Twee zusterschepen , maar elk een andere schaal.
De Hercules in schaal 1:20 en de Hydra in schaal 1:25 nog niet helemaal afgebouwd.
Dit alles tesamen in een historische omgeving te Hulst in de Bierkaai.
Het was mooi weer dus wat wil je nog meer .
En het was gezellig.
Vandaag heb ik mij bezig gehouden met het nodige railingwerk.
Het is vooral de plaatsing van de railing en het in lijn bevestigingspunten van de rail naar binnen.
Dit vergt toch wel enige uitpassen en uitlijnen van de railing.
Ook de splitsing tussen het uitneembare deel , de opbouw,... en de vast staande railing op het voordek.
Dan ook de omdraai naar binnen in de overkaping is enigszins op oogwerk gedaan.
Maar ik ben nu tevreden en ga straks weer verder met de andere zijde.
Tot zover weer een update.
Weer een stukje verder.
Vandaag de lifesaivingsrailing erbij gesoldeerd .
Hieraan komt een lijn voor de matroos die de loods moet helpen zodat die verzekerd is aan de tender.
De boeien in de betreffende houders gezet.
Alvast de railing een kleurtje gegeven, de andere moet in een aluminiumkleur.
Had ik even nog niet dus morgen naar de winkel.
In de loop der tijd komt het zo langzamerhand tot een volmaakte replica.
Nou replica... meer een bijna replica van de 1:1 .
Vanmiddag even bezig geweest met de lampen in de mast.
Hiervoor gebruik ik ronde staafvormige rode ledjes van 3 mm.
Eroverheen geschoven plastic spoelvormpjes uit radio's.
Deze hebben een schroefdraad aan de binnenzijde en daardoor word het licht van de leds wat normaal gesproken recht naar boven schijnt voor een groot gedeelte gebroken naar de zijkant van het spoellichaam.
Voor het witte licht hetzelfde , alleen de leds zijn van de scherpe wittelicht leds welke iets getemperd zijn door aanpassing met een weerstand.
Zo hou je hobby toch een beetje goedkoop want de leds die nagenoeg hetzelfde effect hebben kosten al gauw 3euro 50
en meer. Op deze manier kosten ze veel minder dan de helft van dat bedrag.
groet
Rins
Daarom volg ik ook jou verslag van de Mississippi , kan ik altijd wel iets van leren.
En zo zijn er meerdere verslagen die de moeite zijn om te bestuderen.
Mast en mastvoet zitten erop.
Dit was nog een detail wat er echt bij moest.
Zonder mastvoet was het nogal kaal.
Nu nog iets verzinnen om de aansluiting van de 6 volt voor de verlichting te maken.
Komt tijd, komt raad.
Met dank.
Ziet er redelijk geslaagd uit.
Had hier geen tekeningen van , dus een eigen idee en een vage foto moesten het werk doen.
Denk dat detaillering eigenlijk het meeste werk kost.
Nu bezig met de uitlaten van de motoren en dan de ontluchtingen aan dek.
Het houd je bezig en uit de kroeg nietwaar en we blijven de grijze massa pijnigen.
gr
Rins
De uitlaten zijn nu ook eindelijk vastgezet.
Gemaakt van een ballpoint . De 2 delen met secondelijm aan elkaar vastgezet, maar dit is nog al fragiel dus verstevigd met een rond hout van 8 mm erin en dat vastgezet met epoxy zodat het tegen een stootje kan. Het 8 mm houtje zit in de romp vast en het plastic pijpje tegen de romp.
De lift heeft nu ook definitief hydraulische plunjers die in en uit elkaar schuiven wanneer de lift beweegt .Net echt.