Mijn Desert XL

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door e.looijenga, 11 jan 2014.

  1. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Updates!

    Als eerste de wrap. De kap is volledig in carbon gewrapt. Ik ben er blij mee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En een foto van het uiteindelijke resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarnaast zijn de stock servos verruild voor de Savox 0235. Heb ik een Twin Air filter ontvangen, een lipo voor de kleine accubak, servostang set van NRP en nog een verlengkabel voor de SuperBee. Uit de VS kwamen ook nog de quick fuel line connectors binnen. Het leek wel pakjesavond :). Mijn weekend is in ieder geval weer gevuld.

    Ben er inmiddels uit dat er ook andere banden met velgen moeten komen. Weet nog niet welke. Maar Proline Excavator icm Proline Badland velgen in 80mm zou m wel staan.
     
  2. Johnny S

    Johnny S

    Lid geworden:
    18 jul 2013
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Drachten
    Jonge jonge meneer Looijenga! Heb hem al even in het echt gezien, maar wat een mooi kappie zeg!

    Losi 5ive T
     
  3. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Het resultaat

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Hmmm. Enig dat eigenlijk nog mist is een Big Bro. Zal ik .........
     
  5. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    ...eerst de wielen goed monteren zodat het profiel in dezelfde richting staat ;) :D
     
  6. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Haha. Deze gaan er toch weer af. Was alleen voor de foto. Maar bedankt voor de tip

    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  7. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    Was ook maar een geintje .

    Ik ben wel benieuwd naar een filmpje buiten in het zand , ik heb een keer een losi5ive zien rijden , maar kon er eerlijk gezegd niet van onder de indruk raken , maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat hij er naar mijn mening te kleine wielen met te kort profiel onder had zitten , waardoor er wel veel vermogen verdween in de wielspin , kun je voor deze auto's geen paddles krijgen ?

    P.s. Als ik op jouw linkje klik op de vorige pagina gebeurt er niks :(
     
  8. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Wielspin kun je bij de 5ive makkelijk oplossen door dikkere diff olie te gebruiken. Paddles zie ik niet zitten. Rij ook veel op asfalt.

    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Zo bandjes ook maar besteld bij Harrie.

    80mm Bow Tie op Mad Max velgen. Om de 80mm velgen vooruit te krijgen ook meteen maar een Big Bro conversion set besteld bij G4Z :). Moeten niet hebben dat hij hierdoor langzamer gaat worden.

    Als het goed komt het volgende week binnen, samen met wat nieuw aluminium van Harrie. Nieuwe motorsteun + houder voor de as.

    Edit:

    Spul toch nog uit kunnen laten vanmiddag, samen met Sjon.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nagenoeg probleemloos gereden. Na een kwartier sprongen bij het wegrijden de vonken onder mn kap vandaan. Bleek dat de voorste 2 bouten bijna volledig uit mn clutchhouder getrild waren. Dat had naar af kunnen lopen. Gelukkig tijdig ontdekt en snel verholpen.

    Die kanariegele 5ive deed het ook perfect Sjon. Toch mooie kappen.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
  10. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Kloteweer buiten, dus sleutelweer binnen. Als de eerste de banden met velgen van de Pitstopshop. 80mm rondom.

    [​IMG]

    Daarna de Big Bro set van G4Zpower. Deze keer zelf de boel maar opgescheurd, en dat bleek best te doen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mooie nieuwe stickers erbij van Chris.

    [​IMG]

    Hele spul nu eerst maar eens proberen samen met de Cobra pijp.

    [​IMG]

    Daarvoor maak je een gat in je kunststof bodemplaat.

    [​IMG]

    En de eerste start:

    https://www.facebook.com/photo.php?v=493255434117455&set=o.1454630418097507&type=2&theater

    Voorlopig even klaar. Hoop van de week een paar nieuwe aluminium onderdelen van Harrie in ontvangst te mogen nemen. Nieuwe grote motorsteun, kleine motorsteun (is nu kunststof) en een tussenas steun. Zodra binnen gaan ze er op, foto's volgen uiteraard.
     
  11. hadege

    hadege

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Gorredijk
    mooie auto Ewout!
     
  12. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Morgen pakjesdag. Nieuw alu delen van de Pitstopshop voor de Desert zijn onderweg!
     
  13. hadege

    hadege

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Gorredijk
    hoi Ewout, wou dat wrappen een beetje gemakkelijk?? ziet er erg mooi uit.
     
  14. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Dat wrappen heb ik laten doen door Folietotaal in Drachten.

    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    En daar zijn ze. Met dank aan Harrie van TPS die het spul direct doorgestuurd heeft.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De bevestigingssteun voor de motor past helaas niet. Reden is hoogstwaarschijnlijk het feit dat de motor niet standaard CY maar Zenoah is. Ik had daar bij de 5ive ook last van met de montage van de nieuwe motor. De afwijkingen in de Zenoah kap en flens zorgen ervoor dat het blok niet goed uitgelijnd is voor de schroeven met de nieuwe steun.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Erg jammer want dat rode spul is prachtig!

    Had daarnaast ook nog een setje wheel adapters meebesteld bij Harrie. Helaas bleken die ook niet te passen. De pinnen zijn bij Desert dunner en de afstand tussen het gat en het wiellager is een dikke cm. Daar moet nog wat nieuws voor komen dus.

    Bij het sleutelen de afgelopen weken is 1 ding wel duidelijk. Waar de 5ive nagenoeg geen shims kent, heeft de Desert ze op veel plekken. De gebruikte lagers met metalen afdichtingsring zie je ook veel. Ben daar zelf niet zo kapot van.

    De tussenstand

    Alu servo hevels
    Twin Air Filter
    Alu servostang
    Bow Tie wielen met Mad Max velgen
    G4Z Zenoah Big Bro
    Savox servo's
    Cobra uitlaat
    Super Bee killswitch
    Lipo accu
    Quick fuel line connectors

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2014
  16. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    ziet er mooi uit Ewout;)
    wat de upgrades betreft,dat is altijd maar afwachten als het past of werkt,dat hebben we al ervaren met de losi5ive.

    wat het passend krijgen van de motor betreft..
    toen mijn 30.5cc blokje (cy) zand had gehapt,had ik een falcon 29cc cilinder setje over gezet op een cy onderblok,zodat alles incl motor flens passend blijft.
    en het doet het prima.

    zelfde heb ik gedaan met de bigbro,alleen nog niet getest.

    ps,mijn 30.5cc getunede blokje was ook een mix (cy/zenoah) door een ervaren tuner getuned.
     
  17. RWR

    RWR

    Lid geworden:
    10 okt 2012
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Amsterdam
    Zenoah koppelinghuis is 1- 1,5mm hoger dan die van CY en te zien op de foto is dat net wat je te kort komt, koppelinghuis omwisselen en alles past zoals het hoort.
     
  18. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    Ewout ik denk dat je de verkeerde motor steun hebt gekocht.
    zie 2 versies bij harrie,1 voor cy en 1 voor zenoah.

    denk dat je probleem zo is opgelost;)
     
  19. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Was inderdaad hetzelfde probleem dat je krijgt als je een Zenoah blok met Zenoah kap en Zenoah motorflens installeert op je 5ive. Inmiddels zijn er nieuwe steuntjes bij Harrie te krijgen die ik aankomende week hoop te ontvangen.

    Gister voor het eerst de Big Bro uit kunnen laten. De bandjes hebben moeite de power op het asfalt te krijgen. Voortdurend wielspin op de achterwielen. Misschien daar maar een Rconline achterspoiler voor bestellen of een reserveband achterop schroeven voor wat extra gewicht.

    De pret was overigens gister al na 20 minuten over. De pin die de aandrijfas op het achterdif aansluit besloot aan de wandel te gaan. Hoorde een ping en zag mn aandrijfas de lucht in gaan. De Buggy is nu alleen front wheel drive.
    Als het goed is komen de reserve onderdelen deze week binnen, zal maar eens flink met de rode loctite aan de gang.

    [​IMG]

    Verder wat lekkage aan de pakking van de uitlaat en er was een slangenklem losgeschoten.

    Vanmiddag de 5ive maar gebruiken dan :).
     
  20. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Vandaag in totaal met 3 auto's op het veld. Een Baja (na 2 minuten uit, accu was leeg) een 5ive (door kapotte servo niet gereden) en de Desert. Die heeft flink de sporen gehad.
    Helaas blijkt ook nu weer dat montage met kunststof cilinder om de aansluiting van de uitlaat (incl 2 slangenklemmen) niet ideaal is. Weer lekkage, al na een paar minuten. Na het opnieuw vastdraaien gleed hij er na een kwartier weer vanaf. Net als bij mijn Mini bevalt me dat helemaal niet. Misschien toch maar weer met vloeibare pakking aan de gang.

    De auto is redelijk heel gebleven. Door een stuurfout met een flinke gang op een graspol geklapt. De voorste swaybar heeft de klap goed opgevangen, deze zal vervangen moeten worden.
    Daarnaast heeft er iets aangelopen op de rode aluminium stuurstang. Zal de aandrijfas misschien geweest zijn. Er zit wel erg veel speling op die voorste ophanging.

    https://www.dropbox.com/s/q3j9oee7727q2co/20140302_145538.mp4

    https://www.dropbox.com/s/u6bsw44s1fcwrni/20140302_145648.mp4

    [​IMG]

    Wat ik nog wel zou willen hebben is van die beschermplaatjes op de achterste draagarmen. Dat scheelt een hoop zooi/gras om de achterassen. Zelf maar eens wat proberen met plastic, moet lukken.
    Motortje liep fantastisch en na een mooie koprol zit alles nog op zn plek. De carbon wrap ziet er ook nog goed uit, alleen vuil krijg je er niet zo makkelijk af.
     

Deel Deze Pagina