1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Bertus, 14 sep 2012.

  1. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.119
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Normaal moeten nu de foto's zichtbaar zijn ...

    Moest de regelaar niet uitgefikt zijn , ging hij zeker de lucht in .
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard

    Bedankt voor de foto's

    Nee we zouden hem losgegooid hebben want dat hadden we afgesproken.
    Bij rustig weer mag ik hem een keer slepen.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  4. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Het was ook een piste die schuin opliep , dus bergop slepen op de grond.
    Het hoogte verschil was zeker 3 meter begin/einde piste ...
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Zo de koellichamen zijn weer schoon.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2015
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    het model maakte wel een aardige klap waarbij de prop misschien net de grond raakte (dat weet ik niet zeker)
    Dan zou de motor een fractie van een seconde tegen gehouden zijn.
    Daarna moest ik ineens vol gas geven toen is heel de boel uit elkaar geklapt.
    De laatste tijd trok de motor juist 10 A minder door een andere prop dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.787
    Locatie:
    Woerden
    Vaak is dat zo, als het in het begin al niet lekker gaat zal dat nooit goed komen. Dat heb ik wel vaker meegemaakt ook op m'n werk. Sommige apparaten kwamen wel 3 keer terug voor reparatie en meestal was er dan steeds iets anders defect. Als een apparaat voor de derde keer terug kwam werd er een nieuwe naar de klant gestuurd en bijna altijd was het probleem dan definitief opgelost.

    Dat is een 100Ohm weerstand. Zo te zien is daar niets mee aan de hand dus die kan je prima hergebruiken.
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Bedankt voor je reactie.
    Nu is het even op Gert Jan wachten wanneer hij tijd heeft.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  9. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Daar ik geen Engels kan wilde ik vragen hoe je zo iets aan pak.
    Ik heb al eens een mail gestuurd dat ik via translate heb vertaalt maar nooit een reactie gehad.
    Zou iemand voor mij een mailtje in elkaar willen zetten?
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  10. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bert, ik had je al een PBtje gestuurd.

    vanavond een koelblok gesneden voor de Mezon.
    Ik zie ook dat je een hele simpele antivolk hebt, die zal ik er ook nog even op solderen.
    Dat weerstandje van jou kan je wel weggooien.

    Bert weet al dat hij hem met een jetibox in moet regelen.
    Ik heb hem nu zo goed mogelijk voor hem afgesteld, de finetuning doen we wel als hij op de motor zit.
    Er zit een Jetibox mini op mijn zender, ik heb er ook 1 uitgeleend die ik binnenkort weer terugkrijg en anders heeft Gerben er ook nog wel 1 of 2.

    Weet iemand of je de realtime data ook kan uitlezen op een Taranis?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    GJ
     
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Gert Jan man wat maak je me blij.

    Ik vlieg de piper dit seizoen uit nog met mijn futaba zonder telemetrie.
    In het najaar kan ik dan gaan testen met de sensoren ik wacht ook nog op een accu en de vario voor de taranis.
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Er wordt aan een mailtje naar onze Chinese vrienden gewerkt.
     
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanavond is Gert Jan een prachtige regelaar bij me wezen brengen.
    Morgen hoop ik te kunnen solderen en de piper weer als sleper in te kunnen gaan zetten.

    Erg fijn dat er altijd weer mensen zijn die je willen helpen.
    Bedankt Gert Jan

    verstuurd met mijn smartphone
     
  14. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ondertussen draait de motor al weer.
    Er moet nog wat aan de instellingen van de regelaar gesleuteld worden want de motor gaat pas bij halfgas draaien, maar dat komt goed.
    Ik hoop binnenkort weer te kunnen slepen.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vandaag de regelaar getest.
    De nieuwe regelaar.

    Heerlijk de motor weer vol gas te horen draaien.
    Gelijk de temperaturen van zowel de regelaar als de motor zowel met als zonder motorkap vergeleken.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Krimpkous deels verwijderen, d.w.z. ter hoogte van de vermogens-FETs? Zodat ze hun warmte beter kwijt kunnen.
     
  17. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Eerlijk gezegd bedoel ik eigenlijk meer de motor die gekoeld moet worden.
    Zonder de regelaar daarbij te vergeten natuurlijk.
     
  18. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bert, zoals ik je al schreef, je kan nu nog niets zeggen over de temperatuur, in de lucht, als de kist echte luchtstroom heeft en de motor minder stroom trekt kan je pas zien of hij heet wordt.
    Maar als je toch wat wilt doen, de afvoer groter maken.
    Als je de gaten aan de voorkant groter maakt krijg je alleen maar stuwing, door te zorgen dat de motor zijn hitte kwijt kan, dus gaten in het motorspant, trek je de hete lucht weg.
    Maar ik zou eerst eens gaan vliegen met de unilog erop, dan zie je hoe heet de motor wordt.
    De regelaar zal amper warm worden.

    GJ
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Motor op metalen steun, meer warmte afvoer, mocht dat uiteindelijk toch nodig zijn.
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.513
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    De motor zal niet heter of kouder worden als hij werd.
    Voor een keer of 15 op een middag slepen wordt hij niet te heet.
    Maar voor het grotere werk wordt hij nog steeds te heet verwacht ik.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015

Deel Deze Pagina