Voordat we het vergeten met deze mooie najaarsdagen de afgelopen weken:
Komende zondag 11 oktober is de NK Electrospeed in Hengelo (Ov)! Want ook die moet dit jaar nog afgewerkt worden ondanks dat de 1e voorronde voor 2016 eind september jl. al is gevaren.
Er wordt gevaren op het Tuindorpvijver aan de Vijverlaan 63 te Hengelo (Ov).
Aanvang wedstrijd: 10 uur.
Wedstrijdvaarders zullen er vroeger zijn gezien allerlei voorbereidingen, opbouw, parcours in water leggen, etc. 1e heat gepland tussen 10.30 en 11 uur.
Er wordt gevaren in de klassen:
FSR-E-Eco Expert
FSR-E-Mono 1
Mini Mono
Mini Hydro
FSR-E-Mono 2
FSR-E-Hydro 1
Er wordt gevaren volgens het door de ESH opgestelde regels, ook m.b.t. het accu-reglement. De buitenlandse reglementen op dit gebied vallen daar zonder probleem tussen. M.b.t. de accugewichten zijn we hierdoor alleen ietsje ruimer zodat men in feite geen gerommel aan het lipopakket, draden of stekkers hoeft te doen om maar een paar grammetjes te sparen; Veiligheid staat voorop!
Aanmelden (voorinschrijving is inmiddels geopend!) kan t/m donderdag 8 oktober via de ESH site wedstrijdinfo i.v.m. inplannen van de vaargroepen (zie -> inschrijvingen), zodat het inschrijven aan de waterkant zelf zoveel mogelijk beperkt wordt.
Maar een 'verdwaalde' vaarder zullen we op die dag echter niet weigeren.
Betaling v/d inschrijving vindt plaats op de dag zelf bij de wedstrijdcommissie, voor aanvang van de 1e heat.
Net als in april eerder dit jaar proberen we op de dag zelf een zo goed mogelijk ovaal parcours in het water te krijgen. Het e.e.a. is echter weer afhankelijk van de Stichting Beheer en Exploitatie Tuindorpbad. Er ligt nog het één en ander aan speeltuig in het water aan de rechterkant. Dat is door ons helaas niet weg te halen, dat is door duikers verankerd i.v.m. de veiligheid. De houten afscheidingspalen voor het zwemgedeelte liggen er momenteel ook nog in. Die kunnen we evt nog wel ‘wegtrekken’ mocht dat zondag er nog in liggen. Het zal toch een ovaal parcours worden die voor iedereen hetzelfde te bevaren is. Het parcours voor de eco klasse is afgelopen zondag er al in gelegd.
Tevens staat het water in de vijver al een week of 3 echt hoog, hoger dan normaal. Het was nog even de vraag of we alles wel los konden krijgen afgelopen zondag (bijv. die grote uitgeklapte houten steiger) maar dat is inmiddels wel gelukt. De houten steiger ligt momenteel zelfs hoger dan de betonnen steiger...! Tevens liggen de 2 palen links en rechts in het water maar nét boven water, dus dat proberen we zondag weer aan te geven met een zwemband o.i.d. zodat je daar niet tegenaan moet varen.
Verder zijn er wel wat tafels binnen, maar vaarders dienen vooralsnog liefst hun eigen tafels mee te nemen om de boten en materiaal op te zetten, een eigen stoel mag ook maar er zijn binnen ook wel genoeg stoelen.
Er is 230 V voorhanden middels enkele stopcontacten in het gebouw voor diegenen die via 230 V of via een voeding willen laden. Neem voor de zekerheid dan wel een verlengsnoer cq haspel mee. Wil je laden via een 12V autoaccu o.i.d. dan moet je die zelf meenemen. De vaste groep vaarders weten inmiddels wel hoe het hier is.
Er is tevens weer koffie, thee, frisdrank en een warme hap (gehaktbal) aan de bar verkrijgbaar.
Wat het roken betreft; Graag weer aan de voorkant van het gebouw, en niet binnen of op het terrein of aan de waterkant zelf. Dit geldt zowel voor vaarders en gasten. We huren tenslotte het gebouw en terrein voor de dag, dus die huishoudelijke regels volgen we maar.
Er is in april dit jaar hier ook al gevaren,maar dit was slechts een ESH voorronde wedstrijd qua punten meetellend voor de NK. Bij deze NK zijn echter hogere punten te behalen in elke klasse en men moet deze NK ook gevaren hebben om deze punten binnen te halen voor het eindklassement. M.a.w. je kunt dus bijv. geen kampioen worden als je niet meevaart met deze NK wedstrijd.
Voor degenen die de wisselbeker hebben in diverse klassen, deze graag meenemen naar de NK.
Laten we hopen op een leuk aantal deelnemers die nog goed en droog weer gaan mee brengen.
Toeschouwers zijn ook van harte welkom, mogelijk zitten daar nog toekomstige vaarders tussen, wie weet!
Groeten BJ
Komende zondag 11 oktober is de NK Electrospeed in Hengelo (Ov)! Want ook die moet dit jaar nog afgewerkt worden ondanks dat de 1e voorronde voor 2016 eind september jl. al is gevaren.
Er wordt gevaren op het Tuindorpvijver aan de Vijverlaan 63 te Hengelo (Ov).
Aanvang wedstrijd: 10 uur.
Wedstrijdvaarders zullen er vroeger zijn gezien allerlei voorbereidingen, opbouw, parcours in water leggen, etc. 1e heat gepland tussen 10.30 en 11 uur.
Er wordt gevaren in de klassen:
FSR-E-Eco Expert
FSR-E-Mono 1
Mini Mono
Mini Hydro
FSR-E-Mono 2
FSR-E-Hydro 1
Er wordt gevaren volgens het door de ESH opgestelde regels, ook m.b.t. het accu-reglement. De buitenlandse reglementen op dit gebied vallen daar zonder probleem tussen. M.b.t. de accugewichten zijn we hierdoor alleen ietsje ruimer zodat men in feite geen gerommel aan het lipopakket, draden of stekkers hoeft te doen om maar een paar grammetjes te sparen; Veiligheid staat voorop!
Aanmelden (voorinschrijving is inmiddels geopend!) kan t/m donderdag 8 oktober via de ESH site wedstrijdinfo i.v.m. inplannen van de vaargroepen (zie -> inschrijvingen), zodat het inschrijven aan de waterkant zelf zoveel mogelijk beperkt wordt.
Maar een 'verdwaalde' vaarder zullen we op die dag echter niet weigeren.
Betaling v/d inschrijving vindt plaats op de dag zelf bij de wedstrijdcommissie, voor aanvang van de 1e heat.
Net als in april eerder dit jaar proberen we op de dag zelf een zo goed mogelijk ovaal parcours in het water te krijgen. Het e.e.a. is echter weer afhankelijk van de Stichting Beheer en Exploitatie Tuindorpbad. Er ligt nog het één en ander aan speeltuig in het water aan de rechterkant. Dat is door ons helaas niet weg te halen, dat is door duikers verankerd i.v.m. de veiligheid. De houten afscheidingspalen voor het zwemgedeelte liggen er momenteel ook nog in. Die kunnen we evt nog wel ‘wegtrekken’ mocht dat zondag er nog in liggen. Het zal toch een ovaal parcours worden die voor iedereen hetzelfde te bevaren is. Het parcours voor de eco klasse is afgelopen zondag er al in gelegd.
Tevens staat het water in de vijver al een week of 3 echt hoog, hoger dan normaal. Het was nog even de vraag of we alles wel los konden krijgen afgelopen zondag (bijv. die grote uitgeklapte houten steiger) maar dat is inmiddels wel gelukt. De houten steiger ligt momenteel zelfs hoger dan de betonnen steiger...! Tevens liggen de 2 palen links en rechts in het water maar nét boven water, dus dat proberen we zondag weer aan te geven met een zwemband o.i.d. zodat je daar niet tegenaan moet varen.
Verder zijn er wel wat tafels binnen, maar vaarders dienen vooralsnog liefst hun eigen tafels mee te nemen om de boten en materiaal op te zetten, een eigen stoel mag ook maar er zijn binnen ook wel genoeg stoelen.
Er is 230 V voorhanden middels enkele stopcontacten in het gebouw voor diegenen die via 230 V of via een voeding willen laden. Neem voor de zekerheid dan wel een verlengsnoer cq haspel mee. Wil je laden via een 12V autoaccu o.i.d. dan moet je die zelf meenemen. De vaste groep vaarders weten inmiddels wel hoe het hier is.
Er is tevens weer koffie, thee, frisdrank en een warme hap (gehaktbal) aan de bar verkrijgbaar.
Wat het roken betreft; Graag weer aan de voorkant van het gebouw, en niet binnen of op het terrein of aan de waterkant zelf. Dit geldt zowel voor vaarders en gasten. We huren tenslotte het gebouw en terrein voor de dag, dus die huishoudelijke regels volgen we maar.
Er is in april dit jaar hier ook al gevaren,maar dit was slechts een ESH voorronde wedstrijd qua punten meetellend voor de NK. Bij deze NK zijn echter hogere punten te behalen in elke klasse en men moet deze NK ook gevaren hebben om deze punten binnen te halen voor het eindklassement. M.a.w. je kunt dus bijv. geen kampioen worden als je niet meevaart met deze NK wedstrijd.
Voor degenen die de wisselbeker hebben in diverse klassen, deze graag meenemen naar de NK.
Laten we hopen op een leuk aantal deelnemers die nog goed en droog weer gaan mee brengen.
Toeschouwers zijn ook van harte welkom, mogelijk zitten daar nog toekomstige vaarders tussen, wie weet!
Groeten BJ