helpnet edf jet gekregen

Discussie in 'Beginners' gestart door bokkomees, 22 jun 2014.

  1. bokkomees

    bokkomees

    Lid geworden:
    2 nov 2012
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Utrecht
    Hallo alemaal ik heb een paar weken van mbv een edf jet gekregen wel een keer gecrasht maar hoe vliegt het in heb een dx8


    Hoe moet je hem programeren en waar ligt het zwarte punt
     
  2. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Hallo,

    Als dit je eerste vliegtuig is dan raadt ik je aan om er nog niet mee te vliegen, maar te beginnen met een trainer zoals een easystar. Zo'n EDF's zijn erg snel en moeilijk om te vliegen en bovendien zou het spijtig zijn als je hem al stukvliegt.

    Grts
     
  3. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
  4. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ik vlieg zelf ook met een EDF jet, en zoals hieronder aangegeven: dat is niet makkelijk. Ik heb een F-18 nanojet van Robbe. Heel mooi vliegbeeld, zeker als het bijna windstil is. Maar erg fel op de rolroeren en lastig om te starten, zeker als je hem zelf gooit.

    Maar ik weet niet wat voor EDF jet jij hebt? Welke maat? Met of zonder landingsgestel? Over het algemeen zijn grotere vliegtuigen wel makkelijker dan kleine, maar ik zou inderdaad geen EDF als eerste vliegtuig nemen.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    forumtipjes:
    Probeer een beetje duidelijk te typen.
    je hebt nu 4 zinnen in 1 zin gefrommeld, met nog de nodige spelfoutjes, waardoor het een redelijk vervelend stukje wordt om te lezen.

    Probeer even een paar enters te geven..
    Dit vraag ik, puur om jou te helpen..
    een verhaal wat goed te lezen is, en wat duidelijk is, zal ook door velen gelezen worden.
    Is het verhaal moeilijk te lezen, slaan velen het over. Dus minder mensen die jou gaan helpen..

    en er wordt echt geen 100% correct hollands verwacht.. Maar een paar enters in jouw vraag zou de leesbaarheid al verschrikkelijk veel verbeteren.

    Jij vraagt hulp aan ons, wij vragen een duidelijke vraag van jou ;-)


    Betreffende je vraag:
    Een jet is niet het meest handige toestel om mee te leren vliegen.
    sommige jets zou het mee kunnen, maar he is eigenlijk niet aan te raden.

    je meld datje een dx8 hebt...
    dan ga ik er van uit dat je ook wat ervaring hebt? een dx8 koop je doorgaans niet omdat deze zo mooi op de plank staat ;-)
    Wat is je ervaring?

    En wat voor edf jet gaat het hier om?
    er zijn er verschrikkelijk veel.. allemaal met hun eigen zwaartepunten en roeruitslagen...
     
  6. bokkomees

    bokkomees

    Lid geworden:
    2 nov 2012
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Utrecht
    ik vlieg prima, maar ben nogal bang dat ik hem in de grond rag en dat ie dan kapot is hij is al een keer kapot gegaan want ik kreeg hem van een vriend. een go fly modelletje een http://www.toprc.nl/go-fly-rc-t-45-goshawk-electro-vliegtuig-rtf.html

    [​IMG]

    hoe vlieg je zo"n ding is het anders??

    waar licht het zwaarte punt?

    en het landen is dat anders ?


    student nog bedankt voor de tips
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.835
    Locatie:
    Woerden
    Een toestel zoals deze vliegt erg snel, echt langzaam vliegen is er niet bij.
    Door die hoge snelheid is hij binnen een poep en een zucht een heel eind bij je vandaan.
    Het is een vrij klein model waardoor het best lastig is om te kunnen zien hoe hij vliegt. Dat is vooral op grotere afstand het geval. De kans is dan best groot dat je verkeerd stuurt.
    Hij reageert fel en sterk op de stuurcommando's.
    Daardoor kan een verkeerde of te grote stuurbeweging heel snel tot een crash leiden.
    Doordat het een impeller is zal het langzamer reageren op het gas geven. Het duurt gewoon wat langer voor het vliegtuig sneller gaat vliegen als je gas geeft.

    Waar het zwaartepunt ligt bepaald de ontwerper van het vliegtuig. Je zal een tekening moeten hebben waar dat op aangegeven wordt. Is die er niet dan kan je van een soort standaard regel uitgaan. Het zwaartepunt leg je dan op één derde van de vleugelbreedte, gemeten vanaf de vleugel voorkant. Iets verder naar voren kan weinig kwaad. Verder naar achteren maakt het vliegtuig veel lastiger te vliegen.

    Het landen van een vliegtuig als dit is niets anders dan van elk ander vliegtuig. Je zal alleen sneller moeten blijven vliegen omdat dit vliegtuig niet echt langzaam kan vliegen. Denk er hierbij ook aan dat hij langzamer reageert op gas geven.

    Al met al blijft het volgende advies: ga naar een club en laat je helpen, gewoon het beste advies wat we je kunnen geven.
    Ga je toch alleen aan de gang dan zal dit absoluut zeker toch gebeuren.
     
  8. bokkomees

    bokkomees

    Lid geworden:
    2 nov 2012
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Utrecht
    hartelijk dank

    dankje voor alle tips ik kan er echt wat mee ik sluit dit draadje af en tot ziens op het forum
     
  9. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik kan inmiddels melden dat Mees afgelopen zondag de jet heeft gevlogen op ons veld. Ging helemaal goed (en de jet is nog heel :D)
     
  10. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Leuke feedback en leuk om te horen :)
     

Deel Deze Pagina