hallo allen, Karel hier !:n00b: ik ben nieuw hier op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. sinds 2 werken ben ik de eigenaar van een 2de handse MJX T-40. al met al ben ik er achter gekomen dat het lastig is om onderdelen etc. voor dit orgel te krijgen. nu heb ik bij de Legianshop iig de rotorbladen kunnen bestellen aangezien deze echt naar de haaien waren. nu ben ik echter nog op zoek naar een handleiding van dit ding. kan iemand mij hier aan helpen ? Daarnaast zou ik met iemand in contact willen komen welke ook een T-40 vliegt ( heeft gevlogen ) om eea duidelijk te krijgen qua besturing etc. Ik hoor jullie al denken ....... "tssss, weer iemand die Chinese rommel heeft gekocht" maar ik zie dit als een opstart model naar meer. Het virus van het RC helicopter vliegen heeft me nu zwaar te pakken. ik hoor / lees het graag
Ik heb de MJX F-39. Da's mechanisch dezelfde heli als de T-40. Het verschil is dat de T-40 standaard met een camera komt. Maar het echte verschil is dat de T-40 een 3-kanaals heli is en de F-39 een 4-kanaals. Het 4de kanaal maakt dat je heli ook schuin links en rechts kan bewegen. Onderdelen zijn makkelijk online te vinden. Zeker in NL. Ah ja, en ook ik heb véél te veel betaald aan die Chinese "rommel" (nu ja, rommel, ik ben er als beginner meer dan tevreden van). Zie hier...
he Nevermore, dank voor je input, heb jij bij toeval een handleiding om de zender terug op fabrieksinstelling te krijgen?
Is dat zo'n zender met digitaal display? Want ik zie afbeeldingen op het www van een zonder zonder display bij de T40. Da's dan nog een verschil tussen de F39 en T40. (bij de dispay kan je naar "reset" gaan) Ik heb een maat met een T55 en die heeft ook een zender zonder display. Zal het hem eens vragen.
Waarom wil je de zender resetten eigenlijk? Trimsettings? Ik zou die eens een nachtje zonder batterijen zetten. Zelfs een minuutje de batterijen er uit zal wel een reset geven gok ik zo.
Ik denk niet dat de knoppen dan terugdraaien uit zichzelf dan zou je dus iedere keer als je de batterijen verwisseld de heli moeten gaan hertrimmen. Ik zie inderdaad dat dit een 3 kanaals zender is zonder display ala Esky. Je heb dus geen factory reset, factory reset is alle trims centraal zetten en de gyro draaiknop in het midden...meer opties heeft deze zender namelijk niet.
ok dank hiervoor ! ik heb nu het volgende probleem met m´n Chinees orgel. de oplader blijft `rood` aangeven terwijl hij al meer dan een volle nacht aan de preik ligt. wanneer ik de stekker in de hele steek geeft hij een tikje met z´n rotorbladen. soms kan ik deze op en neer bewegen, vaak ook niet. het draaien van de rotorbladen doet hij al helemaal niet meer. kort samengevat...... IK GEEF DE MOED NIET OP MAARRRRRR ...................... HELP!!
Defecte lader of lipo. Standaard zit er een 1500mAh lipo in en de lader geeft 500mA. Dus na 3uur (maximaal) gaat het ledje normaal van rood naar oranje en even later naar groen.
Ik zou zeggen; neem je lipo mee naar dichtsbijzijnde hobbyzaak en laat 'm daar even checken. Als ie niet goed is koop je daar gelijk een aantal nieuwe. Uiteraard kun je zelf ook een lipo checker kopen, goedkoopste zijn er al voor een paar euro. De iets meer betrouwbare zijn er voor rond de 20/25 euro. Deze checkers laten per cel zien wat er in de lipo zit, zo kun je dus zien of er een cel kapot is, of juist om te kijken of de lipo nog goed in balans is (dit laatste alleen met een goede checker, goedkopere hebben een paar % afwijking). Meest simpele checker; Iets meer geavanceerde (betrouwbare) checker;