KMP/Esm fw-190

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door 1crash2often, 5 mei 2012.

  1. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Helaas door drukte op m'n werk nog niet veel gedaan,..... MAAR,... ik denk dat ik volgende week weer eens een start ga maken :)
    Helaas ben ik ook nog in afwachting op m'n goede retracts :(

    Ook heb ik nog een projectje tussendoor gehad, Kyosho FW-190 \ 1,40 span. Deze heb ik vorige week voor het eerst gevlogen en alles is super verlopen :)

    Hoe is het met jou FW-190 ?
     
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    Had jij de v2 of de v3 retracts ?
     
  3. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Vandaag de goede (74 graden) aluminium binnenwerk van m'n retracts binnen gekregen en gelijk vervangen ! Nu zijn de retracts zoals het hoort :)

    Super goede service door Erik, Bedankt :D


    [​IMG]

    [​IMG]

    @ Silvo2011
    Als ik je een tip mag geven,....... schuur de uiteinde van de nieuwe aluminium blokjes iets op. Bij mij zaten ze net iets te krap en dan denk ik dat als je de uiteinde niet opschuurt je retracts niet zo lang mee zullen gaan want hij had er BEHOORLIJK moeite mee !

    [​IMG]

    Succes met jou retracts :)


    V3 versie !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    Okee ,bedankt voor de tip .Er komt hier een p47 met v3 retracts vandaar .
     
  5. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle

    mooier cadeau had ik niet kunnen krijgen van de Sint!
    ik heb ze net gevonden in mijn brievenbus!
    jij hebt ook alles met locktight gedaan,althans de 6 inbusschroeven 3 aan elke zijde?

    gewoon een milimetertje eraf schuren met de dremmel? bedankt voor de Tip!
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2013
  6. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Super,.. komt er ook een bouwverslag ?


    Ik heb inderdaad alle 6 de schroeven met Locktight vastgezet. Dit moet je zeker doen als je met een benzine motor gaat vliegen ! Die trilt iets meer dan een stermotor ;)
    Vergeet ook niet het draaiende binnenwerk in te vetten, nu kan je er goed bij ! Ik heb dit gedaan met kogellagervet.

    [​IMG]

    Succes met het ombouwen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Vandaag netjes alles gemonteerd, brand me het setje door :S

    Netjes lipotje met BEC 5.2 volt, ook nog netjes twee keer nagemeten 5,2 output :S

    Echt extreem balen :S
     
  8. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Dat is inderdaad balen zeg :(
    Is die doorgebrand omdat hij er moeite mee had (te strak zat) of spontaan bij het aansluiten van je BEC ?
     
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    @ raesi01, zal een verslag maken ,zodra ik er aan begin .komt een zg 38 motor in .
     
  10. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle

    bij het aansluiten van de bec, wel eerst voor de zekerheid netjes gemeten en zodoende kwam ik op 5.2v
     
  11. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.361
    Locatie:
    Rutten

    Niet best eigenlijk.......

    Mijn esm set voor de pc-21(V2) heb ik alleen nog maar op een ontvangeraccu getest, maar die is vol natuurlijk hetzelfde ongeveer...

    Nu heb ik ook een set voor de corsair (V3), maar krijg er zo inmiddels de "kriebels" van om het te gaan gebruiken.
     
  12. Dickie

    Dickie Guest

    Als ik het zo lees dan kun je beter wat meer uitgeven aan Behotec of Electron.

    bij beide zit een stuurbox, en neem ze maar in de hand dan zie je het verschil,
    een veel hogere standaard alles uit een stuk gefreesd
    en goede elektronica.:yes:
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.910
    Locatie:
    Ede
    v1 en v2 hadden problemen tot aan tokio .v3 is wat ik tot zover heb kunnen vinden storingsvrij zolang je de passingen maar even naloopt en zorgt dat deze soepel loopt .voor de spindel is een 85w140 cardanolie beter .of een ketting spray op teflonbasis .ook voor de esm retracts zijn aansturings computers voor de poten en wieldeuren .
     
  14. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.361
    Locatie:
    Rutten
    Ze zeggen ook wel...........

    Achteraf kijk je een koe in de kont ;)

    Goedkoop kan duurkoop maken........ we gaan het er eerst mee doen.
    Ik trek ze helemaal uitelkaar alles moet lekker lopen......:yes:
     
  15. Dickie

    Dickie Guest

    [​IMG]

    :yes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.361
    Locatie:
    Rutten
    hahahaha ja inderdaad maar dit heb ik al 2 jaar liggen snappie ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. wimgo

    wimgo

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    48
    Locatie:
    ewijk
    Heb zelf een V2 en V3 setje van ESM, nog niet in gebruik, maar begin nu toch ook wel aan de kwaliteit te twijfelen na alle berichten.
    Zijn de Lado setjes een goede vervanger?, iemand ervaring met dit merk?
     
  18. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Ik denk dat de betrouwbaarheid van de ESM retracts wel goed is. Ik spreek wel eens mensen die al jaren met de V1 serie vliegen en daar nooit problemen mee hebben.
    Het probleem zit het denk ik in de afwerking van de retracts zelf. Dit wordt niet altijd even netjes gedaan. Het is van belang dat je goed kijkt of de retracts soepel lopen (vaak is dit niet zo) met een kleine aanpassing is dit makkelijk op te lossen.
    Ook is het verstandig dat om niet boven de 5 volt te gebruiken, ook al zegt de handleiding 6v. Vaak hoor je problemen ontstaan bij gebruik van 6v of meer.
    Of Lado beter is weet ik niet maar ik weet wel dat zij iets meer zorg aan afwerking besteden,.. daarom is de prijs ook iets hoger

    @Silvo2011,
    Ik heb helemaal in het begin ook kortsluiting gehad in dat zwarte verdeel kasje. Ik heb toen een nieuwe gekregen van Erik.
    Wel bijzonder dat wij allebei de 90 graden hadden en allebei dat verdeelkasje doorgebrand hebben,.... zouden onze retract op maandag gefabriceerd zijn door een nog dronken medewerker van ESM ??? :D
     
  19. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle

    Hmmm okey dus die van jou zijn ook doorgebrand en we hadden dezelfde levering......:rolleyes: lijkt me inderdaad een verkeerde productie van de vroege maandag ochtend na een zwaar weekend.
     
  20. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    klopt inderdaad. Voordat je de ESM retracts activeert kun je ze het beste eerst controleren of ze mechanisch goed lopen. Daarna pas voor het eerst aansluiten (ja, is moeilijk!). Bij mij leken ze eerst goed te werken maar voor de eerste vlucht was er al eentje overleden. Toen geen tijd meer aan besteed en een Lado actuator setje besteld. Deze werkt tot nu toe goed.

    Volkert
     

Deel Deze Pagina