FG 4wd Racetruck

Hallo allemaal, buiten mijn bigscale powerboaten hobby (14 stuks ondertussen) ben ik onlangs ook nog eens begonnen met de bigscale auto's.
Ben onlangst lid geworden van de Model Race Genk club om er op hun circuit rondjes te draaien met mijn FG 4wd renntruck. Had hiervoor al een 2wd exemplaar, maar een 4wd rijdt toch wel veel leuker. Eerst nog wat problemen gehad met bandenkeuze en afstelling ophanging, maar nu gaat het al vrij lekker. Het 26cc zenoah motortje is nog standaard buiten een Samba 7 uitlaat. Heb wel voor een 2 speed gekozen omwille van veel power op de korte stukjes en die extra versnelling op het rechte stuk...

Video is nog van een van de eerste keren zonder 2 speed en Samba 7...

Heb ook nog een FG Mini One 4wd zoals je op de foto's ziet, maar 2 auto's is toch teveel van het goede, dus die staat te koop...

IMAG1286.jpg
IMAG1285.jpg
IMAG1284.jpg
IMAG1279.jpg
 
Vind 2 best leuk. Mocht de een stuk gaan en niet te repareren, kun je altijd de ander nog pakken. Heb je niet voor niks gereden...... Heb voor alles wat ik doe zo langzamerhand 2 auto's :D
 
Bij mijn boten dacht ik ook, 2 is beter dan 1. Nu heb ik er al 14... Dus dat gaan we niet doen met de auto's
Ik heb al de FG 4wd racetruck, FG Monster Hummer, FG Mini 4wd, Losi DBXL, Traxxas Summit, Traxxas Emaxx, Traxxas Bandit VXL, Traxxas Rustler vxl, Traxxas Rally 1/10, HPI Trophy Flux, Axial scx10, Axial XR10, Turnigy Vandal, Tamiya TT01, HPI RS3, Spec-R S2 en ik zal misschien nog wel wat vergeten zijn...
Is mijn hobby nu uit de hand gelopen?:rolleyes:
 
Bij mijn boten dacht ik ook, 2 is beter dan 1. Nu heb ik er al 14... Dus dat gaan we niet doen met de auto's
Ik heb al de FG 4wd racetruck, FG Monster Hummer, FG Mini 4wd, Losi DBXL, Traxxas Summit, Traxxas Emaxx, Traxxas Bandit VXL, Traxxas Rustler vxl, Traxxas Rally 1/10, HPI Trophy Flux, Axial scx10, Axial XR10, Turnigy Vandal, Tamiya TT01, HPI RS3, Spec-R S2 en ik zal misschien nog wel wat vergeten zijn...
Is mijn hobby nu uit de hand gelopen?:rolleyes:
Ah nee valt best mee [emoji1] [emoji1] [emoji1]
 
Heb zo langzamerhand meer onderdelen auto's dan rijdende. Komt nog een kyosho v one bij dit jaar, gekocht maar moet hem nog ophalen. Auto is nieuw en de kap moet nog gespoten worden. Mooi winterklusje. Volgend voorjaar inrijden en dan kan hij los op het circuit
 
Tuurlijk, ik heb de tweebak gekozen om agressiever onderin te zijn. De eindverhouding blijft dezelfde...
 
Ha mooi heb ook een renntruck 4 wheeldrive. Vind alleen die banden een crime glij er alle kanten mee op. Denk erover om over te stappen naar gewone onroad banden en de tandwielen aan te passen. Mocht je tips hebben hoe ik me aanbevolen.
 
Volgens mij is er dan eerder iets mis met je afstelling van je ophanging/sporing. Ik vind deze wielen en banden meer grip hebben dan de gewone kleinere en smallere onroad wielsets...
 
Ha mooi heb ook een renntruck 4 wheeldrive. Vind alleen die banden een crime glij er alle kanten mee op. Denk erover om over te stappen naar gewone onroad banden en de tandwielen aan te passen. Mocht je tips hebben hoe ik me aanbevolen.


Welke hardheid ?? Staat op de zijkant van de band. H = hard M = middel en S = soft.

Soft rijd het best zo. voor M en H ben je eigenlijk bandenwarmers nodig. En op een afstelband wil ook wel helpen.
 
Ha dank
Er staat een S op de zijkant van de band, met de auto onroad gaat het wel goed doch met de slicks totaal niet. Misschien wat meer oefenen.
 
De afstelling heb ik overgenomen van een gesponserde rijder die momenteel tweede staat, dat was al een verbetering ten opzichte van de basis afstelling af fabriek.
 
Daar zit wel verschil in ja maar blijft glijden. Wat voor afstelling hebben jullie kwa camber/sporing en veerhoogte ? De afstelling die ik overgenomen heb was van een auto onroad wellicht zit dat bij een truck anders.
 
Back
Top