Serpent 748-E aanschaffen + bouwvraagjes.

Discussie in 'Electro auto's' gestart door boukekoppejan, 20 okt 2015.

  1. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
  2. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    De te verwachten invoer+BTW kun je makkelijk berekenen. Dat zal bij dit soort bedragen zo'n 100-130 euro zijn denk ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Zo heb de serpent 748e toch maar gewoon via NL aangeschaft.

    Nu ik nog enigszins onbekend ben met de elektrische auto's wil ik aan jullie vragen welke mogelijkheden er zijn qua elektronica voor dit type auto. Je hebt zoveel verschillende soorten en maten dat ik het even niet weet.

    Ik ga voorlopig alleen op circuit rijden bij PK racing in dordrecht en wellicht bij mac de baanbrekers. ik hoef zeker niet de allersnelste auto te hebben, dus zoek gewoon iets wat goed en ook prijstechnisch interessant is en waar moet ik vooral opletten?

    Alvast bedankt voor de informatie.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.783
    Locatie:
    Sassenheim
  5. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Nou vindt het een heel mooi chassis zeg maar en 200mm net iets stabiler naar mijn idee
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Het is in elk geval een superfijne auto, dan kan ik beamen, heb zelf de S748TQ als brandstofversie (gehad), wat dat aangaat een goede keus. Denk dat Roelof bedoelt dat hier in NL en EU vooral 190mm Elektro op rubber banden gereden wordt. In de USA rijdt men wel met 200mm en foambanden. Zolang je alleen traint geen issue, maar zodra je wedstrijden wilt gaan rijden misschien wel.

    Gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar veel plezier van mag hebben. Heb je 'm intussen al gebouwd?
     
  7. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Zal voorlopig inderdaad alleen maar trainen zijn. Heb de auto helaas nog niet ontvangen, lange levertijd blijkbaar! daarna direct met bouwen beginnen! Ben alleen nog op zoek naar een goede oplossing m.b.t. regelaar en motor en dan met name prijs/ kwaliteitverhouding.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.783
    Locatie:
    Sassenheim
    Klopt, als je samen met anderen gaat rijden ben je een buitenbeentje. De auto is (maar) 10mm breder en de nodige grammen zwaarder dan een echte 1:10 electro dus de mogelijk iets betere stabiliteit valt in het niets bij alle andere nadelen. Overigens kan je onder een 190mm ook gewoon foams hangen, in Amerika is er nog een grote foam klasse. Zeker voor een wedstrijdje in de toekomst ben je nu al uitgesloten en wordt het een hele dure investering wil je je toch conformeren aan een electro raceklasse.

    Maar het is zeker leuk spul, deze conversies zijn momenteel meer een alternatief voor de brandstofrijder die toch door wilt rijden op het moment dat er geen brandstofmotoren gestart mogen worden. Of het ooit een raceklasse gaat worden betwijfel ik, ze zijn ook al een tijdje bezig met de 1:8 electro en dat komt ook niet echt van de grond.
     
  9. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hallo,

    Ik heb even een en ander bekeken en heb onderstaande setup uitgezocht. kan ik daar jullie advies over krijgen of dit goed is of niet?

    Regelaar:
    LRP Electronic SPX Zero Brushless regelaar Belastbaarheid Motorlimiet Ruim 7.5 windingen
    [​IMG]

    of

    LRP Electronic Flow Worksteam-brushless regelaar Belastbaarheid 400 / - / - A Motorlimiet Meer dan 3 turns
    1326685_BB_00_FB_EPS.jpg


    en motor:

    Absima Turns 13.5

    671997_LB_00_FB_EPS.jpg

    of

    Absima Turns 8.5

    671997_LB_00_FB_EPS.jpg



    Bedankt alvast!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  10. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    We hebben vorig jaar met de 747e gereden, vooral op het circuit van de Baanbrekers.
    Op 2S met een 4.5T gaat het goed, maar pas met een 3S en een 4800kV motor wordt het echt leuk.
    We hebben toen een 1:8 regelaar gebruikt en de 4polige motor van LRP (Dynamic10 BL).
    Het chassis en de hele aandrijving kan dit vermogen zeker aan.
     
  11. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hallo allemaal,

    Ik ben vandaag eens begonnen met de bouw van deze prachtige auto. Echter ben ik echt nog geheel nieuw op dit gebied en kwam ik bij begin met wat vragen, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

    Ik moest de diff vullen met olie in de doos zitten twee soorten olie met verschillende diktes van olie een met 10000 en een met 1000000 welke olie is nu voor de voor diff en welke voor achter diff?

    Nu zat deze olie ook in mooie potjes maar is niet echt handig doseren heb je daar ook navul soort spuitflesjes voor?

    Voor het kiezen van de stuurservo waar moet ik dan vooral opletten? Is ie van savox goed en hoeveel kg en voltage moet ik aan houden? Gewoon 7,4v?

    Er komen ongetwijfeld nog meer vragen hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen!

    Dank
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hoop dat iemand mij hier nog mee kan helpen? Dank alvast
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Jan,

    De 1 miljoen moet in het VOOR diff, en de 100k achter. Dit soort diktes siliconenolie doseert per definitie lastig, het lijkt wel klei. :thumbsup: Succes !!
     
  14. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hallo, ik ben al een aardig eind met het bouwen van de 748e echter liep ik toch tegen een klein probleempje aan, in dit geval met de savox stuur servo. Hier is een speciaal plaatje van Carbon gemaakt en wel zonder de rubbere ringen die bij de servo wordt geleverd kan/ moet monteren volgens handleiding, alleen dan houd ik ruimte over zie foto 1, bij foto 2 heb ik die ringen wel gebruikt en dan paar het beter. Is dit nu juist?

    Foto1
    [​IMG]


    Foto2
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Morge! Zou het kunnen zijn dat op dit forum niet veel mensen een serpent hebben?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat zou kunnen, maar het is over het algemeen erg rustig op het MBF op dit moment. Het is momenteel winterperiode. Het RC buitenseizoen loopt van maart tot oktober ongeveer.

    V.w.b. die Savox servo's kan ik alleen melden dat die wat afwijkende inbouw maten hebben t.o.v. andere servo's. Ik kan je hierin niet adviseren, aangezien in zelf altijd Sanwa servo's gebruik. Je zult dus een beetje creatief moeten zijn.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.783
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat Serpent gebruikers betreft, de 748-E is niet veel gebruikt en de weinige brandstof 748 gebruikers zitten in het brandstof forum.

    De oortjes van een Savox zitten op een andere hoogte dan andere servo's, dat je het dan iets moet opvullen is best mogelijk. Zo lang de servohevel vrij beweegt en goed uit komt zit je goed.
     
  18. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ok bedankt, probleem is opgelost. Wat zijn die witte busjes zie foto drama dingen, krijg ze niet goed vast heb nog wat speling en draaien daardoor gauw door ! Wat voor standaard tandwiel hoort er bij een motor of is dat afhankelijk van keuze regelaar en motor?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  19. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Die witte plastic "moeren" moet je rustig aandraaien, zodanig dat je de alu kogelkopjes opsluit en er een klein beetje speling overblijft, zodat de ophanging vrij en soepel beweegt. Uit je verhaal begrijp ik dat je ze te vast hebt aangedraaid. Dit systeem werkt feilloos op alle 1:8 en 1:10 auto's.
     

Deel Deze Pagina