Beste Forumleden, Ik heb even een vraag, ik ben een FG mini 4wd aan het opbouwen. nu heb ik vanavond de tandriemkanalen aangebracht en de gehele aandrijflijn gemonteerd. Bij het draaien van de tandriem aan de voorzijde dan lijkt het net of de tandriem tegenelkaar komt in de kanaal ( een soort ratelend of knarsent geluid) is dat juist of? Bedankt
Zelf heb ik een FG baja 4WD, maar volgens mij is de opbouw het zelfde er van. Heb je de aandrijfriem gescheiden van elkaar in de tandriemkanalen geplaats ? Voor dat de riem om de diff gaat komt die eerst langs een tandwiel (onderaan / het dichts bij de bodemplaat) en dan over de diff heen terug langs een lager rolletjes. (bovenaan) Als dat gewoon goed zit en hij maakt een ratelend geluid zou ik toch nog even kijken voordat je gaat rijden, zo ver ik weet hoor je de riem wel slepen maar geen ratelende geluid.' GR Robin
Zoals ik het nu heb zit het volgens mij anders; de riem gaat over de diff heen en dan onder de lagers en dan bij elkaar door het kanaal heen, volgens mij kan je dit niet echt scheiden in het kanaal. Toch?
Heb je nog de plastiek diff zitten , na verloop krijgen deze teveel speeling en hoor je dit geluid ook.
@ Muis, weet jij dan hoe dit gescheiden zit? op de exploided views is dit niet duidelijk te zien en zou ook niet weten hoe, want in boven en onder kanaal zit er niet iets van een tussen houder in of zo wat de riem dan zou moeten scheiden? dus het lijkt nu dan de "tanden" elkaar raken in de kanalen. Nee heb een alu diff met stalen tandwielen.
Dus onderkanaal gemonteerd en riem er in leggen en dan bovenkanaal erop en vast zetten of moet je onderkanaal monteren onderkant riem er in leggen dan bovenkanaal en bovenkant riem? Ik snap het dan niet meer
Heb het ook nog niet uiteen gehaald , maar heb gisteren wel gezien dat de riem gescheiden zit in het kanaal.Bij mij gaat het om de electro maar kan me niet inbeelden dat het bij de benzinemotor anders zou zijn.