even een vraag ik heb als stuurservo de Savox sv-0236mg en als gasrem de S900S servo,daarbij draait nog een killerbee killswitch en wat ledjes ,na wat problemen met snel lege NIMH 6volt 4600 wil ik de overstap maken na life cellen ,nu zijn er best wel wat winkels met life maar die zitten rond de 2000 mah dit lijkt mij gewoon te weinig voor bigscale?? welke life accu's rijden jullie en welke spanning/amperages ? ook 6 volt? of hoger? en kan dit zomaar op mijn servo's? of is een limiter noodzaak?, volgens de Savox site moet dit kunnen maar ik twijfel over de gasrem servo de s900s, ,ik kan daar niet veel over terug vinden ,sorry voor de vragen maar hopelijk kan iemand daar duidelijkheid in geven ,ik heb wel een vermoeden maar zou e.e.a. toch bevestigd willen ,voor ik dingen sloop .dank je wel alvast. tnx
Life is voor veruit de meeste servo's geen probleem , ze zijn berekend op 5 volle ni-** cellen die over de 7 volt gaan als ze net van de lader komen Een standaard 2 cells life ontvangeraccu zit normaal aan de 6,6v en zal bij gebruik daar nog ietsjes onder duiken. Wat dat betreft zou het dus geen probleem moeten zijn. De capaciteit zal vooral afhangen van de beschikbare ruimte..... Als je de ruimte hebt kun je er ook voor kiezen om 2 of 3 accu's parallel te zetten , op die manier heb ik de accubak van mn oom z'n MCD volgeprakt met meer aan life accucapaciteit dan je er ooit met ni-cd of ni-mh cellen in zou kunnen krijgen.
ok dank u wel ,nog een vraagje ik kan 2 NIMH 4600 kwijt in de box welke life amperage raad je aan in deze setup van mij? of welke heeft u gebruikt in de MCD en hoe bevalt dit? alvast dank
In de MCD zitten een aantal Hobbyking life accu's die ik permanent parallel heb gezet door alle bij elkaar horende draden netjes aan elkaar te solderen. Op die manier heb ik van 4 of 5 losse accu's 1 grote gemaakt. Dat werkt voor zover ik weet erg goed , heb in ieder geval nog geen klachten gehoord Afhankelijk van de beschikbare ruimte en vorm kan je in ieder geval aan net zoveel mAh komen of nog meer dan je nu hebt met de standaard accu. Waarbij de life uiteindelijk langer mee zal gaan omdat de cellen gewoon efficiƫnter zijn dan ni-mh cellen met hun zelfontlading en andere gebreken.