De weg naar de FAI F3C klasse....

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door Super john, 17 jul 2010.

  1. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Oefenen met de heli..... dat zou ik ook wel weer willen. Veel gesimt en al een stuk van de freestyle af. Maar dat moet je wel kunnen oefenen, anders wordt het tijdens de wedstrijd niets :-(
     
  2. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Seizoen 2014

    2014..... HET jaar dat ik eindelijk HET wil realiseren....meevliegen in de F3C klasse. Echter is er van het voornemen om meer te vliegen in de wintermaanden tot op heden geen ene Kl#^$te van terecht gekomen. Dus we kunnen nog niet van enige voorbereiding praten voor het seizoen 2014. Het is eind januari en heb sinds september wel geteld, 1 keer een accu opgeladen om deze vervolgens weer met de lader te ontladen om dat het er weer niet van kwam.

    Er zijn wel redenen voor, ik ben "intern" verhuist en mijn hobby kamer is nog verre van gereed en alle hobby spullen liggen in diverse dozen opgestapeld. Daarbij komt dan nog dat ik mijn eigen Helicanopy shop heb en ook dat kostte de afgelopen maanden meer tijd dan ik dacht. En dan hebben we het maar niet over het weer.

    Kortom het meevliegen met de eerste F3C wedstrijd eind April komt aardig onder druk te staan. Maar er zijn nog 3 maanden te gaan dus het kan nog, alleen moet ik wel gaan beginnen. Mijn plannen om beide rompen klaar te krijgen blijven nog even op de plank liggen. Komende week eens een serieus begin maken met de hobby kamer en op zijn minst een paar vluchten.

    Dus weinig nieuws maar daar komt snel verandering in!


    Bye,
     
  3. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Het weer zit inderdaad niet mee John. Zelf heb ik mijn freestyle vlucht af en moet ik deze gaan oefenen...... Pfff, niet echt uitdagend. Hopelijk begint de winter binnenkort echt en krijgen we wat rustiger weer.

    Succes met het inrichten!
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi John,

    ook mijn meevoelen... niet te geloven hoe weinig gevlogen is
    sinds zomer 2013,
    als ik maar die vlieguren vergelijk,
    denk ik ook, met wat ben je eigenlijk bezig,

    zo maar naar buiten gaan zou kunnen,
    maar het moet ook tijd zijn en plezierig zijn,
    ...:D

    Groet
    Uwe
     
  5. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.810
    Locatie:
    hengelo
    Hoi John,

    hier is het al niet anders. Er is nog maar 1 optie voor het moment: simmen!
    En dat ga ik nu ook weer even doen.

    gr steven
     
  6. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    spijkenisse

    +1. Ook hier is al niet beter met de vliegtijden.

    Op naar het betere weer.. :sleeping:
    Dat zal er best wel aankomen.. Moet ik wel weten welke figuren ik moet gaan oefenen..
    We wachten het wel even af..;)

    Gr Wil
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    in "helibeslommering" heb ik een filmpje geplaatst,
    da zien jullie, hoe het hier was,
    zelf de benzine-trainer was soms moeilijk te zien,
    maar het was mooi, eens maar weer vliegen,

    sorry voor even of-topic, groetjes, Uwe . :bye:
     
  8. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Weer zo'n dag....

    Vandaag was weer zo'n dag om snel te vergeten...:sniper:

    Na al eerder mislukte pogingen om een vluchtje te maken moest het er vandaag van komen. Wel winderig en fris maar ik wilde echt een vluchtje maken om in ieder geval een begin te maken. Afijn vanmorgen vroeg de lader aan, lipo aansluiten een volpompen die lipo. Nadat de Lipo vol zat de heli van de plank, en voordat de lipo in de heli gaat even het Y-kabeltje eraan en weg.....Eeehhh waar had ik ook alweer dat Y-kabeltje gelaten, ik heb nog niet alle "interne" hobby verhuisdozen uitgepakt dat eerst op zoek naar dat $%^& kabeltje.

    Na een zoektocht van bijna een uur!! eindelijk dat $%^& kabeltje gevonden, ik moest ineens nog haast gaan maken want ik zou vanmiddag bezoek krijgen en wilde toch een vluchtje maken. Hup de spullen in de auto en naar mijn "nieuwe" probeer veldje. Nadat ik maanden geleden door de politie bij mijn vertrouwde veldje ben weggestuurd heb ik onder tussen wel een ander veldje gevonden, een veldje dat niet zo snel "ontdekt" gaat worden door de politie zodat ze mij weer weg kunnen sturen ;).

    Bij mijn veldje aangekomen bleek er toch meer wind te staan en was het tevens kouder dan ik dacht maar ik had uit voorzorg al mijn zender tentje mee genomen dus het moest lukken. Heli uit de auto, zender aan, model checken in zender. Het model stond nog op Phoenix, want dat is het enige "model" dat ik de afgelopen maanden gevlogen had. "Eehhh wat is dat nou weer?"ik kon het model niet in mijn zender wijzigen. Ik zag in het scherm een sleuteltje staan wat er op duide dat er iets op slot stond. Ik had het nog nooit gezien maar op een of andere wijze moest ik even de beveiliging eraf zien te halen.

    Van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar, dan maar even met de telefoon googelen....shit telefoon vergeten. Dus na een half uur staan te drukken en prutsen kreeg ik het niet voor elkaar en kon weer naar huis.

    Thuis aangekomen zat het huis al vol met visite dus heli opbergen en wachten op de volgende poging:confused:. Ik heb ondertussen wel gevonden hoe je de blokkering er vanaf kan krijgen. Als alle pogingen van dit jaar om een vluchtje te maken de voorbode zijn van het komende seizoen dan kan ik mijn lol op.
     
  9. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.758
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Mooi verhaal John.... maar de voorbode zeggen toch iets.....

    Als je zo gestresst begint dan had de vlucht er ook gestrest geweest met mss alle gevolgen vandien.......
    Als ik niet lekker in me vel zit of enigszins twijfelt aan iets dan gaat er HELEMAAL niets de lucht in...
    en moeten vliegen??? Ja je heb een doel en dat begrijp ik maar het vliegt mijns inziens toch lekkerder als je relax aan je vlucht kan beginnen....


    S6 met je volgend poging..

    Jeroen
     
  10. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    jeetje John dat is zeker een dagje wel.. Voordeel is dat de volgende keer vast beter gaat ;)
     
  11. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ja ik ken het.....Je hebt als RC helivlieger soms van die dagen:mad::mad::mad:
    Alles valt dan tegen (en stel als het ding het dan toch doet moet je ook nog gestrest vliegen, eindigt bij mij meestal als heli in bouwdoosvorm),thuisgekomen blijkt het dan een kleinigheidje te zijn......

    Succes met je volgende vlucht John:):)
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.076
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb daar ergens wel bewondering voor, dat je die drive op kunt brengen, maar zelf zou ik dat nóóit kunnen: één jaar competititef vliegen en ik zou de zender aan de wilgen hangen wegens "niet leuk meer"...

    Die drang van "moeten vliegen" die heb ik NU eigenlijk al te sterk (en komt van binnenuit mezelf), dat zou dan echt de spuigaten uit lopen, als daar ook nog eens die prestatiedruk bij zou komen.

    Succes met de volgende oefensessie....

    Groet, Bert
     
  13. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Zorg dat het een passie blijft en geen verplichting. Een passie is in mijn ogen meer dan een hobby en een verplichting is wat de passie kan verknallen.
     
  14. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    spijkenisse
    :rolling: John. Ik moet er wel even om lachen hoor .. ha ha ..

    Zelf doe ik dat soort dingen ook wel eens. ;)
    Ik heb wel eens vergeten de vleugel boutjes van de werk bank te pakken om dan op het veld te staan en niets kan doen..
    Of wel de zender pult in de auto maar niet de zender...

    We lijken wel mensen ... Ha ha
    Maar alles is heel thuis gekomen.. Dat scheelt je weer bouwen..

    Volgende keer gaat het vast lukken John..

    Gr Wil. :cool:

    PS: ik heb vandaag weer even de loop gedaan , tegen de wind in, prima... Lekker gevoel..
    Gaat bij jouw ook zeker wel weer komen.
     
  15. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.810
    Locatie:
    hengelo
    En dan zit je gezellig met het bezoek in de warme kamer denkend aan hoe geweldig die vlucht had moeten zijn..........
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.076
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D :D :D Ik ken dat: dan zou dat opeens in potentie de meest strakke en perfecte vlucht uit je hele carrière geweest zijn, en die gedachte blijft dan heel pesterig de hele dag in je achterhoofd rondzwerven....

    Groet, Bert
     
  17. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    spijkenisse
    :rolling: En als je dan een dag later dit allemaal leest.. ha ha ...
    Krijg je weer een flaschback hoe het kunnen zijn....


    :rolleyes: gemeen he die gasten die zo lekker kunnen mee leven... Ha ha ha ;)
     
  18. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ik ben dit draadje ooit begonnen om al mijn beslommeringen op te schrijven, ik vermeld ook zaken die ik verkeerd doe en de problemen waar ik tegen aan loop. Tevens vermeld deze problemen om de meelezers in ieder geval de indruk te geven dat zij niet de enige zijn die dit soort problemen hebben en het herkennen, want ik weet zeker dat er meelezers zijn die mijn beslommeringen herkennen! Verder probeer ik aspirant piloten een beetje te stimuleren en te laten zien dat het voor enkele, waaronder ikzelf, vaak een lange weg met vallen en opstaan is.

    Ook zal ik mijn schrijfwijze een beetje aanpassen, ik schrijf vaak het woordje "moet" waarmee ik de indruk wek dat ik mijzelf onder druk aan het zetten ben om te moeten vliegen. Ik zal het vaker vervangen door "verlangen/verlang" ;) want dat is het correcte woord.

    Ik heb maanden niet gevlogen en verlang gewoon naar het vliegen met mijn heli maar soms kost het wat frustratie en inspanning maar het is zo als het is. Maar bedankt voor alle reactie's het bevestigt nog steeds dat er vele meelezers zijn waaronder vele ervaren piloten.

    F3C vliegen is voor mij nog steeds een prachtige uitdaging en zal met al mijn beschikbare tijd en energie hierin steken om mijn passie hiervoor uit te dragen en proberen mijn doel te bereiken. Helaas moet ik wel constateren dat de meeste wedstrijden allemaal vrij vroeg in het seizoen(april/mei) gevlogen gaan worden maar mijn doel om mee te vliegen zal dan toch zeker wel in september moeten lukken. Komend weekend verlang ik weer om te vliegen en zal weer een poging gaan doen om mijn verlangen te bevredigen :rolling:.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.076
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat mij betreft (maar dat is natuurlijk volledig je eigen keus):

    Vooral NIET je schrijfstijl aanpassen, want je verwoordt het precies zo als ik het ook ervaar.... Ik heb die onverklaarbare drang om te vliegen, die "eigenlijk" omschreven dient te worden als "verlangen" maar die ik zelf ook meestal "moeten" noem....

    Ik vlieg géén wedstrijden, géén manifestaties of shows, omdat het dan gewoon teveel druk is, dan vind ik het niet leuk meer:
    Ik "moet" echter om de zoveel tijd even een heli in de lucht hangen, al is dat maar op mijn achterplaatsje van nog geen 4 x 4 meter....
    Noodgedwongen zit daar vanwege het werk al een pauze van iedere keer 7 weken in, maar dat is niet anders, en gelukkig leidt het werk dan nog wat af....

    Als ik maar "met heli's bezig ben", dan is het al gauw goed, en dat is tegelijk ook de reden dat ik nog steeds zo hardnekkig brandstof blijf vliegen: als het dan écht pest-pokke weer is, dan is "even die ene motor die al een tijd niet meer gedraaid heeft starten", of "even een waterkoeling ontwerpen" of "even iets prutsen met electronische ontsteking" alweer voldoende om toch de RC-kick op te snuiven. Met electro heb ik dat niet, dan kan ik net zo goed het licht in de WC drie keer aan en uit doen....

    Jij hebt datzelfde, maar dan met F3C, en dat is goed....

    Groet, Bert
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mooi verhaal John (of ook niet mooi)

    iig ga ik nooit gestresst vliegen,
    en ook niet met een moet in mijn achterhoofd,

    voor mij moet het plezierig zijn,
    en dan gaat ook niet zo veel mis,

    suc6 voor de volgende poging !!

    Groet
    Uwe
     

Deel Deze Pagina