Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 15 sep 2011.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Nee die carbon towers die ik had waren door een vriend gemaakt. Ze waren nogal dun en waren gebroken op het punt waar de camberlinks aan vast zitten.
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ah, ok. Dus behalve dat de CF towers die de wedstrijdrijders gebruiken waarschijnlijk niet zo goed tegen een "rugschuiver" zullen kunnen, zijn ze dus sterk genoeg.

    Btw, welke soort lexaanverf gebruik je voor je bodies en doe je nog aan speciale voorbewerking? Ik moet binnenkort wat verven, en "vroegah" had ik een pot verf die zich een beetje in het lexaan "vrat", dus perfecte hechting, maar dat is op, en waarschijnlijk niet meer te krijgen.
     
  3. Yabz

    Yabz

    Lid geworden:
    18 jul 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Genk (BE)
    MINI 8IGHT

    Mmm hier heb ik wat carbon torens gevonden, ook vind ik die mud flaps wel handig voor als je op terrein als mij rijdt

    Ben wat los aan googlen, en zie dat in de losi mini 8 toch wel vaak die Mini Rage Tekin ESC zit
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2013
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik vind nog Tamiya ps spuitbusjes erg fijn om te gebruiken. Evenals het afplaktape van Tamiya.

    Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Dan ga ik die maar eens proberen, die kappen die je had gespoten zijn daar goed mee gelukt.


    Ik ben nog met de dempers aan de slag geweest, ik vond ze nog iets te stug met 20 WT olie en gaatjes opgeboord tot 1 mm. Nu de gaatjes voor opgeboord naar 1.5 mm, dat is misschien net iets te, althans met 20WT olie, bij valtest is de voorkant wel erg snel weer omhoog. Achter heb ik 1 gaatje opgeboord naar 1.5 mm, en de andere 2 naar 1 mm. Dat geeft een erg goed aanvoelende demping met 20 WT. Bij valtest veert de achterkant gedoseerd in, en komt dan weer terug omhoog.

    Ik ga het, ondanks de misschien wat te "losse" voorkant morgen weer eens proberen, mocht de demping voor toch net iets te weinig blijken, dan doe ik er de originele olie weer in, die is dikker dan 20WT. Of ik moet een paar nieuwe pistons zien te vinden, en die dan ook opboren tot 1 x 1.5 en 2x 1.0 mm. Maar eerst eens testen, het zal in ieder geval beter zijn dan de bijna non-demping die de auto standaard heeft, en waarbij je de auto over een klinkerweg gewoon hoort stuiteren aan het in toeren op en neer gaande motorgeluid.
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik ga mijn LC-Racing rally conversie, weer ombouwen naar buggy. Het probleem namelijk met de rally is dat je bandenkeuze wat beperkt is.

    Had rally banden geprobeerd maar die liepen aan aan de voorkant, vervolgens voorste spatborden weggeknipt.. en dat had ik beter niet kunnen doen.. want dat is echt geen gezicht..

    Beetje zonde..

    Heb een phats body buggy body besteld.

    [​IMG]

    tesamen met de spoilers

    [​IMG]

    Het liefst koop ik voor de LC-racing de originele spoilers.. aangezien ik het een rotklus vind om die 4 gaatjes van de lc-racing spoilermount af te meten op de spoiler..

    Wat dat betreft zit dat bij de Losi weer makkelijker, met enkel 2 bodyclips.


    Denk dat ik deze keer voor een strak zwart gespoten body ga. Net als mijn Losi en dan met gele wielen ;-).

    Helaas geen mooie stickers van LC-Racing te koop.
     
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    pfff wat een dradenbende Yabz. Ik zou de draden naar de ontvanger wat inkorten.

    Gebruik je nog de originele ontvanger? Die is best groot.. bij hobbyking heb je hele goedkope DSM2 mini ontvangertjes en die nemen weinig ruimte in beslag.

    Dit is mijn Losi toen ik hem pas had.. ook nog veel dradenbende..

    [​IMG]

    hier al iets strakker weggewerkt.
    [​IMG]
     
  8. Yabz

    Yabz

    Lid geworden:
    18 jul 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Genk (BE)
    Goede tip Wesley, die mini ontvanger is gewoon te binden met mijn Spektrum dan?

    Jep die hele kabel bende vind ik niet echt plezant, daarom ben ik ook meer voor de nitro/2takt he

    Zodra ik paypal weer mee is gaat er dit in de bestelling

    2x http://www.hobbyking.com/hobbyking/...500mah_2S_25_50C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html -> Denk wel dat die passen, want vind die 1700mahs niet in de EU store.

    En dan die ontvangertje

    Heb wel de kabels al verplaats naar de top chassis. Mja daarom wou ik ze eigenlijk sleeven
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2013
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland

    Mooie body, iets meer klassieke look, dat mag ik wel. Die zou ik wel in het wit willen, lijkt me tof staan bij die gele wielen. En dan een flinke lading stickers erop.

    Wat betreft de spoilerbevestiging, kun je niet die van de Mini 8ight op de LC zetten? Dan kun je met 2 gaten werken.
     
  10. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    ik heb bij de phat bodies spoiler en de originele spoiler van de emb zowizo maar 2 gatjes in gebruik.

    want als ik de 4 gaastjes vastdoen dan breekt de spoiler zo rap


    als ik enkel de 2 voorste gaatjes vast doe dan heeft de spoiler meer beweeg ruimte.

    en breekt die niet zorap meer heb ook2 gespoten vodies zal eens foto's trekken !! ;)
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Foto's vinden we altijd leuk.


    Vandaag gereden met de aangepaste shocks. Wegligging is veel beter. Ik hoor niet meer steeds de banden contact verliezen met de klinkerweg. En na een sprongetje is het contact er ook meteen weer. Wel wilde de achterkant wel eens wat opspringen als je door een gootje reed, maar dat ken ik van de 1:10 auto's ook. Ik kan de achterkant dan wel nog softer zetten met de veren, maar dan gaat de onderkant ook sneller over de grond.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Net ook nog even gereden, wegligging is echt lekker zo. Bij een iets mildere kuil dan zo'n gootje, een putdeksel in dit geval, komt de auto mooi vlak van de grond om daarna netjes te landen.

    Ik had gemaild met de CEO van LC Racing, en de pistons worden aangepast naar 4 gaten, en de shocks krijgen andere veren. Of dat laatste nodig is, misschien wat minder, maar dat extra gaatje komt overeen met alle gaten opboren naar 1.3 mm, of eentje naar 1.5 mm. Alle leveren ongeveer dezelfde toename in oppervlakte van alle gaten bij elkaar op, alleen zou in theorie de verdeling van de druk op de piston bij opboren van 1 gat ongelijk worden verdeeld.

    Het probleem met af en toe een te kleine bladder zouden ze verder onderzoeken.
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oh dat is goed nieuws. Die veren die je er nu op hebt zitten zijn trouwens de harde veren. De standaard veren zijn wat zachter. Dus als je nu naar standaard veren zou gaan zou hij wellicht wat te zacht zijn.

    Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Oh, vergeten te zeggen, ik had er al zachtere veren op zitten.
     
  15. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    @ indoorvlieger
    de pistons gaan 4 pistons worden zegt de CEO van lc racing.

    nu dat ik er zo bij nadenk vind ik dat wel goed.

    want als je de gaatjes op boort naar 1.2 mm dan zit die cierclips er nog altijd een heel klein beetje voor.

    dus 4 gaatjes dan zit die er minder voor maar toch kan de silicone olie er makkelijk doorgaan vind dat niet slecht.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland

    Klopt, nu je het zegt, met opboren kwam de boor ook af en toe klem te zitten tegen een e-clip. Als dat tijdens het rijden gebeurt, wordt een gaatje deels afgedekt en dat kan de demping ook beïnvloeden. Het zou beter zijn als ze die 4 gaatjes dan ook gelijk iets verder naar buiten boren, buiten de diameter van de e-clip.


    Vandaag heb ik ook op een bospaadje gereden, de auto bleef daarbij mooi op koers ondanks de losse, wat zanderige bovenlaag. De standaard banden hebben goede grip op meerdere ondergronden, en wat ook fijn was, er komt weinig troep onder de kap.
     
  17. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    Weten jullie soms waar ik body's van on roads kan vinden?
    Vooral een keverke of een golfke allee veel verschillende bakken.

    Het zou zijn voor op de lc racing rally auto.

    Een 1/10 bodie is tegroot de wielen staan niet ver genoeg van elkaar.

    De assen vant voorwiel n achterwiel staan 22CM van elkaar daarvoor heb ik dus een body nodig.
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Past een kleine Tamiya mini kap niet.

    Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
     
  19. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    onze losi,s mini eight,s zijn onderweg. incl lipos en stabi setjes.:)
    dat word fun:)
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb gisteren gereden met de LC Racing, met progressive veren en pistons met naar ruim 1 mm opgeboorde gaten. De achterkant wilde minder gaan "bokken" bij een greppeltje, dus dat was wel beter. Wel had ik wat meer onderstuur, misschien voor toch wat softere veren zetten of camber aanpassen.
     

Deel Deze Pagina