Vlieg je op vliegveld valkenburg? Dat zou ideaal zijn: 10minuten bij mij vandaan! Locatie Hillegom ken ik niet maar is ook heel goed te doen. En neeee.....geen standaard klasse of aparte hout wedstrijden. Gewoon alles door elkaar geeft een mooie diversiteit. Jouw persoonlijke concurrenten kom je vanzelf tegen in de lijstjes.
Het laatste klusje was de eetkamertafel leeg ruimen zodat ik het cg exact kon bepalen. Helaas zat ik toch nog een mm of 10 te ver naar achteren waardoor er 30gram lood bij moest. Dat voelde een beetje alsof ik een potje mens-erger-je-niet heb verloren maar 1210gram is nog steeds niet veel voor een zwever met 298cm spanwijdte (door de andere tipjes is de spanwijdte ietsje groter) Nu is hij helemaal klaar voor een eerste vlucht!
Eindelijk ook weer verder gegaan. Nu elk ribje lijmen met een keukenpapiertje er onder, zodat overtollige ca direct in het papiertje vloeit. Werkt geweldig! Nu geen druipertststs
Meeste bouwwerk klaar, nu eens kijken hoe we die joinerboxen netjes in de buis verlijmd krijgen. Gelukkig staan hier al veel tips!
Ik ben net terug van 3dagen Sauerland maar het is mij helaas niet gelukt om daar een vliegstekkie te vinden
Mooie locaties te over maar met het gelazer rond wildvliegers ga ik niet meer 'zomaar' ergens staan en heb niemand kunnen vinden die mij kon vertellen waar
Weet er ook wel een paar, maar das nu te laat voor je Gewoon vragen en vliegen is geen probleem! Password is hborn2015
Ik ben halverwege de film gestopt, ik begon te watertanden en mijn handen gingen jeuken...IK WIL OOK WEER!!!
Iets te ver weg voor heen en weer op 1 dag maar ik wil komend jaar de agenda's wel eens naast elkaar leggen hoor!
400km naar Winterberg, ik vind autorijden geweldig maar dat is lang rijden voor maar een paar uurtjes vliegen. Het kan wel maar pak er dan liever een overnachting bij, dan ver-drie-dubbel je er de vlieguren mee
Vandaag met mijn nieuwe motor gevlogen. Dezelfde als Jaap gepland heeft te gebruiken - vandaar mijn keuze voor de Turnigy SK3 2836-1040 Kv. Ik draai een 11 x 6 Aeronaut CAM Carbon klap prop. Volgens e-calc trekt hij dan 25 Amps en draait zo'n 8000 toeren. Ik heb een tachometer en in de praktijk draait hij ook rond 8000 toeren en dat levert meer dan 1400 gram thrust op. Volgens de specificatie is 28 amps de max belasting. Thuis heb ik de motor diverse keren 40 seconden aan 1 stuk gedraaid. Hij wordt dan behoorlijk heet maar begint niet te koken of zo. Vandaag dus de eerste praktijktests en uit de diverse logs van vluchten van vandaag blijkt dat ik met gemak 7 meter per seconden stijgen haal. Gemiddeld was het 7.3, maar er zat ook een vlucht bij van 7.8 meter per seconden, kwestie van iets steiler blijven vliegen. Met 7.3 meter zit je na 30 seconden op 219 meter. Prima motortje dus!
Mooi! Hoeveel amps trek je nu daadwerkelijk dan? Meen dat ik met een 10x nogwat vloog in het verleden met dit motortje.