Arno, ga je ook een passende spinner hiervoor vinden ? Het neusje moet er dan wel af hé, en de rompneus is voorkant niet echt rond op de plaats waar de spinner zou moeten komen ...
DE romp maak je heel eenvoudig rond door er een rond motorspant in de persen en te verlijmen. Gaat prima op die manier.
Dirk dat wegschieten en dan pas gas geven kan ook fout gaan. Daarom deed degene waar ik mijn zes meter ash 26 van gekocht had naast geld gebrek hem weg. Hij heeft een keer te vroeg gas gegeven. De draad ging in de prop en de zwever was net los dus vette problemen. De punten die je noemt ben ik het ook wel mee eens wat wijsheid is weet ik ook niet dan nooit in de baan van de prop gaan staan. verstuurd met mijn smartphone
Het zal volgens mij moeilijk zijn om een passende spinner te vinden , die ook nog de rompcontouren volgt ...
Bijna goed Het is een Riesenauer spinner maar dan in de "Stumpf" uitvoering. Reisenauer-Spinner-Kappe 54,5 mm stumpf
Hoeveel " DOOD" gewicht (lood) kan je er nu uithalen en vervangen door nuttig gewicht (aandrijving) ? Komt de verhouding van dood en nuttig gewicht ongeveer uit ?
Ik denk dat er nogal wat gewicht bijkomt om de vrij eenvoudige reden dat de oude staartgroep vrij licht was en deze romp een relatief lange neus heeft. Voor in de romp had ik, 2 maal 2s lipo's van 5000 en misschien nog een 200 gram aan lood. Maar de verdere uitbouw aan de voorzijde was relatief zwaar. Dat gaat allemaal veranderd worden maar ik denk dat de kist uiteindelijk minstens een kilo of wat zwaarder gaat worden...... Maar ik denk dat, dat eigenlijk niet eens zo slecht zal uitpakken. Nu woog het toestel 13600 gram wat een vleugelbelasting van (slechts) 86 gr/dm² opleverde
Gezocht In elk geval ook, zal de romp van de ASH 31 eens goed aangepakt gaan worden. Bij de eerste "luchtdoop" heb ik dat toen bewust niet gedaan omdat ik eerst zeker wilde zijn dat de kist goed was. Dat issie, dus nu schuren en plamuren Wat ik nu zoek is iemand die voor mij de (spuitklare) romp in de lak kan en wil zetten............. Mocht iemand uit het zuiden des lands dit lezen en mij behulpzaam kunnen zijn; heel graag
Stabilo Maten oude stabilo: spw. 970 mm koorde 150 mm naar 115 mm. Oppervlak 12,85 dm²; profiel HQA 0/12 Maten nieuwe stabilo: spw. 1110mm Koorde 150 mm naar 105 mm. Opppervlak 14,15 dm² (10% groter); profiel HQA - 0,5/12
Waar had de oude kist (met oude stabilo dus) het meeste moeiten mee: - up geven / langzaam vliegen - down geven / hard vliegen En dan bedoel ik vooral bij welke van de twee kwam het te kleine stabilo het duidelijkst naar voren?
Maten nieuwe stabilo: spw. 1110mm Koorde 150 mm naar 105 mm. Opppervlak 14,15 dm² (10% groter); profiel HQA -0,5/12
Ja, dat is groter. Dan zou het dus ook met een symmetrisch profiel kunnen. Maar je hebt nu een gewelfd profiel. Zet die dan ook zo in dat hij het 'problematische' vlucht-spectrum het beste kan beheersen. De kist wilde ondersnijden,, dus kon het stabilo de staart onvoldoende omlaag houden. Door de bolle kant onder te zetten heeft het stabilo-profiel meer kracht naar beneden om het ondersnijden te beheersen. De andere kant op heeft hij nu minder kracht, maar het stabilo is vergroot, dus zal de optelsom (groter stabilo - kleinere kracht) min of meer gelijk blijven. tismaareenidee ...
Tsja, en zo heb ik er nog wel een paar... ideeen bedoel ik Ik benader het stabilo als zijnde een normaal standaard stab. om de boel niet verder te compliceren. Mijn zwp. berekeningsprogje laat mij zien dat door dit grotere en slankere stab. het zwp. 8 mm naar achteren moet bij een stabiliteitsfaktor van 8%. Ik moet het nieuwe stab. nu pas gaan maken op de romp en ik blijf bij mijn oude EWD, te weten 1 1/2 graad. D'r is nog wel een beetje werk te doen