Ondanks de zoekfunctie kon ik geen antwoord vinden op mijn vragen vandaar dit topic. Ik heb na een jaar of 7 niet te hebben gereden mijn Inferno MP 7,5 Sports weer uit de mottenballen gehaald. Alles keurig opgeladen, nieuw plugje er in en verse nitro. Paar tankjes gereden en vervolgens in het veel te mulle zand mijn koppeling verbrand. Einde oefening. Voorlopig…. Nu denk ik er over om de draad weer serieus op te pakken en een nieuwe auto aan te schaffen. Maar het bos is groot en onoverzichtelijk als je het voortschrijden der techniek niet hebt gevolgd. De grote vraag is dus: Welke auto is voor mij het meest geschikt? In het verleden was men in Purmerend druk in de weer met Mugen en Kyosho, al dan niet in standaard of Spec uitvoering met hier en daar een Kanaii Edition. Erg mooi maar erg duur. Zeker voor iemand als ik die het graag voor de lol doet en er niet aan de top bij hoeft te horen. Nu zit ik te dubben tussen de volgende auto’s: Kyosho Inferno NEO Kyosho Inferno MP9 Xray XB8 Mugen MBX7 De prijzen van Sports uitvoeringen spreken mij meer aan dan de Specs. Ik weet ook dat de Specs betere onderdelen hebben zoals stalen tandwielen, Universal joints (geen idee hoe ze in nederlands heten) in plaats van dogbones in de aandrijving. Terwijl de Sports versies bol staan van E-clipjes en kunststof danwel gegoten tandwielen die het geen wedstrijd uithouden. Ik heb een goede Mega ZX21motor liggen met Mega efra 069 gekeurde uitlaat, SPM koppeling, digitale servo’s en nog wat geupgrade spulletjes dus mij MP7,5 Sports is niet meer zo Sports als hij uit de doos kwam. De hamvraag is dus: Waar rijden op dit moment de meeste clubrijders mee, en wat is de kwaliteit ervan. Moet ik met al mijn reserve onderdelen beter bij Kyosho blijven of toch maar een overstap naar een ander merk indien nodig? Dubios, dubios, dubios. Kan iemand licht verschaffen? Zou fijn zijn.
De NEO is zo goed als gelijk aan de 7.5 sports, niets byzonders vergeleken met de MP, Mugen, Xray etc
Als het niet erg duur mag zijn blijf je beter van de kyosho MP9 weg, dat wordt toch al snel erg duur en volgens mij zelfs de duurste wagen . Echter denk ik dat de clubracers in Purmerend ook allemaal de duurste kit nemen om mee te rijden omdat de kwaliteit beduidend hoger is en het op termijn zijn eigen terugbetaald. Een lagere prijs is niet zo interessant als je telkens moet sleutelen om te kunnen rijden. Ik heb vorig seizoen de hele buggycup gereden met een Mugen MBX7 en heb niets stukgereden of kapotte onderdelen moeten vervangen. Enkel wat lagers en drive pins maar dat is normale slijtage. Gereden merken in Pur zijn zoiezo Kyosho, Mugen, Serpent, Xray en Team C. Zal er nog wel wat vergeten . Voor de overige zaken heb je zowel bij OS als Alpha engines een goede clubracer voor een aantrekkelijke prijs. Nog wat savox servo's erop (SC-1256 + SC-1258 ) en je hebt een kwalitatief goede en zelfs wedstrijdwaardige auto.
Mugen mbx7 is een top auto ! Team C T8 V3 is ook een leuke maar eenvoudige auto ! Kyosho zijn goed, maar erg duur Xray xb8 is net nieuw kan ik niks over zeggen ! Serpent, moet ook goed zijn En stewie je vergeet hogn nor nog. Haha
Maken die niet gebruik van C of E-clips in de ophanging? Niet echt mijn favoriet... Maar dat team C goed kan presteren hebben we gezien vorig seizoen .
Beste Lawaaios, Als ik me niet vergis denk ik te menen dat je Michel K bent , of vergis ik me? Momenteel zijn er geen slechte auto's in de markt, ze doen allemaal waar ze voor gemaakt zijn. Kijk vooral naar de onderdelen , die moet je makkelijk kunnen krijgen. Kom anders eens langs bij de baan, dan kan je kijken welke je het meest geschikt vind. Als je echt de persoon bent waarvan ik het vermoeden hebt , kom jij met elke auto rond he!, je verleerd het niet zomaar hoor. Gr Michel
Alvast allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal ze vanavond eens rustig doornemen. @Michel, nee ik ben niet Michel K. Ik ben wel Lajos K. Ben 10 jaar terug een jaartje lid van Purmerend geweest en heb ooit meegedaan met een Indoor in Winschoten. Mét de MP7,5 Sports! Nog geen deuk in een pakkie boter gereden maar wel onwijs geweldig weekend daar beleefd. Samen met Michel K, Bert Schirris en heren als Jakko Koch, Paco Raap en Ivan Latev. Was leuk om Yuichi Kanaii en Daniel Reckward daar aan het werk te zien.
Team c is een goede auto.. eenvoudig bedoel ik er mee te zeggen dat die heel makkelijk te bouwen is makkelijk is qwa set up om hem goed rond te krijgen. Afgelopen weekend met de mugen mbx7 bezig geweest en moet zeggen dat die ook direct goed op de baan lag
Heren alvast bedankt voor de diverse reacties. Ik ga me in een aantal van deze modellen verdiepen. Maar nu: Niet lachen... zie ik op de site van Conrad deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/239432/Team-C-TR8KIT-RC-Nitro-Buggy?ref=list Team C auto staan. Niet eentje vanuit bovenstaand lijstje maar als ik naar de uitvoering kijk lijkt hij mij niet onaardig. En dat voor €199,- Ontgaat mij hier iets essentieels?
Ik ken de kwaliteit niet van deze auto. Mischien kan michel of marcel hier wat over zeggen ? Ik weet dat de 2wd auto's standaard uit doos goed mee rond te komen is..
Ik kan alleen de Teamc T8 V2 en de V3, deze waren ronduit goed!. Auto's zijn zeer makkelijk af te stellen en kwaliteit is goed. Of deze auto competatief is weet ik niet, ik zou daarom voor de V3 gaan. Iedereen was vooraf aan het seizoen 2013 lacherig dat wij met Teamc gingen rijden, eerlijk gezegd vond ik het ook wel een risico en wist niet wat ik kon verwachten. Dat juist deze auto voor het beste seizoen in jaren zou gaan zorgen had niemand voorzien. niet voor niets zullen er in 2014 meerdere van deze auto's aan de start staan. Ook de TM2 1:10 was een zeer goede auto, zo uit de doos erg goed en ook nu weer makkelijk te rijden. Succes met de keuze.
De stoke is voor t geld een super auto. Maar als basis wel voor de beginende tot gevorderde rijder maar niet als wedstrijd auto bedoeld. Verschillen zijn Shocktowers en chassis zijn van gewoon gehard aluminium De pro heeft 7075 gehard aluminium De assen zijn dogbones. De pro heeft cardan cvd assen. De dempers zijn simpeler en verstelbaar met clipjes .wel alu dempers. De pro heef geharde alu dempers met schroef verstellers en ti nitride demper stangen. En de pro heeft iets meer stel mogelijkheden oa ackerman en toe kickup enzv En de pro heeft aluminium draagarm mounts. Zo zullen er vast nog wel een paar kleine dingen zijn
De xray xb8 is niet helemaal nieuw, maar is verbeterd en aangepast op de ontwikkelingen en ervaring van xray. De eerste xb8 komt uit 2010 als ik het goed heb. Succes met je besluit, hopelijk zien we je een x bij een buggycup wedstrijd