Hallo allemaal. Ik vlieg sinds gisteren met een HobbyCity Kinetic 815 elektro zwever. Toestel vliegt heerlijk en vind het er ook nog eens gelikt uitzien. Het is momenteel uitgerust met een stock set up. Deze motor zit erin: Brushless outrunner 2630/kv1000 met een 8x6 klapprop en vliegt op 3S 1300Mah Lipo. Maar................. Ik zou dolgraag een iets sterkere motor erin willen. En het liefst met behoud van groot formaat 8x6 prop. Dus wil er GEEN hoogtoerige KV motor inzetten met 4.7x4.7 propje. Reden: wil geen jankerig toestel en geen kans op gebroken propjes bij het landen. Kan iemand mij vertellen welke upgrade motor ik er dan in zou kunnen zetten die ook nog eens past? Want de binnenzijde van de neus waar de motor op de mount vastzit heeft een beperkte maat. Het liefst zou ik een motor willen die meer vermogen heeft dan de stock motor en op 3S en 4S Lipo kan maar dan wel met hetzelfde formaat als de stock motor ivm juiste passing binnenzijde voorkant toestel. Dat het iets zwaarder zou zijn is niet erg want dat compenseer ik wel. Hoop dat iemand van jullie ervaring heeft met het opkrikken van de Kinetic. Vr Gr Erwin
Niemand ervaring met mijn idee? Ander vraagje dan.......... Heeft er ooit al iemand de originele plastike spinner met klapprop vervangen voor een aluminium exemplaar op de stock motor? En kan iemand mij vertellen of de motoras van de stock motor 2.3mm is of groter? Ik kom niet helaas niet achter de specs van de stock motor. Vr Gr E
Zoooooooooooooooo................ Weinig Kinetic 815 piloten hier blijkt. De motoras van de stock motor is overigens 2.5mm heb ik weten te achterhalen. Mijn Kinetic 815 Nr2 ga ik uitvoeren met een upgrade Turnigy 1000kv Brushless outrunner en 3mm as met 8x6 klapprop en een daarbij bestelde 40mm aluminium klapprop spinner die mijninziens een stuk netter staat dan de stock plastike spinner van schijt kwaliteit.
Kinetic Nr3 Bare Bone frame gaat een heuse Twin engine worden. Met dit schijtweer mooi de tijd om aan de motorgondels te gaan werken die ik overigens uit Depron ga maken. Paar mooie Brushless outrunners erop en dan wordt het een mooie Twin engine parel. Ken al iemand die datzelfde heeft gedaan met zijn Multiplex Merlin en potdomme dat ziet er niet alleen gelikt uit maar vliegt ook machtig goed.
Merlin Twin Ha Dylan, Ja de Merlin en Kinetic zijn op wat details na gelijk en de Merlin vlieg ik al een dik jaar als Twin en dat gaat werkelijk als de brandweer Als je dit ook gaat maken bedenk wel dat er grenzen zijn aan je setup ; ik bedoel dat er grenzen zijn aan wat het toestel kan hebben in b.v. een duikvlucht Hierbij een plaatje van mijn rakkertje Gr Kasper
Zooooooooooooo Dat ziet er gelikt uit zeg. Machtig mooi toestel en eentje die men niet effe zo kan kopen. Ik hoop de mijne tzt net zo mooi te krijgen. Vr Gr E
Het eerste wat je dan te doen staat is een nieuw setup bedenken en de prestaties en gewicht berekenen.
Motor Kinetic 800 Hallo, Ik heb mijne kinetic reeds een tijdje van deze motor voorzien en dit tot grote tevredenheid, hij gaat nu sneller, weegt minder en zweeft minstens evengoed. Ook de schroef is nu een 6x6 klapprop, geplaatst op de originele propmeenemer en spinnertje. Doe er je voordeel mee... Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking de echte kv is wel iets hoger en de as is 3mm. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=13132 mvg Josse
Super bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een soortgelijke motor besteld, maar dan 1000kv. Is ook met een 3mm as. Ga daar een 8x6 prop met klappropspinner opzetten van aluminium 40mm Laat het wel weten zodra het vliegt. Onderdelen zijn onderweg alleen de alu spinner komt van ver en heeft minimaal 2 weken reistijd nodig. Vr Gr Erwin
Josse, Mag ik vragen hoe jij de motor hebt vast gemaakt, aangezien de as aan de andere kant moet uit komen bij de kinetic? Of kan je elke motor inbouwen?
Hallo SniperX Die motor uit dat linkje heeft de as al reeds goed zitten hoor. Het is in deze situatie precies zoals het hoort. Motor van achterzijde erin en de as erdoorheen waar de propadapter dan opkomt met klapprop. Vr Gr
Kinetic 800 Hey Sniperx en Dylan, De motor past perfekt (maar nipt), de kv is iets hoger (1320 gemeten), Io is 0.4A (10v), weegt 41gr, heeft 8 magn. en 9 polen, is in driehoek gewikkeld, de stator is 22x10mm en de as is 3x12,5mm, Pmax is ~130W (~10-12A), Met een volle lipo 3s1100-25c hyp. en een test-esc (tim. medium) krijg je het volgende: met de 6x6 bladen op de orig. spinner 11,59A-11v06-130w-9500rpm met de orig. 8x5 free wing-bladen 12,61A-10v93-140w-9000 rpm met een 7x5 apcE 10,06A-11v26-115,4w-10500 rpm met een 7x6 apc-style hk 10,27A-11v25-116,8w-10400rpm De motor lijkt het best te presteren met 7x5, maar bladen vond ik niet bij hk, vandaar de 6x6 folding-set waarvan ik alleen de bladen gebruik. Bij de montage dien je te letten dat je de draden kort plooit en ze legt in het kanaal bovenin de romp, en vastzet met twee schroeven. Door eerdere experimenten is bij mij de plastieksteun wat gesmolten enz. waardoor, ik een dun epoxyplaatje op de neus met epoxy moest lijmen, werkt tot nu perfekt. Als het (nog) sneller moet gaan dan kan je de C20-2050 hk-motor gebruiken (25gr), C20 brushless Outrunner 2050kv Je moet dan wel de as doorduwen en er een 5x5 TGS/EMP opzetten, maar het zweven wordt dan merkelijk minder vandaar mijn conversie naar de folding-combinatie. Veel succes mvg Josse
Joske bedankt. Nu een motor vinden in het eu warehouse. Als je een tip hebt. Op dit moment zit er geen motor in en wil ermee leren vliegen.
Kinetic 800 Sniperx, Als het om te leren vliegen gaat dan zijn de door mij gebruikte motors toch wel iets te hot, er bestaat wel een zwakkere versie van nl de C20-1550, wel niet leverbaar in euro-warehouse... Als klapschroef kan je misschien deze van de Easystar-II (nl 7x4 of 7x5) van mpx wel vinden. Al zou je misschien beter deze easystar II gebruiken om te leren vliegen, deze is veeeel gemoedelijker en meegaander in de lucht. succes verder, Josse
Wat denk je van deze motor: 2728 Brushless Outrunner Motor 1000kv (EU Warehouse) Of deze: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__56199__Turnigy_2830_Brushless_Motor_1000kv_EU_Warehouse_.html
Als je een grotere motor gebruikt waar van de kv hetzelfde is dan heb je niet of nauwelijks vermogens winst omdat het toerental bijna gelijk blijft. De winst moet dan komen van een grotere prop maar dat kan of wil je niet altijd. Bij een hogere kv lukt dat wel maar dan gaat het maximum stroomverbruik omhoog en dat moet die motor wel aan kunnen. Kijk dus altijd naar de totale lipo ESC motor en prop combinatie bij veranderingen in de setup.
Snoperx, De beide aangehaalde motors zijn gewoon te dik, de batteryhatch is maar 25mm breed (vandaar mijn tgy2627), deze kon nog net naar binnen maar misschien dat je met wat wringen er de 2728 door krijgt, de kv is wat laag maar met de originele bladen zal het zeker goed gaan, erg snel zal het wel niet gaan. mvg josse