Vorige week heb ik me ook maar eens een offroad auto gehaald van het merk MCD. MCD 4X4 RACE RUNNER V4 COMPETITION Deze was al ver opgebouwd door de fabriek. Ik heb alleen de motor moeten aanpassen zodat die over de aandrijving heen kon worden gezet. Servo's erin en klaar was de auto. Body gespoten in een lekkere felle kleur. Nu nog een goede plaats zoeken om te rijden. Gespoten en stickers erop Motor aangepast.
beste Roy Roy ziet er goed uit en welke schaal is het en hoe veel cc moter zit er in ? groetjes van Patrick
HeeyRoy,daar ga je geen spijt van krijgen ,is een gewoon topspul ,ik heb me baja verkocht en ook een mcd aangeschaft zelfde als jij ,heb er een rcmk 29 ccc erop met een vrc ,ik moet ff de servo's inknallen afstellen en gaan ,veel plezier ermee man ,tis een toppertje. gr Danny
Ik heb een tip voor je. Ik heb een getunde uitlaat erop gezet en de kap is daar wat gesmolten terwijl de kap niet aan de uitlaad komt. Heb nu als advies gekregen dat je daar wat van die aluminuim folie moest plakken dat de warmte niet meteen tegen de kap op komt. Misschien een tip voor je voordat die smelt. Roy
ja klopt ,ik heb een grafil kap moet nog ff kijken hoe die valt ,maar iig bedankt voor de tip ,ik heb van dat hitte tape voor de binnenkant van de kap
Nog 2 MCD rijder erbij!! Ik rij zelf met een V4 Factory Team EFRA Een paar tips: - Hou het lager wat achter de koppelingsbel goed in de gaten want deze kan snel de geest geven en veel schade veroorzaken. - Gebruikt een air flow kit want dat maakt veel verschil met koeling - Controleer het filter in de tank en vervang desnoods voor een Zenoah type. - Draai de kunstof diff behuizingen nooit te hard aan. - Kleine servos's om te sturen goed in de gaten houden want er komt snel spelling op de asjes. - De 4x22 mm asjes in de CVD's kunnen snel breken, vervangen door die van HPI en inkorten ( HPI 4x24 mm) - Gaten maken in de tandwiel behuizing om te koelen. - De onderste bouten waarmee je de schokbrekers aan de draagarmen vastzet nooit helemaal vast draaien, hou er 1 mm spelling in. - Basis set up voor de schokbrekers: voor 350-500 CPS en achter 500-750 CPS.
Roy voordat ik het vergeet, controleer of alle schroeven goed zijn aangedraaid want er kunnen er soms wat los zitten vanuit de fabriek.
Hoe ziet die air flow kit eruit dan.? Ik kan het namelijk nergens vinden op het net. Misschien een foto mogelijk.? Roy