Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik dacht dat die vooral goed waren voor gras maar minder op de baan waar de grond hard is maet dun laagje zand erover zodat ie makkelijk glijd. Dus daar zoek ik goede banden voor ;)
     
  2. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    ik ben aan het rond kijken om rustler vxl aan te gaan schaffen. Wat is nu de beste motor/esc combo. Ik heb wil hem zelf samen gaan stellen als zijnde bouwpakket. Ik zit zelf te denken om een 1/8 motor/esc te plaatsen. Maar weet eigenlijk niet of dat ook daadwerkelijk meer extra waarde geeft.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Voor zover ik weet is de Rustler er niet als kit, maar alleen als RTR of roller.
    Dus dan zou u alle onderdelen los moeten kopen..
    Wat dan wel kan, is de draagarmen etc gelijk vervangen voor RPM exemplaren, deze zijn veel duurzamer.
    Maar dan bent u wel flink wat duurder uit.

    Een 1:8 combo is niet echt grote meerwaarde, volgens mij worden ze vooral gebruikt door speedrun mensen.
    Daarbij past een 1:8 motor volgens mij ook niet zonder aanpassingen in de Tranny, en zal hij ook meer wheely's gaan trekken door het extra gewicht achterop.
    Beter kan u kijken naar bijvoorbeeld een Shortcourse set, deze zijn wel iets groter en zal hij dus koeler blijven en makkelijker rond rijden, maar niet zo groot als de 1:8 motoren.
     
  4. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik was ook aan het twijfelen voor een 1/8 set op 4s lipo,maar rijd nu met een leuke 1/10 set op 3s en is zeker ook leuk.Voor temps is een 1/8 set wel beter,kan je echt zwaar vertanden zonder dat hij een krimp geeft.Gewoon vooraan wat lood erin en gaan.
    Moet je wel je gearbox vervangen door eentje van FLM ofzo en kost je weer 40 euro.RPM is zeker een aanrader maar voor 25 euro ongeveer heb je alle draagarmen al.Dan nog alu casterblocks erbij en is redelijk bulletproof.Heb de mijne ook zo en krijg niks kapot.Heeft ook een rpm voorbumper en dat is wel een must.
     
  5. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    ik heb ook al wat vervangen, een rpm bumper, proline trenchers met desperado velg en alu casterblocks.
    maar steeds als ik het ene vervang gaat het andere weer kapot.
    ik zet de nieuwe banden erop, ga rijden en meteen waren de assen kapot.
    om de rechter as zit nu een koperen buisje zodat hij niet uit elkaar schiet.
    zo kan ik nog rijden, en ondertussen sparen voor stalen assen.
     
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Trenchers hebben veel grip, vandaar dat de assen stuk gaan maar kosten eigenlijk niks dus vind dit niet erg. Mijn assen blijven wel goed, enkel de gaatjes waar die pinnetjes door gaan worden met de week groter dus zal deze een van de weken wel eens moeten vervangen maar verder is mijn rustler de meest stevige auto die ik ooit gehad heb. Met deze durf ik echt onnozel doen en alles eruit te halen wat hij kan, met vorige auto's ging ik ook wel eens bashen en jumpen maar niet zoals met de rustler.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Daarom zou je dus beter voor een shortcourse setje kunnen gaan, deze zijn vaak 550, en heb je dus eigenlijk van beide een beetje..

     
  8. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    vandaag de rustler uitgelaten op de baan in brunssum.
    je ziet het goed, de achterkant van de body mist.
    die was zo ver kapot dat ik hem eraf heb geknipt.


    de gaatjes (ondertussen gaten) zijn bij mij heel groot.
    zou je niet beter kunnen gaan voor de stampede 4x4 versie.
    dat is de heavy duty, die zijn sterker.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    welke lagers kopen jullie als vervanging/upgrade van de oude?
    zijn die van integy goed?
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Integy heeft niet zo'n hele best naam als het om kwaliteit gaat..
    Ikzelf ga altijd voor Boca Bearings, maar Acer bearings schijnen ook goed te zijn.
    Wat handig is, is dat hun hele sets verkopen voor een complete auto, dus heb je alles in een keer, zonder dat je alles na moet kijken en op moet zoeken.
    Daarnaast zijn de iets duurdere lagers van Boca ceramisch, wat gewoon erg goed is.
     
  11. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Heb er ook mee gereden en ging perfect.Was wel met 9T ezrun motor dus ik weet niet of het met de vxl motor kan.
     
  13. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Collega's,

    Heeft iemand een idee wat er aan hand kan zijn als ik de complete slipperclutch met spur uit de behuizing kan trekken? Ik moet hem nog uit elkaar halen, maar ben erg benieuwd.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Klein asje doorgebroken wat door je grote as gaat? (Om alls op zijn plaats te houden) Of anders de grote as van de slipper naar de kl.te denk ik.
     
  15. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Inderdaad de pin die in je input shaft zit eruit gevallen of (meer waarschijnlijk) gebroken.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2013
  16. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Hartelijk bedankt voor de reacties! Ben op het moment even druk met andere dingen, maar volgende week gaat de off-road Rustler uit elkaar.
     
  17. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    ik heb een rebuild kit voor mijn rustler, maar ik snap niet echt waar alles moet.
    er zit een blaadje bij, maar dat zegt me helemaal niks.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een rebuild kit van de shocks,rebuild kit van de motor,rebuild kit van de slipperclutch,......?????
    Iets duidelijker graag :)
    Dan help ik je graag verder.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Inderdaad even zeggen welke rebuild kit het om gaat.
    Kan je het niet via de exploded view doen?
    Als het om de motor gaat, kijk dan even op Youtube, daar staan letterlijke tientallen filmpjes op over hoe je de VXL motor een revisie geeft.
     
  20. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    sorry, het gaat over een rebuild kit voor de shocks.
    op de exploded view zien al die rubbertjes en ringetjes er het zelfde uit.
     

Deel Deze Pagina