand leiding terug vinden wat je er aan kan doen, lig er aan welke kant , heeft met positie van gps module te maken dacht .
Geld dat voor de gewone att mode ook ? Want ik moet de gps calibratie nog doen. Ik kreeg de Manual en gps stand niet naast elkaar de eerste keer, maar kheb nu gelezen hoe het moet, dat zal ik straks in orde brengen.
Atti niet. Enkel met gps, lees ook mijn bouwverslag... Let erop dat de naza level staat. soms willen de pootjed nogal scheef staan, en dus de naza ook ook al staat het geheel opee n waterpas ondergrond... En dan calibreer je hem dus wel verkeerd...
Aha, dus het platform waar hij opstaat moet level staan. Ik keek eigenlijk naar de motortoppen Deed het wel al een stuk beter vandaag maar nog niet perfect. Dan ga ik toch een kleinere waterpas nodig hebben me dunkt.
Nou ja, de naza zelf moet waterpas staan.. Als je een goed frame hebt is het genoeg dat dat op een waterpas ondergrond staat. De naza moet echt ZELF waterpas staan. Desnoods uitbouwen en op level ondergrond zetten en dan calibrerten. Wijkt hij dan echt af dan kan je als laatste nog proberen hem te calibreren in het frame wat waterpas staat,maar feitenlijk wil je de naza waterpas hebben...
Met mijn setups let ik er nooit op, of dat de FC echt waterpas is ten opzichte van het middenframe. Als de FC zo goed als mogelijk vlak is ingebouwd en je zorgt ervoor dat je middenframe waterpas staat tijdens het kalibreren, dan zou je goede resultaten moeten halen. Tijdens het kalibreren zet de Naza (of elk andere FC) de op dat moment gemeten waardes op NUL. Een Multikopter zal altijd wel iets blijven driften. Als je binnen vliegt, dan wordt dit door propwash veroorzaakt. (zeker als je laag blijft vliegen) Buiten heb je altijd wel wat last van driften door de wind.
Ik was net eens die modus aan het herbekijken. Ik heb dus een DX7s en werk met een 6 kanaals orange ontvanger. Als ik ze programmeer op de GEAR channel dan kan ik makkelijk de drie modussen programmeren op stand 1 M, stand 2 Att en stand 3 GPS. 1 en 3 wisselen lukt ook als ik het kanaal reverse. Maar gps en M naast elkaar zetten lukt me niet. Of is dat helemaal niet nodig om de GPS te calibreren ? Mvg, RSSD
Nee 3 standen: 1 = gps en 2=atti 1= manual (of 1 en 3 omgedraaid) Gewoon wisselen tussen de uiterste standen, dat snapt die wel... Met een 2 standen schakelaar zet je dus met de endpoint instelling hem op gps en manual. Daarna kan ej bv weer naar gps en atti.. Das gewoon een tussenstap die calibratie.
Met 3 standen moet het ook lukken, desnoods je subtrim aan passen als hij niet meteen in de midden stand (en dus) op de A komt. Dan me tde endpoints hem op GPS en M zetten, lukt dit niet dan uitslag eerst vergroten naar bv 120 of soms zelfs 140% in het algemene menu, en dna met de endpointen weer naar de juiste letters... Maar een 2 standen schakelaar lukt ook, zolang je maar op de GPS en De M komt.
hoi , als u op de website kijk van dji , bij support ,(aan klik) komt u bij product support . daar kiest u de naza die u heeft . dan open er een blad . met video s .erg handig . of bij youtube . ik heb de hand leiding uit geprint . En ik vind dat makkelijk . en zo als met alles je moet er echt even voor gaan zitten , om door te lezen . samen met video en hand leiding ,kom je heel eind. Calibration procedure gps STEP1: Quickly switch the control mode switch from Manual. Mode to GPS ATTI. Mode and back to Manual. Mode for 6 to 10 times, The LED indicator will turn to constantly yellow . STEP2: Rotate your aircraft around the horizontal axis (about 360o ) until the LED changes to constant green , and then go to the next step.©2012 DJI Innovations. All Rights Reserved. 33 STEP3: Hold your aircraft vertically and rotate it (its nose is downward) around the vertical axis (about 360o ) until the LED turns off, meaning the calibration is finished. STEP4: The LED indicator will show whether the calibration was successful or not. If the calibration was successful, calibration mode will exit automatically. If the LED keeps flashing quickly Red, the calibration has failed. Switch the control mode switch one time to cancel the calibration, and then re-start from step 1. Tips: If you keep having calibration failure, it might suggest that there is very strong magnetic interference around the GPS & Compass module, please avoid flying in this area.
Is uiteindelijk gelukt met de twee standen switch. Bedankt allemaal. Vliegt nu al veel beter. Toen ik vanavond nog een testje deed leek hij nog wat te shaken bij lage grond. Ik heb eveneens van die kleine waterpasjes gekocht om hem perfect te calibreren. Nog even daarop wachten ook.