Blade 200QX heeft last van wat power verlies.

Discussie in 'Multicopters' gestart door neet, 21 feb 2016.

  1. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Mijn Blade 200QX heeft last van power/resonantie probleempjes denk ik.

    Het gaat soms gaat het goed en vliegt ie gewoon lekker stabiel. Ook in de 3D agility mode vliegt ie goed.

    Het probleem is vooral merkbaar als ik hoover en gas geef dan wil hij even snel omhoog en begint dan te brommen en daalt dan zelfs bij vol gas. Alsof de rotorbladen beginnen te resoneren. Als ik langzamer gas geeft dan gaat ie wel omhoog en kan ik nog een flinke tijd doorvliegen. Ik heb wel het idee dat het voornamelijk gebeurd na een minuut of twee vliegen. Als ik dus geleidelijk stijg dan gaat het wel goed maar het snel wegvliegen wil dus niet. Standaard props zitten er nog op, accuus vol.

    Dit probleem kan heel vervelend zijn als ik met hoge snelheid of licht 3D vlieg. Van half gas naar plots vol gas zou het dan zeker fout kunnen gaan.

    Heeft iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?

    Grt. Rene
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Wat een lastige situatie.
    Zelf ken ik het fenomeen niet van mijn voorhene Blade 200QX dus kan je helaas niet helpen.
    Is het een optie om jouw toestel dmv garantie terug te sturen?
    Hoop dat je gauw weer een goed vliegende Quadcopter hebt, want dit soort zaken zijn niet fijn met de komende lente en zomer in het vooruitzicht waarbij doorgaans lekker veel gevlogen gaat worden.
    Vr Gr E
     
  3. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Nou, het is gelukt. De oude eigenaar heeft nogal wat zitten knoeien aan dit toestel. Control boardje zat verkeerd om en met plakband gemonteerd tegen het esc board aan ipv netjes met de bijgeleverde onderdelen in de rubbers. Verder was er flink in gesoldeerd dus het probleem was natuurlijk al bekend. Mbv een donor Blade board het probleem opgelost. Heel lullig dat een medemodelvlieger dit soort rommel doorverkoopt voor best wel een flink bedrag. Tja, als je maar niet te veel gas zou geven dat komt het probleem ook niet snel naar voren. Ben bezig met een oplossing met de oude eigenaar.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Daarom als je iets overneemt het samen met de eigenaar testen en eventueel zelfs de body open maken :) controle van alle contactpunten is vaak sowieso wel aan te raden, zelfs als je een gloednieuwe koopt. Bijvoorbeeld bij de QRX350 bleken bij veel mensen de solderingen op de esc's waardeloos te zijn. Maar wat bedoel je met control board ? Lijkt mij sterk dat de flightcontroller op de kop zat toch ?
     
  5. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Testen ben ik het mee eens, open maken gaat wel erg ver maar zou af en toe kunnen natuurlijk.
    Het vervelende was dat de Blade de eerste minuten gewoon goed werkte en pas onder de ca 7.8 volt problemen gaf. En dan alleen bij vol gas.
    Het leek me dat de pijl van het controlboard naar achter was gericht maar dat kan helemaal niet. Het esc board zat namelijk wel goed, anders zou hij het helemaal niet doen denk ik.
    Zal hiermee zelf wel in de war zijn, waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat de poten die verder naar voren staan ook de voorkant is maar dat is juist de achterkant.
    Dat stukje dus maar even vergeten.
    Ik denk dus naar aanleiding van jou verhaal dat de vorige eigenaar ook het probleem had en op internet het advies kreeg om de hele boel door te solderen.
     

Deel Deze Pagina