Over hoe om te gaan met Lipo's heeft iedereen een mening. Ik behandel mijn Lipo's volgens de "regels" van herr Gerd Giese. Te downloaden op volgende link: http://www.stefansliposhop.de/liposhop/LiPoFAQV15c.pdf (mocht Duits niet je sterkste taal zijn, laat me weten, plaats ik verkorte NL versie) Storage mode van mijn lader gebruik ik bijna niet meer, daar ik ze dieper ontladen weg leg (3,75v per cel). Dit ivm brandveiligheid. Dat is ook reden dat als ik Lipo's niet gebruik ik ze in brandwerende documentkoffer opberg. Op het speed/pylon deel stond mooi stukje over iemand die hele mooie lipo ontlaad koffer gemaakt had, maar dit was me te ingewikkeld/duur. Heb eenvoudige oplossing gevonden uit verweggistan. http://www.myrcmart.com/rcx-3in1-ba...oltage-indicator-150w-discharging-p-4767.html Is een 150watt ontlader, super simpel te bedienen. Inclusief verzendkosten onder de EUR 30 en werkt perfect. Omdat het onder apparaat zelf onder de EUR 21 is, geen invoer of btw kosten. gr.Marc
Die 3.85 V/cel kan te hoog zij bij "verdachte" cellen wanneer ik het goed lees ....... weer wat geleerd Maar voor die storage op 3.75 V /cel heb je geen speciale spullen nodig want de meeste laders zijn ook geschikt voor Lion cellen en daar vind je dan de vlgd optie:
....het heeft maar een paar mAh gekost!.... Ik weet ook niet waar het met de accu's mis is gegaan. Misschien hebben ze een keer een nachtje in de auto gelegen of een keer toch te ver ontladen tijdens een lekker middagje vliegen. Feit is dat ik inmiddels een aardige voorraad accu's in huis heb en dit de eerste zijn die dit gebrek vertonen. Ik ga goed op letten dat ik ze nu onder de 3,8V ga bewaren en verder...tja....lekker vliegen als die verd#mde wind nu eens een keer ging liggen!
Er bleek die dag nog iemand met een fototoestel geweest te zijn ook!.....heb ik niet doorgehad maar ben toch blij met de plaatjes
Ik ben inmiddels aardig opgeschoten. Ik heb de zelfde reisenauer aandrijving als Justus gekocht en dat past mooi. Ik kom zo op een vlieggewicht van 1300 gram, dit is niet licht maar heb ook bewust gekozen voor normale oracover (ik vind de transparante folie veel te kwetsbaar ), ik heb tevens her en der voor wat verstevigingen gekozen en de voorzijde van de romp boven en onder wat opgedikt met balsa, om wat ronder (sjieker) te kunnen maken. Ik ben er zelf blij mee en na nog wat afstellingen gauw mooi weer bestellen en samen met Justus invliegen groet Terence
Heel mooi!!! Zelf ook maar weer een stapje gezet.. Zo'n klusje waar ik altijd tegen op zie, kabelboom solderen.. Ook weer gelukt op een 8 polige mpx stekker.
Nieuwe tipjes gemaakt. In de volksmond al T-tips genoemd Nu kan ook hier het grote schuren en coveren beginnen! Edit Heel wat schuurstof later..
Mooi Jaap, Vlieger er straks drie rond zonder de gekke plankjes heb je al een kleuren schema in gedachten? Terence
Ja vind dit mooier! Carbon buisje er in gemaakt die weer perfect in de carbon liggerbuis schuift. Iets betere verbinding dan puur stomp er op lijmen. Straks nog even een final schuurbeurt waarbij ik het roer ook mooi meeschuur in de tipronding. Best mooi! Ik ben niet zo'n coverkoning (understatement). Dus ik hou hem simpel wit-blauw. Misschien een tikje oranje erbij.. Hebben de meesten van jullie nu wel of geen foliescharnier toegepast? Of hangen jullie gewoon allemaal de roeren met plakband aan de vleugel?
Is exact hoe ik het ook heb gemaakt (alleen ouderwets met de figuurzaag ;-)) En ik heb foliescharnieren gebruikt. Deel voor deel was dit goed te doen
Middendeel heb ik folie scharnier. Op de rolroeren kreeg ik het op de een of andere manier niet goed, hier heb ik stroken transparante folie als scharnier gebruikt. Dit zit erg goed vast en voelt voor mij meer solide aan als scharnier tape. Ik heb de rolroeren ook over een 10 cm naar de tip toe iets verjongd, ziet erg goed uit vind ik. Terence PS je hebt nu ook een mooie bastelraum Jaap
Ik heb met veel plezier en interesse deze thread gelezen. Ik wil naast de F3k, het F5J vliegen wel eens proberen, dus leek me de Inside een goede optie daarvoor. Wat dachten jullie van deze motor op 3S met een 14x8? http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2068 Danny
Daar heb ik vandaag voor het eerste écht mee gevlogen! Beelden en verslag volgen later maar die motor komt met een 13x7 perfect tot zijn recht. Met een 12x6,5 is hij een beetje tam