CRASH!!! DJI naza- Eigen schuld of niet? Met film

Ik heb even gekeken voor je en er vallen mij een aantal dingen op

1. Allereest heeft je FC niet gefaald Dat is wel duidelijk omdat hij tot het laatste moment je quad in de lucht probeert te houden

2. Je voltage

full


Je kan zien dat hij na 200-220 sec gigantich inkakt. Je kan ook zien dat dit bij de 21 volt grens gebeurt
Mijn conclusie is dat je te laag met je voltage bent gegaan
Het begin van de crash gebeurt volgens mij bij 285 sec.
Hij tikt dan ook de 19.5 volt aan.

3. vlieg modus
full


Je bent opgestegen in atti en na 84.5 sec overgaan op gps
De crash gebeurde in gps modus.
Na de crash (308 sec) zie je hem op fail save gaan

4. IOC (ik neem aan IOC omdat je op F1 en F2 geen output heb dus ook geen gimbal. Dus dan is X2 IOC)
full


Hij staat de hele tijd op 0 en volgens mij is dat course lock maar dat weet ik niet zeker.
Hij schiet vlak na de crash naar bijna 1000 en dat is off als ik het goed heb.
Iig heb je vlak na of tijdens de crash de IOC knop bedient.
En als ik het goed heb, heb je de hele tijd op course lock gevlogen maar nogmaals dat weet ik niet zeker.

Dus tja zeg het maar.
Kan ook nog andere dingen zijn zoals los contact

Wat ik iig zie is dat je tijdens de crash niet gereageerd heb.
Ook je Alaron Elevator en Throtle signalen zijn bijna vlak tijdens de crash
Maar ik kan geen signaal verlies van je zender ontdekken.

Het is duidelijk dat je het dus niet verwachte

Duidelijk TasZ. Heel erg bedankt. Gewoon dikke eigen schuld dus. Voortaan beter opletten en bij 21.5 gewoon landen. stomstom maar het is niet anders.

Voor mijn GoPro heb ik gelukkig alleen een andere lens nodig + voorkantje nodig. Mijn zenmuse deed het eerst niet meer goed en schokte erg. Net nog een keer goed getest en opnieuw gemonteerd en deze volgensmij weer perfect.
Al met al kom ik er toch goed vanaf.
Nogmaals bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bug

Ed ik heb bijna de hele tijd gevlogen zonder GPS. Manual mode is ook geen probleem.
Alleen het laatste gedeelte bij die motoren heb ik GPS aangezet als ik het me goed herinner.


Blijkbaar ben ik niet de enigste. Toch wel erg vreemd..

Bedankt voor de moeite en reacties iig :)


hoi maar u ver haal is heel wat meer dan 1 motor die er mee stopt,
en bij al de anderen.lees je dat ze wel nog controllen hadden , dus na dat hij neer ging uit kon zetten ,
bij mijn ging hij zelf uit .gps atti stond aan .
ik hen nieuwe regelaar en motor gehad, zonder ,nog mail te hebben gekregen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor ESC's zijn het? En heb je wel de Lipo failsave uitgezet? Het lijkt wel alsof het toerental aan de voorkant terugloopt (Lipo bescherming) en de FC vervolgens probeert dit op te vangen - maar dan kakt de linkerkant ook in = crash.
 
Aj... zonde van de lens van je gopro! Die zijn volgens mij namelijk niet goedkoop..(spreek uit ervaring..) ;) naar mijn weten is er ook maar 1 winkel waar ze los te krijgen zijn..
 
Duidelijk TasZ. Heel erg bedankt. Gewoon dikke eigen schuld dus. Voortaan beter opletten en bij 21.5 gewoon landen. stomstom maar het is niet anders.

Voor mijn GoPro heb ik gelukkig alleen een andere lens nodig + voorkantje nodig. Mijn zenmuse deed het eerst niet meer goed en schokte erg. Net nog een keer goed getest en opnieuw gemonteerd en deze volgensmij weer perfect.
Al met al kom ik er toch goed vanaf.
Nogmaals bedankt.


Ik wil nog even benadrukken dat ik dus niet beweer dat dit DE oorzaak is geweest.
Ik kan geen 100% een fout vinden in de data.

Het is zeker mogelijk dat de crash een andere oorzaak heeft gehad.

Maar om op 21.5 te landen is zeker een goed begin ;)
 
Wat voor ESC's zijn het? En heb je wel de Lipo failsave uitgezet? Het lijkt wel alsof het toerental aan de voorkant terugloopt (Lipo bescherming) en de FC vervolgens probeert dit op te vangen - maar dan kakt de linkerkant ook in = crash.

Het zijn K-force 40A ESC standaard. Heb lipo failsave helemaal uitgezet. Dus misschien is het toch niet helemaal mijn eigen schuld?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top