C&C Model L-39 (big & light)

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 30 sep 2012.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb voor de Kingtech ook nog een USB kabel aangeschaft zodat ik de laatste 51 minuten van de vlucht kan uitlezen.

    Altijd handig en leuk om mee te spelen, hier een overzicht van vlucht 4 van vandaag (klik op de foto voor een wat grotere versie):
    [​IMG]

    De eerste kortstondige pieken is het taxiën naar de baan, dan de take off, hier met weinig vermogen, 75% gas en tegen de 120.000 rpm (max is 143.000).
    Even een rustig stukkie vliegen en dan af en toe wat meer vermogen wat overeenkomt met het gas geven na een fly by.

    Net na 365 geland en weer wat pieken van het terug taxiën en afzetten.


    De 3S LiFe van 2200 mAh doet trouwens ook goed werk, 6 starts en 5 vluchten, totale loopduur +/- 1 uur heeft maar een verbruik van 992 mA volgens de ECU.


    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2013
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    @ Jaap,

    bieden mag altijd ;-)



    Zo, de 'LottiCat' is gedeeltelijk gedemonteerd en mag weer mee naar huis naar de zolder:
    [​IMG]

    Met 44 vluchten dit jaar op de teller mag ik niet heel erg klagen, moet beter kunnen maar toch.

    De 'LottiCat' gaat nu in winter inspectie/onderhoud/modificatie zodat ie er volgend seizoen weer helemaal klaar voor is.

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2013
  3. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    winterinspectie onderhoud Berto toch echte kerels vliegen gewoon door tot dat de vingers geen controle meer over de zender hebben
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Ben dan ook geen echte kerel Pieter ;-)

    Maar dit jaar heb ik sowieso geen mogelijkheid meer om te vliegen en als ik het nu niet doe dan komt het er niet van vrees ik.
     
  5. Gert-Jan

    Gert-Jan

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Ureterp
    Blijft een mooie kist, jij vliegt hem met een 120 toch?



    gert-jan
     
  6. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.359
    Locatie:
    Rutten

    Wel blijven opletten Gert Jan ;)

    @

    Berto wat heb je eigenlijk aan zo'n grafiek.....of ist voor de liefhebber die van grafieken houd :)
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Hoi Gert-Jan,

    Zoals Edwin al aangaf vlieg ik hem nu met een 10kg turbine.
    C&C heeft ook een kleinere voor een 8 tot 10kg, die heeft m`n buurman ook:
    l39-breitling-jet-team


    Grafiekjes? leuk om af en toe eens uit te lezen.
    Tevens handig om eventuele problemen te traceren.

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Kom ik wel bij jou vliegen hoor :lol:
    Al gepland?
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Haha,Mischa trekt dan nog wel een jas extra aan ;-)
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    De elektrische remmen van Electron zijn ook binnen:
    [​IMG]
     
  11. Dickie

    Dickie Guest

    Bekende remmen:cool:
    gr
    Dickie.
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb beide vleugels helemaal leeg gehaald, dus servo`s en gear etc. er allemaal uit.

    Tijd voor wat 'paint touch up', heb wel tape op de onderzijde van de tiptank zitten maar net niet helemaal achterop :lol:
    [​IMG]


    Boven zoals het zat,
    Onder zoals het wordt met lagers en de nieuwe remmen:
    [​IMG]

    Lagers gemonteerd:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Binnenste velg aangepast om de remschijf te kunnen monteren, deze zit gewoon over de pennen geschoven:
    [​IMG]
     
  13. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ha die Berto, DEELEN tips:):):):)
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, en dan te veel afvangen boven de baan, vindt ie minder leuk :lol:

    Kan ik meteen verf aanmaken voor de vleugel tanks ;-)
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    De maat bepaald van de fuel tank,deze wordt 40cm lang:
    [​IMG]
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Lekker bezig met de 'hard points':
    [​IMG]
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Beide hard points op glassen na klaar.

    Versteviging voor in de vleugel:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bijna klaar:
    [​IMG]

    En ze hangen:
    [​IMG]

    Nu maar eens gaan denken aan de tanks zelf.
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.965
    Locatie:
    Zeewolde
    Mhhhh, weer een leuke nieuwe gadget op de markt.

    [​IMG]
    Deze kan ik aansluiten op de Xicoy V10 ECU en dan kan ik via de Jeti telemetrie de gegevens van de motor aflezen.

    Heeft ook weer voordelen hoef ik de GSU niet meer te gebruiken tijdens opstarten want kan dan direct de turbine gegevens op de Jeti Box zien :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2013
  19. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Oe... Dat zijn inderdaad erg leuke gadgets!
     
  20. Dickie

    Dickie Guest

Deel Deze Pagina