Hoi, ik heb laatst een kleine DHD D1 (kleinste multicopter die er is) laten stuiteren toen ik in een trappenhuis het bereik ging testen. Dat was ongeveer 20 meter hoog want toen verloor ik het contact en deed die het niet meer en stortte die neer. Dat vond denk ik de gyroscoop niet zo leuk want zodra ik nu opstijg gaat die tollen en de propellertjes vliegen er soms af. Hoe dat kan is me ook een raadsel, misschien gaan ze opeens de andere kant op draaien of zo? Maar goed zodra ik op wil stijgen slaat hij een beetje op hol. Het was niet zo heel duur, maar 16 euro of zo, maar ja toch zonde. Ook als ik hem vasthoud en heel weinig gas geef na een tijdje gaat die opeens steeds sneller tot er een propeller afvliegt. En ze motortjes lijken te trillen heen en weer. Is er nog iets aan te doen of kan ik hem weggooien?
Ik zou het niet weten, het is echt zo'n ding dat out-of-the-box werkt. Maar dat de propellers eraf vliegen ook al zitten ze er wel echt stevig op is gewoon vaag. Alsof die motoren zich heel raar gedragen
Je kan ze kalibreren met en stick command...maar als dat ding echt gaat flippen dan is het eerder een echt hardwarematig defect. Heb zelf 4 van die cheersons x10 en 1tje is ook van slag. Als die hard neerkomt gaat hij vol gas alle kanten op kalibreren help ook niks dus is iets hardwarematig.
Ah ja ik heb het gevonden ja. Dat calibreren is gewoon knopjes indrukken. Je hoeft hem niet 2x5 rondjes te draaien of zo zoals bij die grote quadcopters. Vreemd wel dat het dan calibreren is. Naja denk dat die gewoon z'n beste tijd gehad heeft dan want na die 'calibratie' doet die niks
dat rondraaien is het kalibreren van MAG sensor. die mini quads hebben meestal enkel gyro en/of acc sensor en die worden gekalibreerd in stilstaande horizontale stand.
Heb je wel de propjes op de juiste plaats zitten ? vergeet niet dat de propjes verschillen van draairichting en als je die wisselt krijg je vreemde toestanden.
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Kom het vaker tegen dat men niet opmerkt dat er rechts- en linksdraaiende props zijn. Als dat klopt, zal ik bij mijn D1 eens kijken hoe het calibreren werkt. Het is in ieder geval zeker niet het indrukken van een knop, maar iets met sticks in een bepaalde positie zetten en vasthouden. Linker stick linksonder of rechtsonder, en dan de rechterstick in 1 van de vier hoeken. Als het goed is gaan de ledjes een paar seconden knipperen, en dan weer normaal branden. Blijven ze knipperen, dan staat de quad in "headless mode".
Nee de props zitten echt goed hoor en hij staat gewoon in manual mode Ik denk dat die een te harde klap heeft gehad
De motoren zitten met een klemming gemonteerd in de behuizing bij die kleine quads, vaak is de klemming verloren na een wat al te ruige drop en hebben de motoren ruimte om iets te gaan trillen. Trilling op de sensor input en voorbij is het feest. Zo liggen er hier ook twee op de plank die een wat al te enthousiaste ontmoeting met iets hards hebben gehad
Wat ook kan is dat de motordraden tussen bodem van de motor en frame geklemd zitten, en dat zijn erg dunne draadjes. 1 verkeerde tik, en een draadje kan door midden zijn, hoeft niet eens aan de buitenkant te zien te zijn, maar kan ook alleen de geleider zijn, en dat de isolatie nog intact is, op een deukje na.