Hallo. De korte versie, zonder details (effe weinig tijd): ik ben vanmiddag begonnen met het instellen van de Jive, na het aanzetten van de zender, daarna de ontvanger (eigen accu), en daarna het aansluiten van de vliegaccu aan de Jive kreeg ik de normale toontjes. Daarna de jumper eruit, de gebruikelijke toontjes, daarna de eerste piep (van de eerste modus = resetten), gasschuif naar max, weer de normale toontjes en nogmaals de ene piep van de bevestiging, daarna de accu afgekoppeld. Daarna wilde ik verder gaan met modus 4 (heli), maar als ik de zaak opnieuw zoals hierboven start, en de accu aansluit gebeurt er niets meer? Ik heb alles nagelopen, zoals gasschuif niet op min e.d. maar alles was normaal, ook geen rook, hitte of stank. De Jive geeft volgens mij niets door na het aansluiten van de accu (zou ik ook aan de ontvangerspanning moeten zien op het zender display, is van de ontvangeraccu 5,3 volt, zou na het bijkomen van de bec 5,6 volt moeten worden, maar dat gebeurt niet). Iemand een idee? Bij voorbaat dank, Jan.
Jan , Haal ook de ontvanger accu maar eens los en probeer het dan nog eens . Pas geleden ook gehad met instellen van een jive met Jeti zender . Henk
Hallo. Geprobeerd, maar zonder resultaat. Het lijkt alsof de spanning tot aan de Jive komt, maar niet verder. Ook nog geprobeerd om het gaskanaal te reversen, en ook het endpoint te verlagen, maar er gebeurt niks. Toch raar, omdat die stap 1 programmeren helemaal volgens het boekje ging, tot en met het afkoppelen van de accu. De eerste keer aansluiten daarna gebeurde er niets meer, het lijkt wel alsof er met het programmeren van die stap 1 iets "verzet" is van binnen. Of de chip is gewoon doorgebrand of zo. Groet, Jan.
Hallo. Ik heb een Graupner. Het gas zit bij mij trouwens niet zoals gewoonlijk op een curve, samen met de pitch, maar op een apart kanaal (schuifregelaar), met eindpunten -100% en 100%. Ik weet dat dat niet gebruikelijk is (Kontronik beveelt dat trouwens aan in de gebruiksaanwijzing, maar ik had dat sowieso al op die manier ingesteld). Zoals gezegd, die eerste stap instellen ging prima, ik bedoel, na de piep de schuifregelaar van min naar max, daarna kwam het riedeltje (tonen) dat het geaccepteerd was, gevolgd door nogmaals die ene piep als bevestiging, dus daar verder geen probleem. Groet, Jan.
Hallo. Ja, over de trim ben ik ook al het een en ander tegengekomen, maar voor zover ik weet is mijn kanaal 6 gewoon een schuifregelaar als "kaal" kanaal, van -100 tot +100, zit verder geen trim of schakelaar aan verbonden. Ik heb wel idee dat er ergens iets niet goed staat, lijkt me stug dat de esc kapot is gegaan bij de eerste keer aansluiten van de lipo. Het vreemde is dat die eerste programmering wel goed ging. Ik heb trouwens om te proberen even een servo aan het gaskanaal gehangen, ging gewoon lineair heen en weer met de schuifregelaar. Groet, Jan.
By the way, ik heb op de plus-draad van de Jive wel een anti-blitz van Jeti zitten, en in Duitse forums hebben ze het bij Jive-problemen wel eens over een "falsche antiblitz", maar wat ze daarmee bedoelen wordt me niet duidelijk. Groet, Jan.
kijk eens of die servo op een ander kanaal verder de hoek in gaat. gebeurt heel vaak dat een kanaal stiekem ergens in de zender is begrensd.. en dat je bv maar 70-70 stuurt
Hallo. Even de laatste stand van zaken. Eerst over die uitslag van de servo / het gaskanaal: omdat er een Helicommand in de heli zit moest ik in de zender een "schoon" programma kiezen, dat is daarom een 2-kanaals zwever-programma (zonder motor) geworden waarbij je (bij mijn zender, een Graupner MC22) 12 kale kanalen hebt, dus zonder mixer. Kanaal 6 gaat (als enige) rechtstreeks van de ontvanger naar de Jive, als gaskanaal, staat in de zender gewoon als -100 tot +100, wordt bediend met een schuifregelaar, dus zit niet verknoopt met de pitch of zo. Verder heb ik Kontronik gemaild in mijn beste Duits, om hen om raad te vragen. Ze begonnen hun antwoord met een compliment over mijn Duits , maar kennelijk hadden ze de mail verder niet goed gelezen, want hun wijze raad was om mode 1 nogmaals te programmeren, dan zou het helemaal goed komen. Daarom maar een mail teruggestuurd met nogmaals de mededeling dat er niets te programmeren vált, omdat de Jive niks doet als je er spanning op zet, geen geluid, geen knipperend ledje, geen bec-spanning, niks. This parrot is dead, en de Jive ook . Nu moet ik 'm opsturen, kijken wat dat oplevert. Wordt vervolgd. Groet, Jan.
Hallo. Vandaag bericht ontvangen van Kontronik, was kort maar krachtig: het apparaat kan niet meer gerepareerd worden. Kan wel een nieuwe kopen met wat korting, 187 euro. Er stond verder geen verklaring of analyse bij, want ze kunnen alleen een "Schadensfeststellung" doen, geen "Schadensanalyse". Toch wel jammer, 't ding in juli 2012 nieuw gekocht voor 237 euro, daarna 3,5 jaar in z'n doosje laten liggen (mijn fout), vervolgens aangesloten en de eerste stap geprogrammeerd waarbij alles goed ging, en daarna dus niks meer. Maar goed, we zien wel. Groet, Jan.
Dat had ik dus ook met 2 nieuwe Jive 100 LV - v13. Ik heb mode 1 , 4 en KSA ivm Scorpion-motor geprogrammeerd. Dit ging prima. Later op het vliegveld deed ie helemaal niks meer - BEC dood . Kontronik heeft 2x een nieuwe gestuurd (gratis) ivm garantie. Ik dacht eerst het ligt aan de motor , maar vlieg hem nu met een YGE en hij doet het nog steeds. Geen idee waarom en hoezo... Ik had ook de "anti-blitz" erop zitten van Kontronik, dus daar kan het ook niet aan liggen.
sinds een kontronik regelaar me uit fikte in de vlucht, heb ik die regelaars aan de kant gegooid en ben over gestapt op de hobbywing platinum regelaars... Dikke prima, nooit problemen mee.
Ik was ook van plan om KSA te programmeren (i.v.m. de Scorpion motor), maar zover ben ik dus niet gekomen . Op de eerste Jive zat een antiblitz van Jeti, op de tweede de originele van Kontronik, dus dat maakt inderdaad geen verschil. Groet, Jan.