Hallo, Ik heb sinds kort een nieuwe quadcopter gemaakt, nu heb ik problemen met mijn voltage allert. Ik heb er nu een andere meter dan die van mijn naza op gestoken en hij duid aan dat ik tijdends het vliegen slecht op de 14.33 volt kom (het gaat hier dus om een 4S). Zou deze nu kapot zijn want hij heeft nog maar tientallen vluchten achter de rug? Alvast bedankt!
Je vraagstelling is erg vaag. Je hebt problemen met je voltage alert, je vraagt of die kapot is, maar je geeft aan dat je 4s lipo pack tijdens het vliegen slechts 14,33 volt geeft. Lijkt mij dan dat je voltage alert dus wel werkt, want het voltage is laag? Dit kan van alles zijn. Het kan zijn dat je lipo packs beschadigt of op zijn, en daardoor de gevraagde stroom (amperes) niet meer kan leveren. Als je teveel vraagt van een accu, stort de spanning (volt) in. Het kan ook zijn dat je bv. verkeerde props op je quadcopter hebt staan, waardoor de motortjes veel te veel stroom vragen. Je zegt "ik heb sinds kort een nieuwe quadcopter gemaakt". Beschrijf eens wat je gemaakt hebt, welke onderdelen je gebruikt hebt, enzovoort. Op basis van wat je nu vraagt, kan niemand je een goed antwoord geven.
Bedankt voor je reactie. Dit gaat dus om een 4S 4000mah batterij. Hij is helemaal opgeladen tot 16+ volt. Maar als de quadcopter opstijgt daalt de spanning tot 14.3 volt. Mijn setup is axi2814 met graupner e-prop 11x5 met een naza en 40A esc. Ik denk dat het inderdaad wel iets kan te maken hebben met het te veel eisen van de batterij.
14.3/4 = 3.575v. Als je lipo vanaf vol (16.8v) bij je eerste actie direct al naar 3.6v schiet, dan kan het zijn dat je de lipo te zwaar belast, of de lipo beschadigt is. Welke Axi 2814 is het? Hoeveel motoren, hoeveel ESC's en hoeveel accu's? Heb je de middelen om de stroom te meten? De makkelijkste optie is om je props bv. te vervangen van 11x5 naar bv. 10x5 en eens kijken of dat helpt..
Het is een quad dus 4 motoren en esc's. Ik gebruik maar 1 lipo erop. Het zijn de axi 2814/22 motoren. Ik heb deze setup van de motoren database uit het forum. Mijn ene cell zit wel maar op 3.8 met 0.4 verschil op de rest van de cellen.
Dat gaat niet goed. Maar we missen nogal wat gegevens....Hoe zwaar is de copter, heb je al een andere lipo geprobeerd ?, mogelijkhed tot meten van hoeveel stroom er loopt ? Zo ja hoeveel stroom loopt er ? Is delipo op leeftijd ?, hoelang heb je de lipo al... Hoe ver ontlaad je hem, kans op schade aan de lipo? lipo opgebold ?, et etc..
Ik denk dat het probleem een combinatie is van de zware setup met de ene cel die 0.4 afwijkt. Tot welke spanning gaan jullie minimaal tijdens het vliegen?
Er zijn 2 redenen waarom je lipo in onbalans kan raken. Niet balanceren of een slechte cel. Ontladen tot 3.5volt per cel en NIET verder
Ik kan met mijn lader alleen maar op een vaste spanning van 12 volt ontladen. Anders moet ik 15 volt nemen van de 5S lipo die is ingesteld.
uuuh vergeten we ook niet de C rating als deze te laag is zakt je spanning ook gelijk weg maar verschil in cel spanning is zoiezo nie goe , dus denk RIP lipo