DJI PHANTOM onbestuurbaar bij opstijgen !

  • Topicstarter Topicstarter Bongolero
  • Startdatum Startdatum
B

Bongolero

Guest
Hallo iedereen !!!
Probleempje uit België. Bezit een DJI Phantom 1.1.1 (met 2 antennes). Na een reset naar versie 4.2 met alle nodig instellingen en importeren van de parameters...alle instellingen gechecked...alle mogelijke calibraties gedaan !
Reeds dagen geprobeerd om op te stijgen (in GPS mode). De Phantom vliegt telkens naar rechts in helse vaart en crasht dan uiteindelijk!
Heeft iemand een voorstel of een lumineuze ingeving...ik probeerde reeds alles !!
Kan de barometer stuk zijn na enkele crashes???

Dank voor alle hulp...elk voorstel is welkom !!!:confused::help:
 
Goede avond...
Heb de quad laten opwarmen en gewacht tot het groen licht traag pinkte...
De zender ingeleerd ??? Wat bedoel je juist ???
 
Nooit opstijgen in gps mode, altijd in Atti.
Wanneer de quad in gps er al even staat en bij het opstijgen vindt dat ie een paar meter de andere kant op zou moeten staan heb je een probleem.
Opstijgen in Atii en wanneer ie hovert en jij vindt dat ie in gps mode moet, dan pas overschakelen.
 
Heb nogmaals alles herinstalleerd...zal vanmorgen testen...
Wachtte inderdaad niet to 2 x serie groen.....
De zender heb ik opnieuw volledig ingesteld met alle calibraties...
Ben benieuwd....dank !
 
Ik stijg altijd op in GPS mode...dit is wat ze aanraden in de filmpjes van DJI ...
Als leek ben ik bang hem snel te verliezen...
Zal testen in open veld...Probeer momenteel in tuin met veel bomen errond...vandaar..
Dank voor de tip !! Ik heb nieuwe hoop !!!
 
Altijd zorgen dat je veel ruimte hebt zonder mensen er om heen.
Rustig wachten tot ie snel groen geknipperd heeft.
Van gps naar Atti schakelen.
Armen, throttle en opstijgen.
Daarna weer naar gps of nog beter, in Atti vliegen.
Opstijgen in gps is GEEN goed idee.

Bij veel wind er rekening mee houden dat ie in Atti afdrijft.
 
Ik ken meer hardnekkige gasten welke op gps blijven opstijgen..(omdat iedereen dat doet, en er NOG nooit iets mis gegaan is, moet het wel veilig zijn) Gaat vanzelf een keer verkeerd... ;)

Nooit opstijgne in GPS mode... In veel manuals van DJI word dit ook beschreven. Heb echter de phantom manuals nog nooit zo goed bestudeerd... Mag hopen dat het tot de algemene kennis behoort, of zou moeten behoren..
 
Ik ken meer hardnekkige gasten welke op gps blijven opstijgen..(omdat iedereen dat doet, en er NOG nooit iets mis gegaan is, moet het wel veilig zijn) Gaat vanzelf een keer verkeerd... ;)

Nooit opstijgne in GPS mode... In veel manuals van DJI word dit ook beschreven. Heb echter de phantom manuals nog nooit zo goed bestudeerd... Mag hopen dat het tot de algemene kennis behoort, of zou moeten behoren..

+1
.
 
Hallo,
Heb inmiddels getest in open ruimte, GPS gekalibreed en gewacht tot voldoende signaal, GPS uitgeschakeld en opgestegen in ATTI....was meteen onbestuurbaar en crashte
100 m verder....Misschien iets los binnenin door een voormalig hard kontakt ???
Ieder voorstel welkom en dank vooraf !!!
 
Hallo,
Heb inmiddels getest in open ruimte, GPS gekalibreed en gewacht tot voldoende signaal, GPS uitgeschakeld en opgestegen in ATTI....was meteen onbestuurbaar en crashte
100 m verder....Misschien iets los binnenin door een voormalig hard kontakt ???
Ieder voorstel welkom en dank vooraf !!!
 
lijkt er eerder op dat je probleem niet de mode is waatin je opstijgt maar een foute kanaaltoewijzing oid.

kijk in de naza assistent of alles klopt !!!

in emil zijn bouwverslagen hier op het forum vind je terug hoe dit te doen.
 
Probleem nog altijd niet opgelost...
Heb alles opnieuw gekalibreerd en geïnstalleerd...
Zijn de toegekende kanalen softwarematig aangepast bij de upgrade ???
In de Naza assistent lijkt alles normaal..en heb ik na de nieuwe upgrade opnieuw parameters ingevoerd, firmware geïnstalleerd, driver geînstalleerd enz..
Momenteel weet ik het niet meer...
 
Loop ALLES stap voor stap langs, er moet (zeer waarschijnlijk) ergens iets verkeerd zijn.
Kijk ook of je abnormale waardes hebt bij de imu calibratie.
 
Nooit opstijgne in GPS mode...

Schuldig... 8O

Heb dat gedeelte gemist, maar goed, weet het nu.

Trouwens, interessante is dat ik precies ditzelfde probleem had met mijn F450 met Naza Lite + GPS. Alleen niet altijd, alleen af en toe tot dat ik alles opnieuw had gekalibreerd. Voor herkalibratie had ik het ook niet altijd, maar soms. Ik merkte al dat als ik een procentje meer Throttle gaf maar nog ver weg was van half gas, motoren aan de linker zijde al gelijk vol gas begonnen te geven. Als ik dan alles stopte en opnieuw armde dan was het soms weer weg. Gek genoeg gebeurde dit ook in Atti. en Manual mode. (Moest toch trouble shooten dus dat ook geprobeerd.) Ik heb het probleem niet meer gehad vreemd genoeg.

Wel even iets, het is niet logisch zo ver ik weet. Maar ik kreeg het probleem terwijl ik een 'spring-loaded' Throttle stick uitprobeerde á la Phantom 2 Tx, dus gas veert naar het midden. Bij het opnieuw afstellen maar weer gewoon weer terug naar een vrije Throttle stick. Niet alleen omdat ik vreesde dat dat het probleem was maar een Timer die door je Throttle word geactiveerd en gepauzeerd is wel prettig. Heb je misschien iets tussendoor aan je zender veranderd? *Giswerk...*
 
Eigenaardig...heb inderdaad de indruk dat de quad telkens naar rechts trekt...bij mij is dit telkens zo !!!Ook als ik opnieuw "arm". Misschien toch een afstelling van de thottle ??? alhoewel de calibratie van de Naza assistent gewoon verloopt en geen afwijking toont.
Mijn gas veert naar het midden...(ik denk dat hij bij aankoop vrij was maar ben er niet zeker meer van!). Kan hij zomaar naar het midden springen???
Ik heb anders niets veranderd. Is gewoon de standaard zender van de Phantom.
Dank voor info...momenteel weet ik het niet meer...
 
Ook je kompas opnieuw ingesteld buiten??
7x je gps/att mode schakelen op je zender zodat je een oranje lichtje krijgt op je phantom en dan de phantom 360gr horizontaal draaien en dan 360gr vertikaal (met de voorkant met de stickers/rode LED's naar de grond toe) al gedaan na je reset en update's

S6

Jeroen
 
:confused::confused:Heb ik allemaal gedaan....(meermaals). Eerst binnen alles gekalibreerd (met de you-tube filmpjes van Collin Guin van DJI erbij) en dan in open lucht een nauwkeurige kalibratie gedaan...Opnieuw geprobeerd om op te stijgen (atti mode) en opnieuw gecrasht...
Alle voorstellen welkom waarvoor dank!!!

Tony
 
Back
Top