***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik was op marktplaats aan het snuffelen en kon het niet laten. Ik heb een yokomo mr-4 rally gekocht...

    Nadat ik vorig jaar mijn hpi rs-4 rally heb verkocht en echt niet meer zou beginnen met de hobby, yeah right...

    dit jaar misschien de wedstrijden in eindhoven meepikken. Nu nog een zender vinden en wat accu's.
    Fotootje (van marktplaats)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2014
  2. Robkitetop

    Robkitetop

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Poortugaal
    Dat is een mooi chassis voor de Rallycup Nusti! Hahah het Rallyvirus is het hardnekkig blijkt maar weer ;)
     
  3. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Zeker hardnekkig...op internet is erg weinig te vinden over dit chassis. Weet iemand de breedte? Ik wil er een andere kap opzetten ipv de zoveelste impreza kap
     
  4. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Heb je geen rolmaat? ;-)
    Op het oog lijkt het 190 met een subaru kap van tamiya?
     
  5. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Nee, ik meet nog met duimen, el en voet...;)
    Ik heb het chassis nog niet binnen. Volgens tracktrace dinsdag. Maar er is geen manual van te downloaden.
     
  6. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam

    Het chassis is 190mm dus zijn er genoeg rallykappen voor te vinden....volgens mij heb ik nog een manual liggen waarvan ik eventueel een kopie kan maken...
     
  7. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    De manual zit erbij als het goed is:
    Maar 190mm zou perfect zijn. Dan kan de tamiya datsun kap er op.
    [​IMG]
     
  8. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Pas op dat je er niet op gaat staan als je in voet gaat rekenen eyh? :p
    Kleine tip: zag dat tamico weer de rally legends bodies op voorraad heeft voor als je nog een body moet aanschaffen.
     
  9. pieter-paf

    pieter-paf

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    93
    Beste heren,

    Misschien een stomme vraag....
    Maar kan ik begrijp er niks van.
    Kan je inschrijven of wanneer is het en kan het ook met een df-03ra met Carbon frame?
     
  10. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Beste pieter, het seizoen is nog niet begonnen. Ook wij wachten ongeduldig tot Per bekend maakt wanneer de eerste wedstrijd is. Meestal is dat zodra het zomer seizoen is beëindigd en dat is nu ongeveer. Volgens mij word er nog 1 tamiya cup wedstrijd gereden?

    Wat je auto betreft, ik denk dat het wel kan (bekijk even het reglement op de eerste of 2e pagina van dit topic) maar de vraag is wil je dat ook. Als je het orginele chassis nog hebt zou ik die nemen. Minder schade gevoelig en makkelijker af te sluiten tegen troep. Carbon heeft het zeker met de rally wedstrijden zwaar te verduren.
     
  11. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    De Tamiyacup had j.l Zondag (7 September) zijn Finaledag in Rucphen
    het is nu alleen nog wachten op het programma voor de RC Rallycup
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Het is inderdaad zo, dat de tijd is aangebroken om een kalender in elkaar te knutselen…hierbij wordt ook rekening gehouden met bp andere evenementen…de TamiyaCup gaat bv volgend seizoen al in febr starten, misschien komt er nog een TIM enz…Ted ging zich even verdiepen in de agenda de komende tijd, dus net zoals jullie moet ik ook nog wat geduld opbrengen…!!

    @pieter-paf, Er zijn vooralsnog geen bepalingen voor het chassis wbt materiaal of de constructie, muzv de algemene regel: dat het geen scherpen delen mag bevatten die een baaninzetter kan verwonden!! Carbonchassis hebben al regelmatig de revue gepasseerd, en dat zal in de toekomst niet minder worden, maar waarschijnlijk meer!!

    NIEUW… wbt het puntentellingsysteem, volgend seizoen zal dit een verwijzing krijgen naar het “EFRA” systeem (reeds eerder uitgelegen), wat veel clubs inmiddels draaien en waar rijders gewend zijn, het oude systeem zal dus komen te vervallen, hiermee hopen we verwarring en verontwaardiging te voorkomen in de nabije toekomst!!

    NIEUW…Bij de Rallycars komt er hoogstwaarschijnlijk een “MAX-FDR”, we zijn van plan deze bijwijze van proef ergens op 4,85:1 oid neer te gaan zetten, dit doen we om hopelijk wat meer controle te krijgen op mogelijke excessen in de toekomst. Het laatste jaar zagen we steeds meer BL motoren verschijnen, en chassis die je bijna tot het einde van de wereld kan vertanden, deze technische ongelijkheid, willen we graag een beetje gaan inperken!!
     
  13. pieter-paf

    pieter-paf

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    93
    Thx heren!
     
  14. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Afgelopen weekend heb ik de conceptagenda voorbij zien komen, zo gauw als deze door de clubs bevestigd wordt, kan hij de lucht in. Zoals het er nu naar uitziet, starten we begin november, dus nog even de tijd om een Unlimited of rallycar race klaar te maken!!! :)
     
  15. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    zijn dan de regelement ook al klaar met het oog op eventuele wijzigingen?
     
  16. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Er zijn weinig wijzigingen binnen de reglementen, anders dan ik eerder heb aangegeven (allemaal niet zo spannend ;) ), ik kan deze wel even posten, maar dan wel onder voorbehoud!!

    Hoofdzakelijk heb ik het reglement bij de Rallycars herschreven, om het nogmaals voor iedereen duidelijk te maken hoe het precies in elkaar steekt wbt de verschillende motoren, het doel en de bijbehorende verwachtingen hiervan. Er is wel een “voorlopige” max FDR toegevoegd bij de rallycars, deze is hoofdzakelijk gericht op het gebruik van BL motoren in combinatie met high-end chassis. Deze maatregel is ingevoerd om de competitie te beschermen tegen excessen, en de doelstelling “fun-competitie” te waarborgen voor de toekomst.

    Rallycars:
    Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
    Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.
    Motor: “Officiële wedstrijdmotoren”: 17,5T brushless of 27T brushed (EFRA-spec) 2*, of met de “kennismaking/introductie-motor” 3*
    ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting) advies voor de esc: “vochtbestendig”.
    FDR (Final Drive Ratio): maximale FDR: 4.85:1.
    Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
    Min.gewicht: Geen beperking.
    Body: Rally body.

    1* het gebruik van bandenwarmers of het behandelen van de banden met gripverhogende middelen, zowel thuis als op de track, is niet toegestaan!
    2* (EFRA) specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing, kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud, is toegestaan.
    3* In de Rally klasse mag er ook evt gereden worden met een “low budget”, introductie/kennismaking motor: de Carson Cupmachine (906052) of de Mabuchi/Johnson 27T motor (standaardmotor uit de bouwdoos), deze zijn wel iets langzamer dan de officiële wedstrijdmotoren!

    Unlimited:
    Auto: 1/10, 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
    Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter.
    Motor: Vrij.
    Accu: Max 7 cellen 8,4 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
    Min.gewicht: Vrij.
    Body: Vrij.
     
  17. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Weinig verandert dus.. gewoon lekker rallyrijden! Zin in!
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik ook. Kan dit jaar mee doen met een oude HPI RS4 rally. :D (Met een Audi A4 kapje er op. staat ook wel leuk. :p )
    Heb er iig zin in.
     
  19. mark.vanrossum.1

    mark.vanrossum.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    89
    Wnnr gaat dit evenement plaatsvinden ?
     
  20. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    Ik ben op zoek gegaan naar 17.5 turns motors die waterproof zijn, niet te vinden.. de sensors verdragen geen vocht. En 17.5 sensorloos kan ik niet vinden..
    27 turns efra spec motors, niet te vinden.. old school dus, prima maar niet handig.
    Carson cup vollop te krijgen, maar niet competitief.
    Dus zit ik een beetje met een dillema, er is geen nieuw verkrijgbare motor binnen het regelement waarmee je een beetje fatsoenlijk mee kunt doen, en die met regen het blijft doen...
    Is het geen idee om een min/max kv waarde op te nemen in het regelement?
    Sensorloze motors met een kv aanduiding zijn volop te koop...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina