Hallo ik heb een hpi baja 5sc alleen die trekt niet bepaalt snel op hoe krijg ik het voor me kaar zonder een heel nieuw motorblok te kopen Alles is verder nog standaard Gr michael
Wat wil je voor mekaar krijgen dan??? Misschien ietsje duidelijke vraag? Maare wat vind jij niet bepaald snel dan? Heb je de motor goed afgesteld dan? Geen oude versleten koppeling? enz enz enz... Indien het blokje gewoon GOED afgesteld is en er een goede koppeling is gemonteerd en dit zou nog niet snel genoeg gaan. Dan zou je eens kunnen kijken naar een andere uitlaat en een ander luchtfilter zodat het torretje beter kan in en uit ademen.
Standaard koppeling zou in principe ook moeten voldoen, is de voering niet van de koppeling versleten? Anders is een teflon koppeling wel een goede koppeling of anders een tourex big speed. Wat voor een uitlaat je wilt nemen is aan je zelf, maar wat zijn jou verwachtingen van de uitlaat? Moet deze juist voor onderin de toeren zijn of boven in. Een relatief stille uitlaat of juist een blear pijp.? Waar je eens naar zou kunnen kijken voor een baja zijn: Vrc, Dominator, boosterpipes en er zullen vast wel meer merken zijn.
Hoi Michael het ligt er ook aan of je een recreatieve of voor wedstrijden gaat rijden voor recreatief zou ik een koppeling nemen van 8000RPM (rode veer) voor echte wedstrijden zou ik een teflon koppeling nemen
Hallo ik wil graag een teflon koppeling maar kan er nergens een vinden heb jij mischien een site ofzo teflon koppeling trekt snel op toch?
Nee trekt later op, meer toeren. Gewoon rode veer erin en eventueel met tandwielen werken om hem sneller te laten optrekken. top snelheid gaat wel na beneden dan.
Voordeel van de meeste teflon koppelingen is toch juist dat je deze kunt instellen naar een voor jouw gewenst toerental? Plus een groot voordeel van een teflon koppeling is dat deze veel minder hard slijt dan een standaard koppeling. Maar voor een beetje teflon koppeling betaal je vaak ook wel weer de nodige centen, voor het geld van een teflon koppeling kun je meestal ook wel een paar standaard koppelingen voor kopen is net wat je zelf wil. Maar met wat voor een veer heb je nu op de koppeling zitten dan? Ik vind 8000 wel vrij lomp, auto zal misschien wel sneller optrekken maar je aandrijf lijn zal ook hardere klappen krijgen tijdens het optrekken. Als je nu met een standaar veer van 4000 Tpm rijd zou een 5000 of 6000 Tpm veer dan niet wat zijn?
Ja oke maar wat is beter een koppeling die aangrijpt bij 8000 toeren of een die aangrijpt bij 5000 tpm
5000tpm, anders grijpt de koppeling op een hoger toerental al, wat een hardere klap geeft aan de aandrijving. Maar kijk eens naar een Teflon koppeling, zoals een Elcon, na 3-4 standaard koppelingen heb je het geld er al uit, en ze gaan jaren mee als je ze goed afstelt, zelfs in het meest mulle,slijtende zand.