Hallo iedereen, Ik heb een Spektrum DX7 van iemand, was net een paar dagen oud, maar hij heeft al een probleem. De trim van de Throttle gaat gelijk naar de +100. op dat moment staat hij op de trim knop. Zodra ik hem op de draaiknop zet gaat het wel goed, dan kan ik de trim gewoon aanpassen. Nu kan je de knoppen ook omdraaien, maar dan werkt het ook niet met de andere knop. Het lijkt op een software fout. Ik heb de software geüpdatet, accu volledig opgeladen. Heeft iemand misschien een tip, of moet ik hem maar terugsturen. mvg Barend van der Dussen
Ja Heli-Uwe, ik weet het, maar een blade heli is moeilijk te besturen met een futaba. Voor een Oxy heb ik (nog) geen geld.
Heb een futaba t8j, ik verwachtte wel wat met die merknaam maar ben er niet kapot van en ligt in de kast als reserve zender. - Klikt die schakelaar nog wel? Misschien zit er wat tussen?
ja de schakelaar klikt wel, maar in de software gebeurt er niks. Ik heb hem ook even open gemaakt, maar ik moet alle printplaten verwijderen wil ik bij de schakelaar komen.
Misschien kan je met een multimeter nog kijken of er continuïteit is over die punten waar de schakelaar is gesoldeerd, maarja als daar iets aan mankeert is het wellicht toch beter om horizon hobby het te laten oplossen ivm garantie.
de joke met "Futaba" was niet boos bedoelt ! maar als je met de zender niet verder komt, zou ik ook (zo als @chrisdv: al schreef), kijken voor garantie, of dat ding laten repareren van iemand (misschien van HH) zelf had ik lang geleden een probleem bij een ander zender, en heb hem naar de service-center gestuurd, die hebben alles (alles !) gecheckt en gerepareerd, wat defect was ... > verzenden hen en weer 25 € , reparatie 35 €, en de zender werkt nu ook nog perfect het zou jammer zijn, als je onveilig met de zender vliegt, en ineens komt een vliegertje neer ! suc6, Uwe
Ik heb het idee dat alleen de duurdere modellen van Spektrum minder problemen hebben. Ik ga hem maar opsturen naar de webshop. Dit valt denk ik wel onder garantie.
Mail anders eens naar horizonhobby.de (kennen ook Engels) mogelijk wordt je zender dan afgehaald en gerepareerd of hebben ze nog andere suggesties.
zij zijn echt vriendelijk en luisteren naar jou, destijds had ik mega problemen met een 500er heli en kreeg een nieuwe en mocht de oude houden !
Ik las dit nadat ik een RMA nummer heb aangevraagd bij de winkel. Dus ik doe het maar een keertje via de winkel zelf.
Ik heb iets ander nieuws, heb hem opengehaald, de knopjes door gemeten. alles was goed. Ik zet hem opnieuw aan, en wat denkje, hij doet het weer. er zijn weer tevreden mensen hier. Bedankt iedereen tot zover.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van zaken die zogenaamd zichzelf oplossen vooral bij onze vlieghobby. Je zender heeft iets gedaan wat niet hoort en opeens is het probleem verdwenen maar is dat echt ook zo? Ik wil zeker geen paniek zaaien maar hou de servicedienst toch nog maar even in het achterhoofd............ Stevp
ik zou niet mee vliegen, het is echt een raar gevoel, als de heli 10 meter hoog vliegt, en je kan hem niet meer besturen, alleen maar kijken, hoe hij zo richting de grond gaat en op een rare manier land, die van mij is trouwens de prullenback in gegaan !
Als je nog garantie hebt zou k hem terug naar de winkel brengen, de winkel stuurt hem dan wel naar HorizonHobby DE voor onderzoek, maar hiermee vliegen NEE!