Hallo allemaal, Helaas met mijn F3J vleugel van Elektra ( op pulsar romp voor F5J) een boompje geraakt. Wie kan vertellen hoe ik dit netjes (en stevig , maar niet te zwaar) kan herstellen. Als de vleugel iets zwakker wordt is niet belangrijk , hij is toch zo stijf als een plank !! Ik ga hem alleen voor F5J gebruiken, dus gewicht vind ik belangrijker, daar ik weinig ervaring heb met carbon te verwerken zou ik wat tips kunnen gebruiken . De vleugel is hol met aan de voorzijde carbon stroken (boven en onder) , achter zo te zien glasvezel. Hoor graag, Gr. Wim.
Zie dat jij in de buurt van Hengelo woont, dat is wel heel ver uit de buurt. Wellicht kun je enkele tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken ?? Bedankt alvast voor je reactie, Gr. Wim.
misschien een plak stevige tape er om en aan het einde van het seizoen meegeven om door een kenner te laten repareren ? ... of wachten tot je een goede how-to hebt om te voorkomen dat je iets doet waar je spijt van krijgt. De vleugel is het waard om goed te (laten) repareren. Ik zou in ieder geval beginnen om goede epoxy aan te schaffen en wat glasvezel en carbon in huis te halen, dat heb je vaak genoeg nodig. Bob
En voor kampen zou ik er even een trapje over heen doen. Van die Alu tape werkt goed en is lekker dun v
ik zou inderdaad een vierkantje eruit snijden om de schade heen. Dit opvullen met een blok schuim, deze gelijk schuren met de vleugel en dan weer lamineren. En dan als laatste eventueel een beetje bijwerken met een kleurtje.
Vierkantje/rechthoekje is helemaal niet nodig. Iets dat bestaat uit rechte lijnen wel! Dan kun je nl makkelijk een blokje maken dat erin past. Hoeken hoeven niet haaks te zijn ...
Of hier Bouw en Reparatie Voorbeelden: http://stootkop.no-ip.biz/mvcstootkop/index.html Ook zeer Leerzaam.
Of hier Bouw en Reparatie Voorbeelden: http://stootkop.no-ip.biz/mvcstootkop/index.html Ook zeer Leerzaam. En ander vragen naar Fred voor Eerste en Laatste Hulp na Cr...
t'is wel ff wat werk maar deze techniek lijkt me wel wat...... http://www.fmc-bergisch-land.de/smf/index.php?topic=731.0
Dat is inderdaad een mooie methode. Als je boven en onderschaal open hebt liggen zou ik het malletje gebruiken om de bovenschaal opnieuw op te bouwen vanuit de onderkant. De mal van de bovenkant iets laten doorlopen zodat je de neuslijst ook gelijk kan aanvormen. Daarna de onderkant sluiten zoals in het draadje van Arno. Het werk valt wel mee. Het meeste schuurwerk vervalt. Je moet vooral steeds wachten tot alles uitgehard is. Herstellen van de schaal heeft wat mij betreft de voorkeur boven opvullen met schuim en een laagje glas of carbon erop.