koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Serpent.jpg
 
De eerste data voor de RC Le-Mans races dit jaar zijn bekend:
18./19.04.2015 - Genk/B
09./10.05.2015 - Luxemburg
11./12.07.2015 - Rucphen/NL
08./09.08.2015 - Bad Breisig/D
17./18.10.2015 - Velp/NL

Er komt nog 1 race bij.

Gereden wordt in 2 klassen: LMP1 (modified) en LMP2 (stock 10.5 turns).

Meer informatie op de website: Willkommen auf der Startseite

Aantal zéér mooie banen! Helaas kan ik ze niet allemaal mee rijden.
 
In de email versta je het niet fout. Ik ga geen medewerkers quoten hier, maar geloof mij nou maar dat wat ik zeg correct is. Nou was dat natuurlijk ook geen definitieve prijs maar een verwachting/indicatie, maar die was wel zo ontzettend scheef dat ze van tevoren wel hadden kunnen zien dat dat hem niet zou worden.

Het wordt toch moeilijk voor Serpent:


Xray X1 (incl body): 275,-
Serpent F110 SF2 (excl body): 350,-
Tamiya TRF101W (excl body): 375,-
Tamiya random F104 (incl body): ~169,-
WRC F1 (excl body): 279,-
Yokomo F1: 250,-
VBC: 259,-


Om maar even een beeld neer te zetten, de Serpent is compleet de markt uit geprijsd. Dat is de Tamiya TRF101W natuurlijk ook, daar niet van, maar als je kijkt naar de XRAY waar óók nog een body bij zit, én je ook helemaal geen enkele tuning part bij hoeft te kopen om hem geweldig te laten rijden (dat is bij de F110 ook zo zei je) én er zit een body bij, tja.. Dan wordt de keuze tussen een F110 en een X1 wel makkelijk.

Voorbeeldje: een klant uit het buitenland had de F110 gepreordered, maar na het bekend worden van de definitieve prijs werd het "laat de Serpent maar zitten, voor die prijs neem ik wel 2 X1's".

Ik hoop dat de Serpent een plekje kan krijgen in de markt, maar als ik de prijzen zo zie van de verschillende kits wordt dat moeilijk.

Het feit dat een kit heel compleet is, wordt niet altijd door mensen begrepen.
Ja, je moet bij een F104(W) nog €100,- aan parts toevoegen wil je hem hetzelfde krijgen als een TRF101W/X1/F110/WRC uit de doos, maar dat ziet en begrijpt niet iedereen.
Daarnaast is Serpent niet de enige die hem heel compleet levert (als dat zo is, want ik heb geen idee, heb de parts die erin zitten niet gezien) en de vraag is: rechtvaardigt dat het hogere prijskaartje?
We gaan het zien.
Vergeet de CRC WTF-1 niet.. kost 240 euro geloof ik
 
Hallo heren,
Ik heb op dit moment moeite om Xceed pro10 banden te vinden maar heb wel "contact" banden gevonden bij de border voor een mooie prijs.
Iemand ervaring mee of een idee van bandencombinaties?
De Xceed soft achter en medium voor gingen zeer goed bij mij.

Thx
 
De 1:8 Xceed banden komen maar mijn weten bij Enetti vandaan dus mogelijk ook die pro-10 banden. En er zijn meer merken dis Enetti voeren onder een eigen naam zoals bv. Shepherd
 
Ik heb sindskort ook een Pro10 voor Lelystad gekocht met een spurgear van 64 en pinion van 25. Wat is een goede verhouding om mee te beginnen? En waar rijden jullie mee?
 
Wat bedoel je als in " wat rijden jullie? "
Banden?, spur/pinion?, afstellingen? Kap?
Graag wat specifieker. Ook handig om te weten wat voor auto je rijd.

Mvg Roy
 
Turns motor en diameter band zijn ook belangrijke gegevens waarmee je de tandwielverhouding bepaald.....
 
55MM band is goed te doen, spur 81 en pinion vanaf 16 na gelang de bandenslijtage.
Kun je ook nog een beetje met de timing op de motor spelen;):thumbsup:
Banden 40 voor en 30/35 achter.
Weet niet of je 235 of 200 rijd?
200 is de Porsche 962 een prima keuze, 235 doet de Mix Nissan, de P35 Nissan en de Peugeot 908 het prima bij ons
Voor .020 of .022 veren, centre veer rij ikzelf de hardste van Associated oval set met 400 of 450 olie van Tamiya in de demper.
De kleine link veertjes kan ik je niet bij helpen daar ik met side shocks rij en dit is een andere afstelling.
Hoop dat je hier wat aan hebt om te beginnen.

Mvg Roy
 
Daar heb ik zeker wat aan. Ik heb idd 55mm banden en er net een berekening op los gelaten voor de rollout. Met een spurgear van 74 en een pinion van 25 kom ik op 58mm.

Ik heb de 200mm versie. Ik heb het chassis al op een tweak station gezet en af kunnen stellen met de link veertjes.
 
Mooi stukje geschiedenis Alexander!!! Moet de filmpjes nog even mét geluid gaan kijken maar het is nu al gaaf!!
 
Hallo heren ,

Na een hele lange tijd maar eens mijn oude F103 uit de schuur gehaald waarmee ik heb leren rijden.

ymcdpctzbiy.jpg

4ssuadowz0v.jpg

b6fwv6bdzl1.jpg


De auto stamt uit 1993 , en ik ben al een beetje aan het zoeken gegaan naar onderdelen viel mij dit vies tegen.
Zijn er nog web shops die alles leveren voor dit F103 model of is het slimmer om over te stappen op iets anders..
Waar de onderdelen nog ruimschoots te koop en tehalen zijn... PKracing.com is een website wat ik al gevonden had.
Ik kom zelf uit Doetinchem , Gelderland en heb met dit wagentje toen in Apeldoorn flink kunnen rijden.. en wil dit graag weer gaan doen.. hobby matig maar met de F103 mag je geen wedstrijden rijden had ik al vernomen.

Mijn ogen vielen op een 1:10 of 1:12

(wat zijn de voor en nadelen van 1:10 en of 1:12 ) en of hebben jullie nog een suggestie over een model

- supastox 1S of 2S
- Xray X10 of X12
- Serpent F110 ( staat 1 tekoop hier )

Tevens welke elektronica adviseren jullie mij wat vergelijkbaar is met het oude op de foto's dit ging na mijn weten best hard 80 km/h mocht ik het nu nog gokken.

Bedankt alvast,

Kevin.
 
Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt voor de F103, maar een paar winkels die de nodige dingen nog leveren voor de F103 zijn: de heilige koe in Deventer, The border rc en een duitse webshop Seidel modelbau.
Ik rij zelf bij rc hotwheels in Deventer, daar rijdt iemand (en zijn dochter ook) nog steeds met een F103 in de Formule 1 wedstrijden. en kan heeeel redelijk meekomen nog. Kom eens kijken zou ik zeggen.

Mocht je trouwens een andere F1 willen, kijk dan eens naar een Xray X1.
 
Back
Top