Hallo, Ik wil graag een VARIO R22 electro gaan bouwen, en nu heb ik gezien dat VARIO, 2 mechanieken verkoopt van de R22, namelijk de electro-uitvoering 950/22 en de benzineuitvoering 470/23. Ik heb beide mechanieken vergeleken en zag dat het enige verschil is de grote riemtandwiel die bij de electro 77 tands is (art.nr 722/77) en motorpinion 950/37 dus 37 tands terwijl de benzinemechaniek het grote riemtandwiel 83 tanden telt (art.nr 260/83) met motorpinion 830/64 (64t) als ik het goed hebt dan is de verhouding van de benzine 1:1,29 en de electro 1:2,08 dus grote riemtandwiel : pinion Betekent dus dat ik beter kan gaan voor een electromechaniek? of klopt dit niet? Verder heb ik gezien dat alle andere tandwielen, zelfs de maingeartandwiel (art.nr 260/70) dus 70t bij beide mechanieken exact gelijk zijn. De tailtandwiel is bij beide 722/20 (20t) en de torquetandwielen (haakse overbrenging) zijn 722/18...maar goed dat is een 1:1 verhouding Ik heb ter beschikking een dikke Scorpionmotor 4525-520kv met een Castle Creation 160HV regelaar. Welk mechaniek kan ik het beste bestellen aangezien ik me hebt laten vertellen dat de rotorkop ongeveer 900 toeren/min mag draaien. Kan het helpen dat als ik toch te hoog zit met mn toerental op de kop,,,,dat ik op 10s moet vliegen ipv 12s zodat ik de regelaar verder open kan zetten? Ik hoor graag jullie bevindingen, en of ik misschien nog andere maat tandwielen nodig hebt om het gewenste toerental te verkrijgen. Gr Roger
beste ik zelf heb een R22 met het benzine mechaniek omgebouwd tot elektro de motor is een pyro 700/45 (450 kv ) en een jive regelaar 80 amp wat meer als voldoende is met een gewicht van 12kg behaal ik met 12s 5800 mah een vliegtijd van 10 min met nog 35/40 % capaciteit over hopelijk ben je hier iets mee mvg Bjorn